• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • Längtan 34
    karro 2014 skrev 2015-01-01 13:10:40 följande:
    Jadå, Vi hade de jätte trevligt, hur hade ni det?

Vad är din ålder och vart bor du?
    Vi hade en lugn och trevlig kväll och det kändes finfint att dricka alkoholfritt ;). Är 34 och bor i Blekinge. Har gjort IVF på RMC Malmö. Du då :)?
  • Lisa 236
    Zaza skrev 2015-01-01 15:31:49 följande:
    Åh vad kul, då är vi nära varandra? Hade äggplock 17/12. Känner du av några typiska graviditetstecken? Jag är bara supertrött jämt, annars är sllt som vanligt
    grattis till din graviditet...... Ja jag är trött och frusen och har lite ömma bröst. Hur starka är dina test?
  • Lisa 236

nu är vi några stycken här ju som plussat... kul att följas åt håller tummar och tår och allt som går att hålla att det ska gå vägen för er alla!!!!

• karro 2014
    Zaza skrev 2015-01-01 15:31:49 följande:

Åh vad kul, då är vi nära varandra? Hade äggplock 17/12. Känner du av några typiska graviditetstecken? Jag är bara supertrött jämt, annars är sllt som vanligt

Ja då är du i v 5 4+1 idag:)))

Ja jag är med trött, ochvså känner jag molvärk till o från..
  • karro 2014
    Längtan 34 skrev 2015-01-01 15:37:54 följande:
    Vi hade en lugn och trevlig kväll och det kändes finfint att dricka alkoholfritt ;). Är 34 och bor i Blekinge. Har gjort IVF på RMC Malmö. Du då :)?
    Ahh okej.. Vad trevligt:))

Jag är 26år och bor i Göteborg:)

Vi köpte ivf försöken på carlanderska här i Gbg=))
  • karro 2014
    Lisa 236 skrev 2015-01-01 15:41:02 följande:

nu är vi några stycken här ju som plussat... kul att följas åt smile1.gif håller tummar och tår och allt som går att hålla att det ska gå vägen för er alla!!!!

Ja visst är de underbart=)))

2015 blir ett bra år för oss alla, känner de på mig=)))
  • Längtan 34
    Zaza skrev 2015-01-01 13:55:59 följande:

Hej alla. Ser att det var många som plussade igår, som jag själv. Är överlycklig så jag vet exakt vad ni känner. Och att få skåla med Pommac kändes bättre vilket vin eller bubbel som helst. Men nu dagen efter blir jag nojig att jag kanske inte är gravid? Jag testade mig som sagt igår, och igår var det exakt två veckor sen jag gjorde ägguttag. Kan det vara sprutorna spm finns kvar i kroppen som gjorde att det blev ett plus??

Va roligt :D! Stort grattis! Har också läst att sprutan finns kvar i 10 dagar så det lär inte vara den som är orsak till plusset :). Jag gjorde test på dag 12 och 14 och kommer att göra ett imorgon på min testdag.

Härlig start på nya året :D!
  • Zaza

Åh vad kul tjejer. Nu håller vi tummarna och tar hand om oss själva så kanske det går vägen för alla. Nu ska jag springa iväg och köpa på mig några test. Jag testade digitalt igår och det var ett klart +. Men hur kan jag vara i vecka 5 när jag gjorde äggplock 17/12? Hade mens sist 28e nov? Hopp och styrkekram till alla

• Längtan 34
    Zaza skrev 2015-01-01 16:46:23 följande:

Åh vad kul tjejer. Nu håller vi tummarna och tar hand om oss själva så kanske det går vägen för alla. Nu ska jag springa iväg och köpa på mig några test. Jag testade digitalt igår och det var ett klart +. Men hur kan jag vara i vecka 5 när jag gjorde äggplock 17/12? Hade mens sist 28e nov? Hopp och styrkekram till alla

Det gör vi :D!

Tiden räknas från två veckor innan äggplock. Äggplocket är ju ägglossningen (2+0). Jag gjorde äggplock den 15/1 vilket innebär att jag är 4+3 (veckor+dagar). Du är alltså 4+1 som Karro skrev. Det har alltså gått 4 hela veckor och vi har gått in i vecka 5 :).

Kram tillbaka!!
  • Zaza

Åhhhh vad skönt det känns att någon är så lik min sits. Tack underbara ni för ni besvarar mina dumma frågor men som jag sa är det första gången jag plussar så fattar inget och även om jag fattar så litar jag knte på mig själv

Svar på tråden IVF hösten 2014