Ellaa skrev 2015-07-30 00:22:42 följande:
Du behöver inte tycka synd om mig - snarare jag som börjar inse att du inte verkar läsa vad som skrivs, eller så läser du kanske men din slutsats och förvrängd förståelse är ju lite läskigt! Först påstod du att jag hade kallat dig för troll, vilket jag aldrig gjorde. Och nu säger Du att Jag har sagt att Du ska rikta din kritik mot 1. Flyktingar 2. Statsanställda. För de flesta här är ju överens om att du försöker spela ut de mot oss, tydligt på innehållet i namnsamlingen. Sen ger du dig på de som är "statsanställda som skriver på namninsamlingen och inga namn nämnda"? Så för säkerhetsskull så tar jag det igen, din kritik borde riktas mot Regeringen/politiker och inte finna problem i statsanställda som skriver på listan, inte statsanställda som gör lagarna eller direktiven, och kritiken ska inte behöva vändas mot flyktingar. Det är inte deras fel att vår Regering har tillsatt de som prio 1. Hoppas du förstår nu vad jag verkligen menar innan du vränger på mina kommentarer.
Och så en ytterligare, tredje gång som Du vänder på det jag säger, aldrig påstått att statsanställda består enbart av professionella, dock så krävs det oftast rätt mycket erfarenhet för att bli statsanställd inom det området man jobbar med. Så det var det jag menade med professionellt att man utför något yrkesmässigt på en professionell nivå dels för att man har kunskapen om ämnet och praktiken - och eftersom du påstår att EU hjälper illegala verksamheter som hämtar flyktingar och inte verkar veta att det finns ett EU system för att hantera detta. Var tvungen att dela med mig av den informationen till dig så inga felaktigheter sprids.
Ja, kanske var bäst att den hamna i papperskorgen med tanke på innehållet - sen att du inte kan ta emot konstruktiv kritik och tycker att allt som man argumenterar emot dig ska vara i papperskorgen är ju något som får ligga hos dig. Ja, det är tur att man blir godkänd av dig att ha rätt i något. Tackar för det.
Då kan du säkert skrodera om något över denna stora ansamling av flyktingar i Calais, där Frankrike och England måste öka avspärrningar och bevakningar med 90 miljoner kronor EXTRA. Detta är delvis ett resultat av att Svenska staten har ett räddningsfartyg som hittills i sommar har räddat över tre tusen personer som landsatts i Italien. Det måste ju snart gå ini styrandes (statens lilla hjärna) att man skall givetvis rädda alla som går att rädda, och skicka tillbaka dem till avreselandet. Med dagen mobiltelefoner går djungel trumman med besked att nu är det helt säkert att ta sig över Medelhavet för där räddar de oss och skickar oss vidare. Den som tror annat är en hycklare.