• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Iskristall
    Miaomiao skrev 2014-09-12 14:12:15 följande:

hej tjejer! en snabb fråga. Jag har ÄL idag och tänkte springa Stockholms halvmarathon imorgon. Är det korkat? Borde jag skippa?

Det borde väl inte vara några problem så länge du mår bra av det. Bara du orkar med lite raijtantajtan sen hehe och inte missar äl av den anledningen! ;)
  • Oväsen

Hej!
    Jag skulle gärna vilja vara med och prata med er! :) Jag är 37 år och har två tjejer på 9 och 7 år. Önskar så att jag ska bli gravid med nr 3 men hittills har det inte lyckats. Vi började våra försök i juli 2012 så vi har hållit på ett tag nu. Hade inga större problem att bli gravid tidigare men nu är det lite svårare. Som det ser ut just nu är jag på bim+2. Har blivit lurad flera gånger under de senaste 2 åren så jag ska inte testa än på länge men dessa tankar på om det är möjligt att jag skulle kunna vara gravid upptar mina tankar hela tiden och jag får ingenting annat gjort (borde sitta och plugga egentligen men tankarna bara vandrar iväg).

• Lectin

Hej och välkommen Oväsen! Berätta gärna mer (om du vill) om de senaste två åren? Har du regelbunden mens? Vilken metod använder du för att ha koll på din ägglossning? Jag vet att jag är jag kan vara lite väl närgånget nyfiken så säg bara till om jag frågar för mycket!

• Oväsen

Innan vi började försöka fungerade min kropp som en klocka, gick aldrig fel! Men efter vi började försöka började kroppen strula och mensen kunde komma nån dag tidigare eller senare än vad jag trodde. Hösten -12 var en jobbig höst för min del då jag höll på att bli utbränd på jobbet så jag antar att det kan vara en stor orsak till att inget fungerade som det skulle helt plötsligt. Sen gick jag även upp i vikt vilket också kan påverka. Senaste året har kroppen dock återgått till att fungerar mer som det gjorde förut. Mina menscykler har blivit lite längre än tidigare men mensen kommer på dag 30-33. Om det är någon månad utan äl kan det bli 40 dagar och jag har även varit ner på 29 dagar men annars så är det mellan 30-33 dagar det håller sig inom. Jag har har blivit en mästare på att tyda min kropp vid äl och jag har dessutom äl-värk så jag kan t.o.m säga från vilka sida ägget släpper

• Lectin

Vilken koll du har! Och ändå vill det sig inte? Så frustrerande!!!

• Oväsen

Jag lever fortfarande på hoppet och tänker att det kommer gå någon gång. Kan inte ge upp, inte än i alla fall!

• Lectin

Oväsen: härlig inställning! Har ni varit i kontakt med gyn eller liknande för utredning?

• Oväsen

Lectin- nej vi har inte haft nån kontakt alls med vården och vill inte heller. Vår håller på tills vi får plus eller så länge vi orkar. Skulle det var så att det inte blir ett till barn har vi två fantastiska tjejer ????

Idag är jag på dag 35 (trodde igår att jag var på dag 33 men jag tog fel på en dag) vilket är max vad jag brukar ha och än finns ingen mens i sikte. Eftersom jag inte tempat eller använt äl-test kan jag dock inte vara helt säker på att jag haft äl men jag är rätt säker på att jag hade det. Hur som helst håller jag på att göra min man galen med alla tankar och analyser av situationen. Tänk om jag är gravid?! Vågar inte testa för jag blir så ledsen om det är negativt test så jag får göra min man galen i några dagar till ????

• Shrew

Huh, så mycket det finns som man inte vet om ägglossning, fertilitet osv. Jag har tidigare tänkt att om man har mens så har man ägglossning, men så verkar det inte vara. Hade inte heller tänkt på att man inte ska använda glidmedel om man vill bli med barn. Känns nästan som att det här kommer att bli ett omöjligt projekt och börjar ställa mig mer in på att det kanske inte blir nåt tredje barn. Positivt är dock att jag uppskattar mina barn lite mer och tänker att man måste njuta av dem när de är små!

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea