Inlägg från: Lantlollan |Visa alla inlägg
  • Lantlollan

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Blåblomman skrev 2015-04-19 18:54:16 följande:

Tack för era lyckönskningar. Är på dag 4 med sprayen men känner inte så mycket av den än. Dröjer väl ytterligare några veckor innan äggplock och sånt men i maj blir det i alla fall av.

Lycka till ni också!

"Skönt" att ni har fått komma igång med IVF!! Jag var själv väldigt kluven inför det och hade delade känslor. Men jag håller tummarna för noll biverkningar och gott resultat. Lycka till!!
  • Lantlollan
    Iskristall skrev 2015-05-05 20:20:04 följande:

Hej tjejer!

Vi har påbörjat utredning. Fått remisser på blodprover och "spolning" osv så nu får vi se hur långt vi kommer innan semestrarna. Läkaren tyckte att vi skulle gå på ivf direkt. Så det är nog planen. Jag har börjat få lite kalla fötter när det gäller barn, men jag är nog mest rädd för förändringen som kommer i och med barn.

Hej lantlollan och lycka till!

Hur går det för er blåblomman och JayCee?

Kalla fötter är nog en väldigt vanlig reaktion i vår sits tror jag. En ren självbevarelsedrift och självförsvarsmekanism som kickar in, tror jag.

Jag tyckte att det var jättejobbigt psykiskt med första behandlingen. Lättare andra, men nu var det å andra sidan bara frysåterföring och då slipper man de flesta hormonerna. Skönt det iaf!
  • Lantlollan

Fy fan för det här. Det blir missfall igen. hCG:t har inte utvecklats som det ska och det är bekräftat via blodprov. Jag väntar bara på att blödningen ska komma igång. Gråter 

Och vi åker till Mallorca på lördag. Fin timing. Hela semestern blir ju förstörd om jag inte får bada (det fick jag inte sist jag fick mf, för ett år sedan, samma dag som vi åkte till Thailand...). Fy fan för det här.

• Lantlollan

GRATTIS Blåblomman!!! Håller tummarna hårt för att det ska gå hela vägen!!! 

Om mensen inte dummar sig och blir sen så hinner vi göra vårt sista FET innan de stänger för sommaren, men det är på håret. Det är vår sista av två från frysen, så om även det misslyckas blir det till att börja på en ny runda med sprutor och skit. Ser verkligen inte fram emot det, men känner mig väldigt pessimistisk till att det skulle lyckas med det kommande försöket. Blä för det här!!

• Lantlollan

Ja, då var jag här igen... Förra insättningen slutade också i missfall (vet inte om jag skrev det?), men nu har vi plussat igen. V4+4 idag, så det är en lång väntan. Önskar så innerligt att det här blir tredje graviditeten gillt, att den slutar i barn och inte missfall. {#emotions_dlg.flower}

• Lantlollan
    Iskristall skrev 2015-07-03 11:15:32 följande:

Men åh Lantlollan trist! Men nu håller vi tummarna hårt! Tredje gången gillt!

Tack! Men givetvis är det inte ens v4+4, utan v3+4! Foten i munnen Men vi håller tummarna SOM FAN!
  • Lantlollan
    FruA78 skrev 2015-07-03 22:22:24 följande:

Grattis Lantlollan! Håller tummarna nu för er :)

Var själv hos kliniken igår och det gick jättebra. Vi fick börja utredningen igår behöver inte vänta tills det gått 1 år efter missfallet :) Jag tog bara 2 prover igår men ska tillbaka igen i mitten av augusti för att spola äggledarna och ta mer blodprover då. Kliniken stänger nu och öppnar igen den 10 augusti. Gjorde ultraljud och tydligen hade jag precis haft ägglossning ev i onsdags samma dag jag hade positivt på stickan. Vi hade senast sex i söndags men det ska kunna räcka sa hon :) Känns skönt känner mindre stressad nu när vi ska få hjälp.

Vad skönt att ni får hjälp nu!! Håller tummarna för er!!
  • Lantlollan
    Iskristall skrev 2015-07-07 16:39:46 följande:

Idag fick vi brevet om att vi är satta i kö till ivf. Väntetid 6-9 mån Men vi har inte heller lust till att åka var som helst i sverige och få behandlingen om vi ska yrka på vårdgarantin. Så vi kommer vänta, lite andra saker som gör att vi väntar också. Men man kan ju hoppas på mer 6 mån än 9 mån iallafall.

Tips! Informationen om vårdgarantin är ruskigt dålig! Ni blir inte skickade "vart som helst", utan ni får välja själva. Vi utnyttjade vårdgarantin och får göra på en privat klinik i samma stad, men vi hade fått samma urusla information...
  • Lantlollan
    Iskristall skrev 2015-07-08 10:48:09 följande:
    Tack för infon Lantlollan!

