• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • CB1982
    karro 2014 skrev 2015-01-28 12:14:50 följande:

Har ju molvärk till o från, haft två mf innan så jag vet hur den smärtan känns.. Mitt senaste mf dog fostret 8+4 (hade då vart o sett hjärtat 7+1) så man blir ju som ett vrak tyvärr..kan ju hoppas att de är något liknande din väninna hade, orkar inte med mer tråkigheter.. :(

Förstår din känsla men försök håll modet uppe.

Med min son blödde jag de tre första månaderna. Hade då också missfall bakom mig så var livrädd. Skickar med massor utav kramar <3
  • karro 2014
    CB1982 skrev 2015-01-29 06:02:44 följande:
    Förstår din känsla men försök håll modet uppe.

Med min son blödde jag de tre första månaderna. Hade då också missfall bakom mig så var livrädd. Skickar med massor utav kramar <3
    Tack för ditt stöd<3 var helt knäckt imorse då jag hade lite mer bruna flytningar och kände av värk ner till.. Tänkte att nä såhär vill jag inte ha de i helgen med dagarna fylld av oro.. Åkte in till gynakuten fick dock sitta där i 6 timmar.. De va värt de, fick åter igen se ett pickande hjärta.. Jag var helt övertygad om att jag fått mf, symtomen är försvunna nämligen.. Men vad fel man kan ha...
  • Kakan1976
    karro 2014 skrev 2015-01-29 16:34:03 följande:
    Tack för ditt stöd<3 var helt knäckt imorse då jag hade lite mer bruna flytningar och kände av värk ner till.. Tänkte att nä såhär vill jag inte ha de i helgen med dagarna fylld av oro.. Åkte in till gynakuten fick dock sitta där i 6 timmar.. De va värt de, fick åter igen se ett pickande hjärta.. Jag var helt övertygad om att jag fått mf, symtomen är försvunna nämligen.. Men vad fel man kan ha...
    Vad skönt att du åkte in och fick UL! Heja dig och det lilla hjärtat!
  • karro 2014
    Kakan1976 skrev 2015-01-29 17:23:53 följande:
    Vad skönt att du åkte in och fick UL! Heja dig och det lilla hjärtat!
    Ja de var verkligen underbart att få de bekräftat.. Hade ju inte mått bra av o gå här hemma o vara orolig.. Tack <3 de värmer:)))
  • Längtan 34
    Åhh va skönt att allt såg bra ut!! Är ju väldigt vanligt med blödningar i tidig graviditet men förstår verkligen att du blev orolig. Speciellt som du varit med om mf tidigare.
    Det ska gå bra detta!! Som Kakan skrev...heja er :)!!

Kram!!

• CB1982

Jaha då är man åter "ruvare" och riktigt nervös. Har nog aldrig varit så orolig som jag är nu förut.

Jag vågar inte hoppas och vågar inte tro, så rädd för att ha förhoppningar som sedan raseras.

Har först testdag 17/2 så lång väntan men som vanligt kommer jag mest troligt inte kunna hålla mig och fuskar å testar innan ;-P

• Kakan1976
    CB1982 skrev 2015-01-30 21:03:56 följande:

Jaha då är man åter "ruvare" och riktigt nervös. Har nog aldrig varit så orolig som jag är nu förut.

Jag vågar inte hoppas och vågar inte tro, så rädd för att ha förhoppningar som sedan raseras.

Har först testdag 17/2 så lång väntan men som vanligt kommer jag mest troligt inte kunna hålla mig och fuskar å testar innan ;-P

Förstår dig. Ruvningen är den värsta tortyr jag varit med om. Håller tummarna för dig!
  • Saturnus
    Åh vad skönt! Håller tummarna för att det går hela vägen! Kram
  • Saturnus
    CB1982 skrev 2015-01-30 21:03:56 följande:

Mmm rena tortyren att gå o vänta! Spännande, håller tummarna!
  • CB1982

Tack alla!

Känner så för att bara sova de närmaste 14 dagarna eller iallafall 10 dagarna.

Det olidliga är nog att inte veta.

Sorgen blir det om jag inte får ett plus.

Får jag ett plus kommer även tortyren fortsätta i 4 veckor ungefär innan jag vet om det kommer sitta rätt.

Jag känner att jag knappt fungerar alls även om jag försöker att inte tänka på det.

Vet ju även att detta är vårt sista försök på lång tid innan vi har råd till nya försök.

Kanske började jag om förtidigt denna gången?

Kanske var jag inte riktigt redo?

Började mest för att vår Ivf klinik sa att man drar nyttan utav att kroppen varit gravid nyligen och att det då är mer "gästvänligt" och då lättare att bli gravid.

Men jag är bara rädd och orolig, ett utomkvedshavandeskap är ju ett farligt tillstånd och sist vände det i sista sekund innan operation så det slapp jag.

Det jobbiga och konstiga var att man tog sprutor innan för att producera fler ägg för att kunna befrukta. Sedan blev jag tvungen att ta först ena veckan en cellgiftsspruta för att avsluta graviditeten men då den inte verkade fick jag ta en ny spruta.

Alltså sprutor för att påbörja en graviditet och sen sprutor för att avsluta graviditeten.

Jag borde nog väntat, jag är så sjukt rädd hela tiden.

Förlåt att jag skriver så negativt men jag känner att det inte finns någon som förstår mig och hur det känns. Min man känner ju inte på riktigt samma sätt, han tänker mer som förut att han hoppas på ett plus. Han säger åt mig att försöka släppa det som hände sist och tänka på detta som en ny oberoende försök och chans. Men det kan jag inte, jag är för rädd...

Svar på tråden IVF hösten 2014