• marie 1983

Bf mars 2015

Hejsan ja plussade igår har Bf omkring 1/3 är det fler så kan vi följas åt :)

• Svar på tråden Bf mars 2015
  • johannanasc

Tack! Undrar om ni vet om en facebook grupp? så svårt att hänga med i forum tycker jag! Även om det också är roligt! 

• Mamani88

Hej alla blivande mammor!

Så kul att vara med här. Jag är 26 år, väntar mitt första barn , Bf 31 mars, precis på gränsen ?? . Vi har inte varit på UL än så jag har inte sett min bebis ännu. Längtar sååå mkt.

• Pojkmamma01

Vi var på Ul i måndags.. Vi frågade om hon kunde se vad det var.. Och när hon kollat runt lite och mätt lårbenet så pausade hon en bild typ sett underifrån så man såg rumpan och, ja..

Hon sa: ja, ni ser ju vad det är!

Jag kollade och kollade och tyckte att det såg ut som "tre streck" men sa samtidigt att jag aldrig sett "könet" på ul från min förra graviditet.

Jag tycker att det ser ut som en tjej, sa Bm.,

Hon visade vart pungen och pillen brukar vara och där var inget..

Hon fortsatte att kolla och mäta bebisen. Allt såg bra ut och hon avslutade ul undersökningen med att pausa en bild tagen på rumpan underfrån och säga: nä, det finns inget där!

Vi blev så klart jätteglada eftersom vi har varsin pojke sen tidigare förhållande.. Men hur säker kan man vara på att hon och vi såg rätt?

Min sambo såg sin sons ul och där var det klart och tydligt vad det var.. Han sa att det här såg helt annorlunda ut..

Jag är väl sån att jag tror det inte förrän jag ser det..

Missförstå mig inte.. Skulle bli superlycklig att få en pojke till också.. Är/var ju som inställd på det!

• Skumbollen
    Pojkmamma01 skrev 2014-10-22 09:59:02 följande:

Vi var på Ul i måndags.. Vi frågade om hon kunde se vad det var.. Och när hon kollat runt lite och mätt lårbenet så pausade hon en bild typ sett underifrån så man såg rumpan och, ja..

Jag kollade och kollade och tyckte att det såg ut som "tre streck" men sa samtidigt att jag aldrig sett "könet" på ul från min förra graviditet.

Hon fortsatte att kolla och mäta bebisen. Allt såg bra ut och hon avslutade ul undersökningen med att pausa en bild tagen på rumpan underfrån och säga: nä, det finns inget där!

Vi blev så klart jätteglada eftersom vi har varsin pojke sen tidigare förhållande.. Men hur säker kan man vara på att hon och vi såg rätt?

Min sambo såg sin sons ul och där var det klart och tydligt vad det var.. Han sa att det här såg helt annorlunda ut..

Missförstå mig inte.. Skulle bli superlycklig att få en pojke till också.. Är/var ju som inställd på det! smile2.gif

Förstår precis din tveksamhet. När vi kikade kön på vår son så var det så himla tydligt! Även om hon inte sagt något hade jag VETAT att det var en pojk efter den rumpbilden. Denna gång rotade hon runt och jag såg ingenting... Kanske jag kunde ana dessa tre streck, men inte alls som en pung och snopp syntes :) men läkaren sa tjej så man får väl tro på det, tror inte hon sagt något om hon inte sett det hon ville se :)
  • bb2014

Väver tjej hade också tre streck. Det är 100% en tjej (just nu och biologisk ;) ) ...kan de få en bra bild utan ben eller händer i vägen så är det lätt att se.

• snö 81
    Pojkmamma01 skrev 2014-10-22 09:59:02 följande:

Missförstå mig inte.. Skulle bli superlycklig att få en pojke till också.. Är/var ju som inställd på det! smile2.gif

När jag väntade dottern visade läkaren som gjorde UL två streck och sa att det var en tjej.

Denna gång tog vi inte reda på kön, men jag tror ju att det är en pojke så jag inbillade mig att jag såg en pung :) Är det någon som vet hur en pung ser ut på UL?
  • Pojkmamma01

Nä.. Jag tror inte heller att hon sagt så om hon inte var säker..

Jag menar, de har ju sett ganska många ul. Och hon tittade igen innan hon avslutade undersökningen.. Samma vinkel undeifrån, med benen som ett V.

Och det var inga tveksamheter där från hennes sida: nä, det finns inget där! Var hennes sista kommentar.

Inte: nja, det är lite svårt att säga, det kan vara en tjej men är inte säker..

Då kanske jag kan börja tro på att vi faktiskt ska få en liten tös!

Obeskrivligt lycklig!

• Pojkmamma01

Snö 81..

Jag googlade ultraljudsbilder pojke/flicka. Jag hade inte sett några såna bilder tidigare där man faktiskt ser vad det är.

Det finns ganska många som är tydliga.

Om jag säger så här: rätt vinkel och det finns en pille och pung så syns det tydligt.

• snö 81
    Pojkmamma01 skrev 2014-10-22 13:17:57 följande:

Snö 81..

Jag googlade ultraljudsbilder pojke/flicka. Jag hade inte sett några såna bilder tidigare där man faktiskt ser vad det är.

Det finns ganska många som är tydliga.

Om jag säger så här: rätt vinkel och det finns en pille och pung så syns det tydligt.

Jag såg ingen snopp, men jag inbillade mig att jag såg en pung när hon gick nerifrån och upp genom kroppen. Dock sa hon att den låg med benen i kors och på slutet även med händerna mellan benen så det är en pryd liten rackare :)
  • snö 81

Kan ju tillägga att vi inte ville veta kön, men jag är ju så nyfiken så jag smäller av.

Men det ska bli så kul med överraskningen på förlossningen. Den fick jag ju inte förra gången då vi visste att det var en tjej.