• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • Zaza

Vet du något om det liksom är vanligt att man plussar av misstag liksom? De är väl liksom snarare tvärtom? Är s glad för din skull. Nu måste du ta det lugnt med allt och bara njuta. Jag har sån jäkla klump i magen nu men bara att bita ihop :)

• Lisa 236

gomorron
    har nog kommit på varför mina test slår så olika,,,,, behandlas denna gång med hög dos kortison vilket innebär att man samlar på sig en del vätska som sen när man ligger ner och sover, planar ut och man kissar ut nästan genomskinlig vätska.

inte konstigt att det visar fortfarande inte så starkt. men ska ringa å se om jag kan få blodprov taget istället.

tänkte inte alls på detta innan men kom på det nu på morgonen när jag inte alls drack mycket igår och urinen såg ut som vatten i morse ändå.

• Zaza

Åh, hoppas det är så och att du får tid för blodprov så får du veta svart på vitt hur det är. Jag vet nu hur man känner sig när man är orolig och osäker. Sitter på jobbet och kan verkligen inte koncentrera mig. Blir tokig.

• Lisa 236
    Zaza skrev 2015-01-02 09:46:46 följande:
    Åh, hoppas det är så och att du får tid för blodprov så får du veta svart på vitt hur det är. Jag vet nu hur man känner sig när man är orolig och osäker. Sitter på jobbet och kan verkligen inte koncentrera mig. Blir tokig.
    Förstår hur du känner dig, Ta nytt test i morgon med morgon urin så ska jag hålla tummarna .....och tår

Dock vet jag med säkerhet att jag är gravid men frågan är bara om det går åt rätt håll men inget tecken på annat i och för sig, Men har ju gjort så många försök innan så varje sak som strular blir man knäpp av. Detta är mitt 13 försök och varit gravid 10 av de tidigare ggr. 
  • Zaza

Stress inte, de ska nog gå bra. Försök att få tid för att åka och kolla blodet så kommer det säkert kännas bättre. Hur långt gången bör du vara?

• Lisa 236
    Zaza skrev 2015-01-02 10:02:57 följande:
    Stress inte, de ska nog gå bra. Försök att få tid för att åka och kolla blodet så kommer det säkert kännas bättre. Hur långt gången bör du vara?
    Är runt Bim ......
  • Kakan1976
    Zaza skrev 2015-01-02 09:30:42 följande:

Åh grattis. Gud vad kul. Vilken bra början på dagen. Själv fick negativt på mitt digitala, dock var det inte mitt morgon urin. Vet inte om jag ska trösta mig med det och testa igen imorn? Fattar inte varför jag plussade för 2 dagar sen.

Hur har det gått för dig?

Hoppas på bra!
  • Kakan1976
    Lisa 236 skrev 2015-01-02 09:56:22 följande:
    Förstår hur du känner dig, Ta nytt test i morgon med morgon urin så ska jag hålla tummarna .....och tår smile1.gif

Dock vet jag med säkerhet att jag är gravid men frågan är bara om det går åt rätt håll men inget tecken på annat i och för sig, Men har ju gjort så många försök innan så varje sak som strular blir man knäpp av. Detta är mitt 13 försök och varit gravid 10 av de tidigare ggr. 
    Har de gjort någon utredning på varför du får missfall? 10 missfall är extremt många och måste vara otroligt tufft att genomlida. Jag har haft ett och var helt knäckt. Håller tummarna för att detta är gången det går vägen!
  • Zaza
    Kakan1976 skrev 2015-01-04 09:59:42 följande:
    Hur har det gått för dig?

Hoppas på bra!
    hej snälla du

testade mig igen för 2 dagar sen, blev negativt igen. Och samma morgon började jag blöda. vet inte om de är mens eller missfall.

har varit såååå nere, inte kunnat sova. Ska försöka hitta mig något kul att se fram emot så man kan komma bort ifrån denna jäkla klump i magen. 

hur mår du?
  • karro 2014
    Zaza skrev 2015-01-05 11:13:50 följande:
    hej snälla du

testade mig igen för 2 dagar sen, blev negativt igen. Och samma morgon började jag blöda. vet inte om de är mens eller missfall.

har varit såååå nere, inte kunnat sova. Ska försöka hitta mig något kul att se fram emot så man kan komma bort ifrån denna jäkla klump i magen. 

hur mår du?
    Usch lider med dig, vet precis hur de känns:(

Mitt första missfall var så som ditt.. Kanske glädjer dig lite, jag böev gravid direkt efter missfallet utan någon mens i mellan:) så passa på o mys när blödningen är över;))
Svar på tråden IVF hösten 2014