• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • Nickidocka
    pco skrev 2014-08-25 14:44:39 följande:

Tack så mkt för lyckönskningen, nu har jag fått tillbaka lilla blastisen som såg lika fin ut vid frysning som vid upptining, inga celler tappade elr så :)

Vad bra. Håller tummar och tår för er nu!!!
  • Saturnus
    TreTriss skrev 2014-08-23 21:53:44 följande:
    Hej!

Jag tog precis min sista gonal-f samt organutral, och äggplock på tisdag (vilket är dag 12 sedan mensstart, dag 11 sedan stimulansstart)

Tog 150 dos av gonal-f.

Jag fick instruktion att ta nedanför naveln (alternera gärna sida från dag till dag), och de sa att bara sticka in den rakt!

Vart går ni på behandling?

Önskar er lycka till :)
    Tack så mycket för info! Jag borde ha frågat men jag tänkte inte på det då jag tagit Otrivelle spruta tidigare.

Vad skoj att vi är så nära. Håller tummarna för dig i morgon! Jag är ensamstående och åker till DK för att få ett efterlängtat syskon. Vart går ni någonstans? Har du barn sedan tidigare.
  • Saturnus
    pco skrev 2014-08-25 08:04:28 följande:

Då har jag snart insättningen igen, kör FET av en blastis. Är sååå orolig att de ringer o säger att den ej klarat upptiningen :/

Sasanka: fyy så hemskt!!! Du har inte möjligheten att byta? .. Japp :) jag kör med babyklister :) härligt! Du gör iaf allt du kan oavsett vad :) jag tror på dig!

Håller tummarna för dig! När är det dags? Jag är novis och undrar över varför man odlar olika länge. På min klinik är det bara två dagar. Antar att det kallas embryo. Hur länge är ditt odlat och varför odlar man längre?
  • Saturnus
    Nickidocka skrev 2014-08-24 21:53:37 följande:

Nu har jag tagit sprutor i två dagar. Det går bra. Var sjukt nervös inför första gången men det gick bra tillslut, kändes ju knappt ;) .

På fredag ska jag på vul och veckan efter det blir det äggplock. Nu är det inte långt kvar. Wiiiee smile2.gif

Spännande vi är på exakt samma sprutdag. Är det första ivf:en för dig? Känner du av sprutorna något? Jag ska på vul på onsdag och fredag. Spännande! Håller tummarna för oss! :)
  • Saturnus
    pco skrev 2014-08-25 14:44:39 följande:

Tack så mkt för lyckönskningen, nu har jag fått tillbaka lilla blastisen som såg lika fin ut vid frysning som vid upptining, inga celler tappade elr så :)

Härligt! Håller tummarna. Kan man testa positivt tidigare med ett långt odlad embryo/blast?
  • Nickidocka
    Saturnus skrev 2014-08-25 23:40:52 följande:

Spännande vi är på exakt samma sprutdag. Är det första ivf:en för dig? Känner du av sprutorna något? Jag ska på vul på onsdag och fredag. Spännande! Håller tummarna för oss! :)

Det är vår första IVF. Häftigt att vi är på samma sprutdag, jag har kört långa protokollet.

Kan inte säga att jag känner av sprutorna något, hade lite ont igår, nästan som mensvärk men det försvann efter någon timme. Tycker det är skönt att slippa spraya däremot, den smaka så illa, näsblod, huvudvärk mm. Nu är det ju bara ett stick i magen så är det klart sen ;)

Är det erat första försök också?

Hoppas hoppas <3
  • pco

Saturnus: nu går jag på CA men innan gjorde vi gratis försöken på SU och då fick vi inte heller långtidsodla. När man förfarits försöken får man oftast inte det det förrens isf på sista försöken vilket vi inte heller fick.men nu när vi gjort några försök o inte lyckats ominöst vi betalar så får vi det. Oftast gör Manderlay för att lättare urskilja vilka befrukta embryon som är av bästa kvalité, då man annars kanske får flera befrukta ägg men som stannar av sedan i utvecklingen, vilket vi tidigare haft men nu med blastosyst innebär att hela celldelningen är fördig o man sett att det fortsatt att 'leva' så nu är det bara för den att komma ut från sitt skal o fästa, så hela första delenärfärdig när man får tillbaka den.
    Min är odlad i 5 dagar innan. Jag har TD 12 dagar senare.

Svar på tråden IVF hösten 2014