• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • TreTriss
    karro 2014 skrev 2014-08-24 13:26:31 följande:
    Ja d är ju de, tänkte att jag skulle koppla av allt vad de gäller med familjeliv osv.. Blir ju en inre stress även om det ger mycket stöttning.. Så jag önskar dig o ALLA andra där ute lycka till:)) ha de nu så bra, hej svejs!!!
    Desamma, lycka till :)
  • sesanka
    pco skrev 2014-08-24 08:36:44 följande:

Sesanka: åh man blir så arg, bara för att de säkert har en familj hemma o detta är 'bara' deras jobb, åh sånna människor ska inte ens jobba med sånt här! ..men du, köp babyklister från Danmark, ät folsyra, tjata att du vill ha blodförtunnande (om inte så köp receptfritt på Apoteket, tab. Albyl minor) så känner du att du iaf gjort allt som står i din makt!

Vi har bara dåliga erfarenheter från akademiska. Dom har skrivit en massa fel saker i min journal. Tex när vi vart gravida första gången och gick på ultraljud i v7+ så fanns inget hjärtslag och embryot var bara 3mm stort. Hon sa att det var för tidigt att se något men grattade oss till graviditeten och skickade hem oss och bad oss komma på återbesök två veckor senare. Jag gick dit tre veckor senare dvs v10+ och då konstaterade samma läkare att det blivit MA. Jag frågade när embryot dött och då sa hon innan första ultraljudet?!!!!!! Hur i helvete kan man gratta någon till graviditeten då? Skickades hem med remiss till att boka skrapning på södertälje sjukhus nästa dag och först där fick vi veta att dom misstänkte mola/druvbörd med risk att jag fått cancer OCH läkaren hade skrivit att jag var i v8+. Enligt journalen hade läkaren dessutom upplyst oss om sina mola misstankar dagen innan. Hon sa INTE ett ljud. Inte mycket rätt där inte :( Jag fick vänta på provsvar från patologen i över tio veckor, men sedan visade sig att allt var ok och det var bara att köra på men ändå... Inte nog med att vi kanske inte skulle få fortsätta med ivf'er så var man orolig över att ha fått cancer. Och sen nu att dom inte vill undersöka eller mediciniera oss och har stängt på helgerna är ytterligare ett stort minus.

Tack för tipsen :) Jag har faktiskt ätit folsyra och gravidvitaminer sedan oktober 2013, har inte slutat äta dom mellan missfallen och de misslyckade försöken. Sen började jag faktiskt ta 1/4 albyl minor varje dag för en vecka sedan. Trombyl ska också tydligen funka men jag tror det räcker med albylen :) Det var någon här, undra om det inte var du, som tipsade om babyklister för några dagar sedan och jag beställde hem det samma dag från Danmark och det ska jag börja ta en vecka innan nästa FET. Om någon har fler tips på vad man kan trycka i sig som är receptfritt så får ni gärna dela med er. Eftersom akademiska inte hjälper till så väljer jag att självmedicinera mig. Det känns som att det inte kan bli så mycket värre än det vi redan varit med om.

Usch en misslyckad IVF resa är nog inget man ens önskar sin värsta fiende :/

www.helsehelse.dk/produkter/121-homoeopatiske-kombinationsprod/6602-fructus-femina--populaert-kaldet-babyklister50-ml/
  • MiaMorot

TreTriss - mja . . Dessvärre upplevde jag förra äggplocket som sjukt smärtsamt. Låg som ett kolli i 8 timmar efteråt :-/

Men du har också gjort äp tidigare?

• TreTriss
    MiaMorot skrev 2014-08-24 21:30:34 följande:

TreTriss - mja . . Dessvärre upplevde jag förra äggplocket som sjukt smärtsamt. Låg som ett kolli i 8 timmar efteråt :-/

Men du har också gjort äp tidigare?

Ajdå!

Nej aldrig gjort det förut! Däremot har jag gjort äggledarspolning som knappt kändes något medan en del får jätteont!
  • Nickidocka

Nu har jag tagit sprutor i två dagar. Det går bra. Var sjukt nervös inför första gången men det gick bra tillslut, kändes ju knappt ;) .

På fredag ska jag på vul och veckan efter det blir det äggplock. Nu är det inte långt kvar. Wiiiee

• Moolie
    karro 2014 skrev 2014-08-24 09:03:33 följande:

Okej då förstår jag, ja de e ju så.. Håller tummarna för er:)

Jg har valt o ta d lugnt nu inför förta försöket, tar en dg i sänder kan man säga... Blir så uppstressade om jag ligger steget före hela tiden. Ja d är ju d, vet ju att jag kan bli gravid och verkar ha lätt för de med tanke på att jag haft två graviditeter på varandra i ett halvår..

När är det dags?

Hormonindikatorn visar en fast glad gubbe nu. Så inom 10 dagar tidigast om 6 dagar. Så det går undan! :)
  • pco

Då har jag snart insättningen igen, kör FET av en blastis. Är sååå orolig att de ringer o säger att den ej klarat upptiningen :/

Sasanka: fyy så hemskt!!! Du har inte möjligheten att byta? .. Japp :) jag kör med babyklister :) härligt! Du gör iaf allt du kan oavsett vad :) jag tror på dig!

• pco

Tack så mkt för lyckönskningen, nu har jag fått tillbaka lilla blastisen som såg lika fin ut vid frysning som vid upptining, inga celler tappade elr så :)

Svar på tråden IVF hösten 2014