Men vi har bestämt att vänta, det är andra saker i vårt liv nu som trasslar till saker logistiskt. Så det känns bättre att vänta så både min sambo och jag kan fokusera helt på ivf:en och så att jag kan få det stöd jag behöver då och min sambo kan få stödet som han behöver nu.
    Ja, det är ju såklart många saker som ska pusslas in... Det tycker jag är det värsta - om det här skiter sig så BÄVAR jag inför nästa omgång!
  • Lantlollan
    Iskristall skrev 2015-07-08 14:46:50 följande:

Håller tummarna blåa för er Lantlollan!

Välkommen anja1661! Hoppas det går bra med spiralen!

Tack! Och det samma - vem vet, ni KAN ju plussa innan det blir dags!
  • Lantlollan
    Iskristall skrev 2015-07-08 16:32:21 följande:
    Tack! Ja, jag hoppas ju på det. Precis suttit och läst om ivf...känns ju lite ont och omständigt :-/ Har ju läst om det tidigare men då har det ju inte känts lika personligt.
    Omständligt är det... :/ Framför allt är det jobbigt att planera in med jobbet, men det beror ju såklart på vad man jobbar med.
  • Lantlollan
    Iskristall skrev 2015-07-09 11:02:13 följande:
    Jag antar att jag måste berätta för chefen om man ska springa iväg på alla besök. De kommer helt klart börja undra annars. Men helst vill jag inte berätta på jobbet :-/
    Nä, jag förstår det. Min chef visste redan om att vi försöker, sedan över ett år tillbaka. Då blev jag nämligen tvungen att åka till gynakuten precis när jag skulle hålla ett föredrag för vårt team, eftersom mitt mf började och man ville utesluta utomkveds... :P Så det kändes okej att berätta för honom om vår IVF-resa och jag konstaterade helt enkelt "jag hoppas att du förstår att detta inte är något jag kan påverka och att det kan innebära att jag måste ställa in möten osv med väldigt kort varsel". Men jag har hans fulla stöd. Har dock inte berättat att jag nu är gravid, men tänkte att jag gör det efter sommaren om allt har gått bra.
  • Lantlollan
    Iskristall skrev 2015-07-09 11:50:26 följande:

Jag tror absolut att jag kommer få fullt stöd på jobbet också såklart. Men det jobbiga är ju att vet och kanske kommer undra hur det går osv. Hur har du känt det med det Lantlollan?

Ja, jag förstår vad du menar. Jag har gjort väldigt tydligt att jag inte vill prata om det på jobbet för att jag inte vill bryta ihop där. Chefen har väl kanske öppnat upp för frågan (genom att försiktigt fråga om det är "något annat" jag vill prata om på uppföljningssamtal osv), men jag har bara svarat "nej" och fortsatt rent professionellt. När jag väl berättar tror jag att han kommer att bli väldigt glad dock.
  • Lantlollan
    Iskristall skrev 2015-07-09 11:50:26 följande:

Jag tror absolut att jag kommer få fullt stöd på jobbet också såklart. Men det jobbiga är ju att vet och kanske kommer undra hur det går osv. Hur har du känt det med det Lantlollan?

...och han har sagt att jag väljer helt själv hur mycket eller lite jag vill prata med honom om det, men att han finns där om jag vill. Så jag tycker att han hittills har hanterat det väldigt bra.
  • Lantlollan
    JayCee skrev 2015-07-09 13:42:52 följande:

Fick precis min mens. Femte försöket som inte har funkat. Börjar kännas uppgivet. 
    Nu kommer två månader som vi inte kan försöka, pga. jobb. Får vänta till september. Försöker tänka att det är ok, får njuta av sommaren i stället.

Usch, vad tråkigt. Beklagar :(
  • Lantlollan
    Sötistilde skrev 2015-07-21 08:26:02 följande:
    Hej! Usch fyy va trist med mola, missfall ... Själv varit med om missfall... Men jag hade levt på som vanligt , haft sex, myst m.m för man kan inte styrA hur man vill ha det o inte... Blir du gravid går det kanske bra den gången, försök att ställa dig in på att du är gravid med ett foster och inte ett missfall...vet att det är svårt men händer det så händer det... Så lev på som vanligt och var spontana , inga test , m.m och ha sedan en fantastisk semester gravid el icke gravid .. Man lever bara en gång så njut av nuet ! Och ett stoooort lycka till med allt! <3
    Kan bara hålla med dgi Sötistilde, även om det är lättare sagt än gjort! Lycka till FruA78!!
  • Lantlollan
    dalin79 skrev 2015-07-31 19:30:34 följande:

Hej!

Då håller vi timmarna Daisy!

Det går bra än så länge. Ingen blödning och brösten spänner. Läkaren ringde om hcg och från mån till tors hade det gått från 1345 till över 3000 så hon var nöjd. Har tid för VUL på mån.

Så jag är försiktigt optimistisk.

Håller tummarna!!
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?