Inlägg från: Lantlollan |Visa alla inlägg
  • Lantlollan

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Mon bébé 81 skrev 2014-03-02 20:38:50 följande:
    Känner mig lite nedslagen idag. Har tempat i 14 dgr och om man bara går efter temperaturen skulle jag eventuellt ha kunnat haft ÄL i måndags. Men jag har även gjort ÄL-test 2 ggr/dag sedan förra lördagen och det ger inget utslag. Eller jag fick lite starkare streck i måndags, fredag och lördags - men de har aldrig varit lika starka som kontrollstrecket.

ÄL-sekret dök upp i fredags och lördags, men nu är det borta. Eftersom jag har gjort ÄL-test 2 ggr/dag så borde jag verkligen ha upptäckt ÄL. Har 4 test kvar så jag testar några dagar till. Ska även fortsätta att tempa.

Mitt enda hopp är att ÄL dyker upp senare än väntat, men det känns ganska kört. Jag har troligtvis inte haft ÄL den här månaden. Tror inte att jag hade någon förra månaden heller, då jag hade ÄL-sekret väldigt tidigt men mensen kom ändå sent.

Sorry för negativt inlägg, men det är verkligen inte min dag idagRynkar på näsan
    Förstår att det känns tufft, men jag tror på vad Tedax är inne på! Hjärta
  • Lantlollan

Tack för alla grattis!! Det känns så kluvet att vara så vansinnigt glad för egen del och samtidigt känna så innerligt med andra som fortfarande kämpar. Kram på er alla!!

• Lantlollan
    Tedax skrev 2014-03-05 20:54:28 följande:
    Nu är det jag som är förvirrad över mina ÄL-test som inte vill ge fullt utslag.  I går kväll gav testet nästan fullt utslag, men i morse var testet väldigt svagt och i kväll nästan blankt. Jag som alltid brukar få fullt utslag någon dag i månaden. Men jag kände av ägglossningssmärta i morse och vi lyckades "få till det" i går kväll, så hoppet finns.  Nu hoppas jag bara att tempen stiger och bekräftar att jag verkligen haft ÄL denna månad.

Håller tummarna!!
  • Lantlollan

Hej på er,
    Nu är jag tillbaks efter semestern och missfallet. Det känns så otroligt tungt att ladda om, men jag tror och hoppas att det känns bättre när väl ägglossningen kommer igång igen. Läkaren sade att det kunde vara "som vanligt", men också att den kunde dröja ett par veckor. Vi får se. 
    Hur går det för er andra?

• Lantlollan
    Mon bébé 81 skrev 2014-03-18 15:39:42 följande:
    Tack! Vad söta ni är :)
    Åh, har du plussat (inte orkat läsa igenom alla trådar - har varit borta i nästan två veckor)?!! Grattis!!!
  • Lantlollan

Tack alla, känns fint. Hjärta

Vad häftigt med husdjuren MonBebe!! Jag tror absolut att de har känt det tre dagar efter. Om en hund kan detektera cancer genom att lukta på urin(!!) från en cancersjuk så tror jag definitivt att de kan känna det när de har dig alldeles nära varje dag!!

• Lantlollan

Jag har fullt utslag på ÄL-testet idag, men det verkar inte alls som att övriga kroppen "är med på tåget". Inga äggviteflytningar eller så, utan känner mig mest bara torr. :P Nog inte mycket att hoppas på denna månaden med andra ord, men det är skönt att ägglossningen iaf verkar vara på gång! Temperaturen är ju helt bananas i och med tidsomställningen (sex timmar) från semestern, så den ger ingen vägledning än så länge. Synd att att vänta inte riktigt är mitt starkaste kort. ;)

• Lantlollan
    MrsLowlife skrev 2014-03-23 17:41:29 följande:
    Jag fick mens i morse, någon dag tidigare än vanligt men ändå inom rimligheten. Det var vårt 4:e försök så det känns inte alltför hårt. Funderar på att använda ägglossningstest till nästa vända men är lite skeptisk på om det verkligen betalar sig, jag tempar i dagsläget. Tycker att man läser om många som har problem med avläsningen av de där testen och då känns det ju som pengar i sjön.

Om det bara är jag kvar på BIM-listan känner jag att jag backar ur den här tråden, så delaktigt har jag inte varit och så viktigt är det inte för mig.

BIM   

MrsLowlife april

Plussat   

Vildhallon, BF 15/9 

Bebislängt, BF 24/9  

L 1977, BF 4/10 

Aftonstjärna BF 17/10 

Mjölkchoklad 2/11

Mon bébé 26/11

Pealuttan 

jamieblue 

MissErabel

Jag är också kvar, men vet inte när jag har bim riktigt då jag fick tidigt mf för några veckor sedan. Bim borde vara ca en vecka in i april, för jag hade förmodligen äl I fredags.

Jag tempar också, men tycker att stickorna kompletterar bra. Har inga problem med att läsa av dem och jag kör med billiga från testlagret.
  • Lantlollan

Varför överge en trevlig tråd med lagom antal deltagare?! Det här är den bästa lilla gruppen jag vet på FL. :) Jag skulle dock kunna tänka mig en FB-grupp med både gravida och "försökande"?!

Nåväl. Jag fyller på BIM-listan med mitt ungefärliga datum.

{#emotions_dlg.flower} BIM {#emotions_dlg.flower}   
    joss82 27/3
    Blåblomman 1/4
    Lantlollan ca 8/4
    MrsLowlife april

Plus Plussat Plus   
    Vildhallon, BF 15/9  
    Bebislängt, BF 24/9   
    L 1977, BF 4/10  
    Aftonstjärna BF 17/10  
    Mjölkchoklad 2/11 
    Mon bébé 26/11 
    Pealuttan 
    jamieblue  
    MissErabel

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?