• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • Sälma Riit
    karro 2014 skrev 2015-01-26 09:40:33 följande:
    Beklagar sorgen:( vet precis hur de känns... vilken vecka var du i?
    Beklagar att du vet hur det känns :( Var i v 8 vid vul och v 9 när det kom ut.
  • karro 2014
    Sälma Riit skrev 2015-01-26 16:17:28 följande:
    Beklagar att du vet hur det känns :( Var i v 8 vid vul och v 9 när det kom ut.
    Uschh vad hemskt:((

Har ju haft två st, ett i V5 o ett i v11.. Och nu är jag gravid igen, de är ju de ända man tyvärr tänker på..
  • karro 2014

Det var allt en liten krabat där inne med ett tickande hjärta. Nu får vi hoppas att detta går vägen denna gången.

• Kakan1976
    karro 2014 skrev 2015-01-27 17:42:50 följande:

Det var allt en liten krabat där inne med ett tickande hjärta. Nu får vi hoppas att detta går vägen denna gången.

Härligt! Grattis!
  • karro 2014
    Kakan1976 skrev 2015-01-28 12:01:02 följande:
    Härligt! Grattis!
    Tack tack, men den lyckan vara inte så länge:(( Gick på toa imorse och fick syn på att jag har färgade flytningar nu (gul/brunaktiga) aldrig haft de innan... Nu är jag orolig kan jag säga..slängde mig på telefon o sjukanmälde mig.. Kan inte jobba o vara såhär orolig!!
  • Kakan1976
    karro 2014 skrev 2015-01-28 12:02:59 följande:
    Tack tack, men den lyckan vara inte så länge:(( Gick på toa imorse och fick syn på att jag har färgade flytningar nu (gul/brunaktiga) aldrig haft de innan... Nu är jag orolig kan jag säga..slängde mig på telefon o sjukanmälde mig.. Kan inte jobba o vara såhär orolig!!
    Usch då, men känner du någon värk? Om allt ser bra ut på UL vecka 7 så har jag hört att det är 95% chans att allt går bra resten av graviditeten och det är väldigt vanligt med olika sorters blödningar under en tidig graviditet. Min väninna blödde i flera veckor pga. känslig livmodertapp t ex. Men förstår att du sjukskrev dig, man tänker det värsta och jag lider med dig och förstår hur orolig du är.

Stor kram
  • karro 2014
    Kakan1976 skrev 2015-01-28 12:10:53 följande:
    Usch då, men känner du någon värk? Om allt ser bra ut på UL vecka 7 så har jag hört att det är 95% chans att allt går bra resten av graviditeten och det är väldigt vanligt med olika sorters blödningar under en tidig graviditet. Min väninna blödde i flera veckor pga. känslig livmodertapp t ex. Men förstår att du sjukskrev dig, man tänker det värsta och jag lider med dig och förstår hur orolig du är.

Stor kram
    Har ju molvärk till o från, haft två mf innan så jag vet hur den smärtan känns.. Mitt senaste mf dog fostret 8+4 (hade då vart o sett hjärtat 7+1) så man blir ju som ett vrak tyvärr..kan ju hoppas att de är något liknande din väninna hade, orkar inte med mer tråkigheter.. :(
  • Kakan1976
    karro 2014 skrev 2015-01-28 12:14:50 följande:
    Har ju molvärk till o från, haft två mf innan så jag vet hur den smärtan känns.. Mitt senaste mf dog fostret 8+4 (hade då vart o sett hjärtat 7+1) så man blir ju som ett vrak tyvärr..kan ju hoppas att de är något liknande din väninna hade, orkar inte med mer tråkigheter.. :(
    Håller tummarna för dig och hoppas verkligen att det inte är någon fara.
  • CB1982

Hej!

Var på mitt äggplock igår.

Har knappt kunnat gå så ont jag har, var dock inställd på det.

Min ena äggstock sitter nämligen väldigt högt upp så dom får alltid leta och trycka och ha sig för att finna den medan andra går hur lätt som helst.

Blir ägginsättning imorgon eller måndag.

Fick dock inte ut så många ägg denna gången så är lite nere, hoppas så att det blir någon till frysen då detta är vårt sista försök åtminstone på ett bra tag då pengarna tagit slut ????

Ett fryst försök är ju billigare om det inte skulle gå vägen denna gången heller. Är rädd för utomkvedshavandeskap igen så vi har blivit lovade ett tidigare ultraljud om vi pulsar.

• CB1982

Blir frågetecken när jag använder smilisarna på mobilen tydligen så det är orsaken till de märkliga frågetecken.

Svar på tråden IVF hösten 2014