• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • Kakan1976
    Zaza skrev 2015-01-05 11:13:50 följande:
    hej snälla du

testade mig igen för 2 dagar sen, blev negativt igen. Och samma morgon började jag blöda. vet inte om de är mens eller missfall.

har varit såååå nere, inte kunnat sova. Ska försöka hitta mig något kul att se fram emot så man kan komma bort ifrån denna jäkla klump i magen. 

hur mår du?
    Åh nej vad tråkigt! Förstår att det känns väldigt jobbigt.

Jag misslyckades på försök nummer 5 för några veckor sen. Ska till kliniken nästa vecka och hoppas både på att få sätta igång direkt vid nästa mens men också på att de ska vilja testa nåt nytt. Jag vill gärna få lite fler bra ägg...

Kram till dig!
  • Lisa 236

Känns läskigt att mina test ökar så lite.... vill ha starka test nu efter alla dessa 13 försök  med 10 missfall så ska det bara gå.
    Och ja de har gjort alla möjliga test de säger att vi inte direkt har några fel lite förhöjt immunförsvar som de dämpar nu med kortison bla. 

Men som sagt vill bara det ska gå.

Första är ruvardag 12 det andra är ruvardag 14 Dock är det svårt på bild att få det att bli bra

• Kakan1976
    Lisa 236 skrev 2015-01-05 16:48:41 följande:

Känns läskigt att mina test ökar så lite.... vill ha starka test nu efter alla dessa 13 försök  med 10 missfall så ska det bara gå.
    Och ja de har gjort alla möjliga test de säger att vi inte direkt har några fel lite förhöjt immunförsvar som de dämpar nu med kortison bla. 

Första är ruvardag 12 det andra är ruvardag 14 Dock är det svårt på bild att få det att bli bra

Jag vet inte hur mkt testen ska öka men tycker i alla fall att det ser starkare ut på test två. På min klinik ska man inte testa förrän RD 20, kanske bra att ge det lite tid till? Förstår dock att du är orolig med den historia ni har. Håller verkligen tummarna för er!
  • Lisa 236
    Kakan1976 skrev 2015-01-05 18:08:24 följande:
    Jag vet inte hur mkt testen ska öka men tycker i alla fall att det ser starkare ut på test två. På min klinik ska man inte testa förrän RD 20, kanske bra att ge det lite tid till? Förstår dock att du är orolig med den historia ni har. Håller verkligen tummarna för er!
    Tack snälla för hjälp och svar lycka till själv
  • Längtan 34
    Lisa 236 skrev 2015-01-05 16:48:41 följande:

Syns en tydlig ökning :D!! Jag gjorde också tester på rd 12 och 14. Var svagt på dag 12 men skarpare på dag 14 precis som dina. På rd 16 hade det ökat ytterligare. Du hade testdag igår va? Jobbigt nu när man går och väntar. Känns overkligt men samtidigt också lite oroligt. Önskar att 12 veckor hade gått så att man kunde känna sig lite tryggare!

Håller verkligen tummarna för oss alla!!!
  • Lisa 236
    Längtan 34 skrev 2015-01-05 18:46:15 följande:
    Syns en tydlig ökning :D!! Jag gjorde också tester på rd 12 och 14. Var svagt på dag 12 men skarpare på dag 14 precis som dina. På rd 16 hade det ökat ytterligare. Du hade testdag igår va? Jobbigt nu när man går och väntar. Känns overkligt men samtidigt också lite oroligt. Önskar att 12 veckor hade gått så att man kunde känna sig lite tryggare!

Håller verkligen tummarna för oss alla!!!
    Ja precis.... Tackar för de orden och jag hoppas verkligen att vi alla lyckas
  • CB1982

Hej alla!

Jag är nu inne på försök nummer 3.

Trodde inte att jag skulle våga nu efter utomkvedshavandeskapet för 4 månader sedan. Det värsta var att det var tvillingar och ena satt rätt men andra fel. Tyvärr förlorade vi även det som satt rätt.

På onsdag blir det ägguttag och antingen ägginsättning på fredag eller måndagen veckan efter.

Hoppas på tur men oerhört rädd.

Någon mer som haft utomkvedshavandeskap här?

Har inte följt tråden på någon månad nu....

• Saturnus
    CB1982 skrev 2015-01-23 21:19:34 följande:

Hej alla!

Jag är nu inne på försök nummer 3.

Trodde inte att jag skulle våga nu efter utomkvedshavandeskapet för 4 månader sedan. Det värsta var att det var tvillingar och ena satt rätt men andra fel. Tyvärr förlorade vi även det som satt rätt.

På onsdag blir det ägguttag och antingen ägginsättning på fredag eller måndagen veckan efter.

Hoppas på tur men oerhört rädd.

Någon mer som haft utomkvedshavandeskap här?

Har inte följt tråden på någon månad nu....

Spännande att du är på gå gång igen! :) Håller tummarna hårt! Jag förstår känslan, jag försöker tänka att det är liten chans att få det två ggr. Jag fick utomhavandeskap i april förra året och gick därefter över till ivf. Opererade du bort eller blev det medicin? Varför förlorade ni båda?

Lycka till och försök tänka att det kommer att gå bra. 99% av allt man oroar sig för inträffar aldrig :) bra mantra! :)
  • Lisa 236
    Hej tänkte bara såga att då var det konstaterat igen... ytterligare ett missfall. nummer 10. Känns inget vidare... men bara på det igen. Nästa provrörsförsök i februari .... Lycka till alla
  • Kakan1976
    Lisa 236 skrev 2015-01-24 11:21:30 följande:

Hej tänkte bara såga att då var det konstaterat igen... ytterligare ett missfall. nummer 10. Känns inget vidare... men bara på det igen. Nästa provrörsförsök i februari .... Lycka till alla

Nämen va fan?! Herregud vad jobbigt. Jag lider med dig.

Stor kram
Svar på tråden IVF hösten 2014