• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • Lisa 236

Usch känner mig orolig.... vill att mina test ska öka i styrka det gör de i och för sig men väldigt väldigt lite..... ska man va orolig eller försöka njuta

• Längtan 34
    Lisa 236 skrev 2015-01-01 17:20:59 följande:

Usch känner mig orolig.... vill att mina test ska öka i styrka det gör de i och för sig men väldigt väldigt lite..... ska man va orolig eller försöka njuta

Njut!! Jag vet att det är lättare sagt än gjort men det hjälper absolut inte att du oroar dig. Viktigt att bara ta det lugnt och ta hand om sig själv :).

• MiWe
    Zaza skrev 2015-01-01 17:59:30 följande:
    Fan också, testade mig nu och fick detta?????? Åhhhhhhhhh
    Testa på morgonen med CB's test istället, det där var säkert ett måndagsex!
  • MiWe
    Chasingdreams skrev 2015-01-01 19:25:13 följande:

Grattis till alla plus. Kul att så många lyckades innan 2014 var slut. Om ni vill hänga med till tråden: www.familjeliv.se/forum/thread/74453448-vi-som-blivit-gravida-efter-ivf-hosten-2014/4 får ni gärna göra det :)

Jaa grattis allihopa! :D

Och ni som är lite äldre förstföderskor (som jag) får jättegärna även komma med i tråden 35+, första barnet, BF vår/sommar 2015! :)

http://www.familjeliv.se/forum/thread/74370598-35-forsta-barnet-bf-varsommar-2015

Gott Nytt År alla!

• Längtan 34
    Chasingdreams skrev 2015-01-01 19:25:13 följande:

Grattis till alla plus. Kul att så många lyckades innan 2014 var slut. Om ni vill hänga med till tråden: www.familjeliv.se/forum/thread/74453448-vi-som-blivit-gravida-efter-ivf-hosten-2014/4 får ni gärna göra det :)

Tack, det känns helt underbart!!! Är så galet kul att så många plussat ungefär samtidigt.Både i denna och en annan tråd :D!
    Jag var faktiskt inne och läste på  fortsättningstråden innan och tänkte att jag nog snart vågar göra er sällskap :)!
  • Zaza

Åh grattis. Gud vad kul. Vilken bra början på dagen. Själv fick negativt på mitt digitala, dock var det inte mitt morgon urin. Vet inte om jag ska trösta mig med det och testa igen imorn? Fattar inte varför jag plussade för 2 dagar sen.

• karro 2014
    Zaza skrev 2015-01-02 09:30:42 följande:

Åh grattis. Gud vad kul. Vilken bra början på dagen. Själv fick negativt på mitt digitala, dock var det inte mitt morgon urin. Vet inte om jag ska trösta mig med det och testa igen imorn? Fattar inte varför jag plussade för 2 dagar sen.

Tack tack:) ja de känns underbart detta!!

De viktiga är att du nu i början testar dig med morgonurinen, hcg stiger ju var tredje dag eller vad dem säger.. Så vänta till imorgon och testa på morgonen när du inte kissat på ett par timmar.. Lycka till!!!
Svar på tråden IVF hösten 2014