• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • Saturnus

Hur många ägg blev befruktade för dig? Vilket datum är det dags för dig?

Moolie skrev 2014-08-27 21:38:06 följande:

Ungefär som du! Tycker inte du ska vara missnöjd!!

• pco

Jag håller med. Hellre få med bra kvalité än många med dålig kvalité. Håller tummar o tår för dig :)

Jag har börjat få massa vattnings flytningar som jag brukar få innan mens :( redan lixom?? Har aldrig fått det innan. Kan det ha o göra annars med fragminen? Nån annan som tagit det?
    Har fått flytningar innan vid grav dock seeenare och då tjocka o trådiga( ursäkta beskrivningen) känns rätt surt?

• Moolie
    Saturnus skrev 2014-08-27 21:54:14 följande:

Hur många ägg blev befruktade för dig? Vilket datum är det dags för dig?

Vi fick ut 11, 8 befruktades. En tillbaka i ugnen, en till frysen. 6 klarade sig alltså inte! :)
  • TreTriss
    MiaMorot skrev 2014-08-26 20:29:13 följande:

TreTriss- ja när vi gjorde våran förra behandling 2012 använde de inte sånt. RMC linköping började med det i början av 2013 tydligen. Och det är jag innerligt glad för smile1.gif

Ja det låter ont utan bedövning :)
  • Saturnus
    pco skrev 2014-08-27 23:10:16 följande:

Jag håller med. Hellre få med bra kvalité än många med dålig kvalité. Håller tummar o tår för dig :)

Jag har börjat få massa vattnings flytningar som jag brukar få innan mens :( redan lixom?? Har aldrig fått det innan. Kan det ha o göra annars med fragminen? Nån annan som tagit det?
    Har fått flytningar innan vid grav dock seeenare och då tjocka o trådiga( ursäkta beskrivningen) känns rätt surt?

Tack vännen! Vet inte vad du äter för medicin men när man är gravid kan flytningarna se ut på alla möjliga sätt. Kanske kroppen stötter ut rester på medicinen. Hur gamal var din blasto för du fick den insatt och hur många dagar har du ruvat?10dagar efter otrivelle kan man börja testa.
    Håller tummarna för dig med! 
  • pco

Okej, jag gjorde FET så har inte tagit någon äl spruta. Fick min blastis tillbaka i måndags som var odlat i 5 dagar. Vet att det inte gått så många dagar än o brukar inte känna av nåt heller men har vääääldigt mkt vattniga flytningar o som sagt brukar bara få det innan mens så känner mig depp :(
    Jag tar förresten progynon och crinone o nu för första gången kör jag med fragminsprutor oxå. Är det nåt du provat innan?
    Tack så mkt för ditt svar :)

• TreTriss

Idag var jag varit på Huddinge för återföring!

11 av våra 13 ägg blev befruktade! Ett till mig, två till frysen och så odlar de vidare resterande åtta!

Himla skönt :)

Svar på tråden IVF hösten 2014