• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Iskristall

Lectin, hoppas du slipper börja tempa ;) Men börjar du och tycker att det funkar för dig så är det en intressant ny värld :)

Jag är iof inte riktigt klok på min tempkurva/cykel just idag. Fick konstigt hög temp i morse när jag inte borde och spottings/färgade flytningar som jag inte har vanligtvis... Annars är jag på väg mot äl om ca en vecka hoppas jag.

• Lectin

Dubbelcrap! Mens... Jaja äl om tre-fyra veckor igen då. Bryter ihop med en godispåse ikväll och peppar upp mig imorgon...

• limegrön

På tal om äl-symtom som trådiga flytningar och molvärk.. hur vet man egentligen när sjålva ägget släpper.? Har en kompis som trodde hon hade koll på sin äl. Sen började hon testa äl-test och det visade sig att hon hade äl 5-7 dgr innan de trådiga flytningarna.

• limegrön
    Lectin skrev 2014-09-10 17:37:44 följande:

Dubbelcrap! Mens... Jaja äl om tre-fyra veckor igen då. Bryter ihop med en godispåse ikväll och peppar upp mig imorgon...

Bryt ihop och kom igen.. det verkar som de flesta(eller kanske alla) i denna tråden fått samma tråkiga minus denna månad. Hoppas nästa månad blir en bättre månad för oss alla. Lycka till girls!
  • Sockiplast

Håller tummarna för er alla!

Här kom mens i tisdags. Lite lättad att jag inte kommit i klimakteriet eller hade nån sjukdom (han hunnit tänka en hel del). Men nu måste man bara flura ut detta äl eftersom jag ju var två veckor sen... stickor eller försöka pricka in själv.

• Lectin

Ja nu kan vi verkligen säga att tråden tar nya tag! Nu kör vi så det ryker! Jag håller alla mina tummar för oss!

limegrön: Oj! Det har jag aldrig hört talas om! Jag läste lite nu mellan trådiga flytningar och mens och fick det till att det allra oftas är sista dagen på trådiga flytningar eller till och med dagen efter som äl-testen visar LH-topp. Det verkar stämma för mig för både den här och förra cykeln har jag fått mens efter 14 dagar räknat från att de trådiga flytningarna slutar.

By the by så är min cykel just nu 43-44 dagar lång... SÅÅÅ DRYGT att vänta! Nu har jag alltså typ en månads glapp innan det är dags för äl igen. Efter godispåsen igår tog jag nya tag genom att för första gången beställa massa tester från billiga tester. Jag placerade också termometern på sängbordet och laddade hem fertility friend-appen så nu är jag redo att köra mer planerat och kontrollerat. Riskerar helt klart att bli både kontrollfreak och testoman!

• Shrew

Hej!
    Jag fyller snart 35 och har försökt få till en 3:a i ett halvår. Ettan och tvåan blev till på första försök och därför känns det ovant att behöva jobba på det här. Jag åt minipiller (cerazett) tre månader innan vi började försöka, vet inte om de kan påverka så här länge. Har regelbundna mens och trodde att vi timat rätt i augusti men fick mens i måndags :( Har funderat på att använda ÄL-test men de känns krångliga...

• Lectin

Välkommen Shrew! Brukar du märka av din ägglossning eller har du kört på när den borde vara utifrån cykeln?

• Kastrull

Hej Shrew.

Ja nu kör vi på så det blir lite plus i den här tråden. Har ÄL om 10 dagar.

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea