• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • Saturnus
    TreTriss skrev 2014-08-28 15:45:28 följande:

Idag var jag varit på Huddinge för återföring!

11 av våra 13 ägg blev befruktade! Ett till mig, två till frysen och så odlar de vidare resterande åtta!

Himla skönt :)

Stort grattis!!! Håller tummarna!

PCO: ingen aning min första ivf så jag har inte provat medicinerna tidigare.

Vart tar ni Orgalutran sprutan med i magen? Jag har inte fått så bra instruktioner.

• karro 2014

Har en liten fråga, vår första Ivf försök, räknas det som ett helt försök? Och om man fryst ner embryon vid samma äp, räknas det som ett 1/2 försök vid nästa återföring då?

• MiaMorot

TreTriss - stort grattis till den underbara skörden!

För oss blev var bara 11 av de 12 äggen mogna varav bara 3 som blev normalt befruktade, men bara ett som var i toppklass, så det fick jag tillbaka och resten kasserades.

Är jätteglad att vi fick ett toppembryo tillbaka, men ledsamt att vi inte fick några till frysen den här gången heller

• lucylight
    TreTriss skrev 2014-08-28 15:45:28 följande:

Idag var jag varit på Huddinge för återföring!

11 av våra 13 ägg blev befruktade! Ett till mig, två till frysen och så odlar de vidare resterande åtta!

Himla skönt :)

Härligt :D
  • TreTriss
    Saturnus skrev 2014-08-28 17:43:37 följande:
    Stort grattis!!! Håller tummarna!

PCO: ingen aning min första ivf så jag har inte provat medicinerna tidigare.

Vart tar ni Orgalutran sprutan med i magen? Jag har inte fått så bra instruktioner.

Samma instruktioner som de andra (om du tar de?), snett nedanför naveln i en valk.

Kör du annan spruta samtidigt tar du den i motsatt sida samt alternerar gärna höger/vänster från kväll till kväll!
  • TreTriss
    MiaMorot skrev 2014-08-28 18:33:47 följande:

TreTriss - stort grattis till den underbara skörden!

För oss blev var bara 11 av de 12 äggen mogna varav bara 3 som blev normalt befruktade, men bara ett som var i toppklass, så det fick jag tillbaka och resten kasserades.

Är jätteglad att vi fick ett toppembryo tillbaka, men ledsamt att vi inte fick några till frysen den här gången heller smile4.gif

Nej vad surt! Nu håller vi tummarna för toppembryot som du fick! <3
  • TreTriss
    karro 2014 skrev 2014-08-28 17:59:02 följande:

Har en liten fråga, vår första Ivf försök, räknas det som ett helt försök? Och om man fryst ner embryon vid samma äp, räknas det som ett 1/2 försök vid nästa återföring då?

Välkommen tillbaka :)

Ert första räknas som ett försök sen är nog ett försök med fryst även ett helt försök!
  • TreTriss
    lucylight skrev 2014-08-28 19:20:27 följande:

Imorgon börjar vi med sprutorna & planerat äggplock v 37 :)

Heja heja :)
  • Saturnus

Tack TreTriss för svar. Tur jag kört så utan att veta.

MiaMorot - Hoppas på ett superembryo! Håller tummarna!

Lucylight - spännande, lycka till!

Svar på tråden IVF hösten 2014