• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • MiaMorot

TreTriss - hur gick det idag?

För oss gick det fint! Är så himla glatt överraskad över hur smidigt det gick nu när man får lokalbedövning först. Jisses vilken skillnad! 17 äggblåsor tömdes, och 12 ägg hittades.

• TreTriss
    MiaMorot skrev 2014-08-26 13:51:57 följande:

TreTriss - hur gick det idag?

För oss gick det fint! Är så himla glatt överraskad över hur smidigt det gick nu när man får lokalbedövning först. Jisses vilken skillnad! smile1.gif 17 äggblåsor tömdes, och 12 ägg hittades.

Det gick jättebra, kände knappt någonting :)

Vi fick 13 ägg så nu håller vi tummarna för oss och er!

Du har alltså gjort innan utan lokalbedövning?? Huuua!
  • MiaMorot

TreTriss- ja när vi gjorde våran förra behandling 2012 använde de inte sånt. RMC linköping började med det i början av 2013 tydligen. Och det är jag innerligt glad för

• pco

Måste bara fråga. Är det någon här som gjort FET och som haft Liite mensvärk liknande några dagar innan insättning och som fortsatt? Kan det vars progynonen som gör det elr crinonen? Tar ju båda två ett tag innan juh? Har aldrig haft såhär innan någon annangång? Är orolig juh! Är endast på rd 1 :S satte in det igår. Elr kan mensen redan vara på g?

• Speck

Pco: jag skulle gissa det är prognynon eller Crinone som spökar.

• Saturnus

Tack för alla för bra svar! Det ska bli spännande att följas åt. Åh vad härligt att ni fick så många ägg. Hoppas många blir befruktade. Håller tummarna!

• Saturnus

Efter tre dagar med sprutor fick jag rejält med äl sekret. Någon fler? Jag brukar få det två dagar innan äl. Jag ska göra vul i morgon så vi får vi se hur det ser ut. Spännande!

• pco

Åh tack speck, då känner jag mig lite lugnare iaf :)

• Saturnus

Hej!

Nu har jag gjort mitt första VUL och känner mig lite besviken. Jag hade två stora ägg och två som ev. kan växa till sig. Kändes väldigt lite. Livrädd för att inget befruktas eller att jag inte får något till frysen. Jag är 40 men hade massor av 8 ägg på referens VUL:et förra månaden.  Min gyn sade "bättre få ägg med bra kvalite än kvantitet". Hoppas han har rätt. Hur många har ni andra fått?

Nickidocka, när ska du på VUL?

• Moolie
    Saturnus skrev 2014-08-27 20:31:04 följande:

Hej!

Nu har jag gjort mitt första VUL och känner mig lite besviken. Jag hade två stora ägg och två som ev. kan växa till sig. Kändes väldigt lite. Livrädd för att inget befruktas eller att jag inte får något till frysen. Jag är 40 men hade massor av 8 ägg på referens VUL:et förra månaden.  Min gyn sade "bättre få ägg med bra kvalite än kvantitet". Hoppas han har rätt. Hur många har ni andra fått?

Nickidocka, när ska du på VUL?

Ungefär som du! Tycker inte du ska vara missnöjd!!
Svar på tråden IVF hösten 2014