Grynis skrev 2014-02-22 20:54:28 följande:
Hej igen.
Tänkte kika in här igen och se hur det går för er. Här har vi inte lyckats än och är inne på försök 7 nu.
Har börjat med rosenrot och har idag beställt Forever Royal Jelly som innehåller bidrottninggele.
Har sen läst runt lite om just bidrottningsgele och tydligen kan den störa menscykeln.
Någon annan som varit med om det?
Min mens är som en klocka så jag vill ju inte riskera att störa den.
Har tyvärr ingen erfarenhet alls. :P
pärla00 skrev 2014-02-22 22:29:44 följande:
Hej på er! 35 år, vi har just bestämt oss att försöka. Ska läsa lite bakåt i tråden! Vet ni om det anordnas mammagrupper/träffar för "äldre" mammor om man lyckas plussa? Vore så roligt att träffa fler i vår ålder som ska ha barn? Var bor ni i landet? 😊
Välkommen! Jag bor också i Sthlm. :) Och på tal om att pricka äl. Ägget lever i ca en dag (har jag för mig) från själva ägglossningen och under den tiden måste det bli befruktat för att du ska bli gravid. Mannens spermier kan leva i 3-7 dagar under gynnsamma förhållanden, så beroende på din killes spermakvalitet kan det vara så att du blir gravid om ni har sex en vecka innan din ägglossning. Men det är nog ganska extremt, tror jag. 20% chans har du att bli gravid, statistiskt sett, om ni prickar in ägglossningen. Sen har jag för mig att 50% av alla graviditeter slutar i missfall (vissa vet inte ens om att de har fått missfall, om det är ett tidigt missfall). Med andra ord har du ca 12% chans att få ett barn om ni prickar in ägglossningen.
Egentligen fattar man inte hur människan kan leva vidare över huvud taget, eftersom det är så jäkla svårt att fortplanta sig. :P Inte heller hjälper vår värld idag till på den fronten med tillsatser och skit i maten, stress och föroreningar.
Sorry om jag låter pessimistisk. :P