• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • Längtan 34
    karro 2014 skrev 2014-12-31 15:48:37 följande:
    Om jag räknar att jag senast fick äl 18/12 så är jag på 3+6 idag:) du ligger tre dagar före mig=) kul att följas åt :))
    Ja jätteroligt att följas åt :D!! Hoppas allt är bra och att ni hade en fin nyårsafton!!
  • karro 2014
    Längtan 34 skrev 2015-01-01 12:59:38 följande:
    Ja jätteroligt att följas åt :D!! Hoppas allt är bra och att ni hade en fin nyårsafton!!
    Jadå, Vi hade de jätte trevligt, hur hade ni det?

Vad är din ålder och vart bor du?
  • Zaza

Hej alla. Ser att det var många som plussade igår, som jag själv. Är överlycklig så jag vet exakt vad ni känner. Och att få skåla med Pommac kändes bättre vilket vin eller bubbel som helst. Men nu dagen efter blir jag nojig att jag kanske inte är gravid? Jag testade mig som sagt igår, och igår var det exakt två veckor sen jag gjorde ägguttag. Kan det vara sprutorna spm finns kvar i kroppen som gjorde att det blev ett plus??

• karro 2014
    Zaza skrev 2015-01-01 13:55:59 följande:

Hej alla. Ser att det var många som plussade igår, som jag själv. Är överlycklig så jag vet exakt vad ni känner. Och att få skåla med Pommac kändes bättre vilket vin eller bubbel som helst. Men nu dagen efter blir jag nojig att jag kanske inte är gravid? Jag testade mig som sagt igår, och igår var det exakt två veckor sen jag gjorde ägguttag. Kan det vara sprutorna spm finns kvar i kroppen som gjorde att det blev ett plus??

Hej:)

Och grattis till plusset, de är mycket godare att dricka Pommac=) haha!!!

Jag har för mig att ägglossningssprutan kan ge utslag 10 dagar efter du tagit sprutan, så du kan vara lugn:))) gör som mig annars, jag är väldigt orolig över att få missfall o så (haft två st under 2014) så jag testar mig varannan dag med graviditetstest för o få bekräftelse att se hcg stiga och att det är en graviditet. Har nu gjort de snart i en vecka (fick positivt väldigt tidigt o har bim imorgon) så imorgon tar jag mitt sista test o de får bli ett digitalt=)
  • Zaza

Eller hur, haha jag ville liksom inte ha annat än Pommac liksom. Åhhhh vad skönt att du säger detta. Har inte kunnat sova inatt av allt grubbel. Ja, du vet säkert vad jag menar. Man vill inte bli besviken. Sen bet jag ju att de r så tidigt så missfall är ju inte långt ifrån och vad som helst kan hända. Men det är mitt första plus någonsin. Jag grät av glädje. Du är bäst, ska göra precis som du :D. Får jag fråga när du gjorde ditt senaste försök?

• karro 2014
    Zaza skrev 2015-01-01 14:15:28 följande:

Eller hur, haha jag ville liksom inte ha annat än Pommac liksom. Åhhhh vad skönt att du säger detta. Har inte kunnat sova inatt av allt grubbel. Ja, du vet säkert vad jag menar. Man vill inte bli besviken. Sen bet jag ju att de r så tidigt så missfall är ju inte långt ifrån och vad som helst kan hända. Men det är mitt första plus någonsin. Jag grät av glädje. Du är bäst, ska göra precis som du :D. Får jag fråga när du gjorde ditt senaste försök?

Ja precis, känns bäst så:))

Jag gjorde ett ivf försök i november som misslyckades.. Sen blev jag spontant gravid nu i december=)
  • Zaza

Åh är det sant? När börjar du räkna ifrån då? Hur länge har du varit gravid nu? När ifrån början man räkna när man gjort ivf? Förlåt jag fattar inget. Vet inte när jag ska räkna ifrån och hur man räknar. Hade mens sist 28e nov och i samband med mensen började jag ju med behandlingen

• karro 2014
    Zaza skrev 2015-01-01 14:48:45 följande:

Åh är det sant? När börjar du räkna ifrån då? Hur länge har du varit gravid nu? När ifrån början man räkna när man gjort ivf? Förlåt jag fattar inget. Vet inte när jag ska räkna ifrån och hur man räknar. Hade mens sist 28e nov och i samband med mensen började jag ju med behandlingen

Om inte jag minns fel räknar du ditt äggplock som ägglossning... När var de du hade ditt äggplock? Jag räknar ju från när jag hade ägglossning och det var den 18 december, så idag är jag 4+0.
  • Zaza

Åh vad kul, då är vi nära varandra? Hade äggplock 17/12. Känner du av några typiska graviditetstecken? Jag är bara supertrött jämt, annars är sllt som vanligt

Svar på tråden IVF hösten 2014