• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Lectin
    Miaomiao skrev 2014-09-05 22:08:36 följande:

7 dagar till äl här. Äter rosenrot, och ska börja testa med äl-stickor om några dagar. Tänker inte missa äl den här månaden :)

Snart dags nu Miaomiao! Heja heja! Cool
  • Miaomiao
    Lectin skrev 2014-09-09 12:48:29 följande:

Snart dags nu Miaomiao! Heja heja! Cool

Exakt! ÄL om 3 dagar enl kalendern! Hoppas hoppas att det tar sig den här gången!!! 

(jag har redan börjar fundera på hur vi ska möblera om gästrummet så att det blir rum till vårt framtida barn...)

• Miaomiao
    Lectin skrev 2014-09-09 12:45:11 följande:

Förlåt att jag spammar tråden men jag behöver någonstans att skriva av mig frustration och symtomanalys och sån't... Gråter

Jag har inte haft mens sedan nånstans i mitten av juli (typ... har inte kalendern framför mig)... Hade äntligen äl-flytningar 17, 18 och 19 augusti med tillhörande värk (4 eller 5 veckor efter mens... ). Molvärk har jag haft av och till både före och efter (förmodad) äl och även nu. Hade små hugg på lagom avstånd från äl och har också haft ett par pytteblödningar men de kan bero på att jag rispat mig när jag känt på livmodertappen. Omöjligt att veta.

Idag är det exakt 14 dagar sedan sista dagen med äl-flytningar. Det skulle kunna innebära att jag idag är på bim. Nu har jag betydligt mer ont i brösten än jag kan minnas att jag brukar ha inför mens. Livmodertappen är fortfarande högt uppe (alltså förmodligen ingen mens på g de närmaste timmarna), jag har ont långt ner i ryggen och kring svanskotan och med tanke på min eds (lös bindväv) kan det vara ett tidigt tecken på graviditet att fogarna blir ännu lösare direkt hormonerna drar igång. Jag har fått yrselattacker och vågor av lätt illamående igår och idag.

ALLA symtomen kan förklaras med andra orsaker än graviditet men sammantaget gör de såklart att jag hoppas något infernaliskt just nu!! Testade ju negativt senast igår men har inte kunnat plussa före bim i mina tidigare graviditeter heller så jag känner mig inte sååå nedslagen över det.

Håll nu tummarna för mig! Ingen mens nu tack och ett stort fett Plus när jag testar imorgon!

Håller tummarna för dig!!! Hoppas att du får ett fint plus imorgon! 
  • Lectin
    Miaomiao skrev 2014-09-09 14:59:04 följande:
    Håller tummarna för dig!!! Hoppas att du får ett fint plus imorgon! 
    Tack! Solig
  • Lectin

Crap... Negativt idag också... Ingen mens än så ett uns av hopp lever ännu.

• Lectin
    Lectin skrev 2014-09-09 12:45:11 följande:

Hade äntligen äl-flytningar 17, 18 och 19 augusti med tillhörande värk (4 eller 5 veckor efter mens...;).

Det här stämmer ju inte! Det var en vecka senare jag hade äl-flytningar. Hur virrig får man vara?
  • skrosa

Håller tummar o tår för er alla :)
    Jag har haft en jätte konstig mens precis som jag hade förr när alla hormoner var åt h-ete (pco), min slutsats är att jag hade nog ingen ÄL förra månaden som jag trodde och hoppas nu på ÄL denna gång och att inte min man ändrar sig angående en liten till i familjen, han velar massor igen :/ Men förstår han samtidigt det har varit en jobbig resa de senaste åren och vi blir inte yngre direkt...hepp hepp inga negativa tankar utan full fokus på livet och barnen vi har :)

• limegrön
    Kastrull skrev 2014-09-05 19:02:35 följande:

Gjorde ett test innan. Mer negativt än det kan det knappast bli. Men ingen mens än......

hur har det gått? Har du testat igen?
  • limegrön

Efter att min senaste mens kom 4 möjligen 5 dgr sent har min annars så precisa menscykel blivit en aning förskjuten/skev eller hur man nu ska förklara det. Så har nu ingen koll på nästa äl. Skulle ju kunna testa med äl-test men har läst så mycket här på FL och andra ställen att de är svåra att pricka in och verkligen veta när man ska testa. Verkar krångligt. Någon av er som tycker de funkar? Jag har aldrig prövat nämligen. Men nu efter 7 mån av bebisverkstad och utan resultst känns det som plan B är ett måste.. börjar tröttna på det negativa och alla tankar som tar över (snart för mycket av vardagen). Vi har ju sagt (sambon och jag) att det blir när det blir, kanske därför jag inte kört med äl-test och sånt. Men samtidigt kan man inte släppa det och bli sååå besviken varje månad.. sambon lever ju på som vanligt men jag tycker det börjar bli en stress ist. Vilket såklart INTE är gynnande för verkstaden.. varför händer det inget denna gång? Med Mina två tidigare barn blev jag på smällen direkt, så det e en del grubblande här. Sorry nu blev det lite långrandigt här..

• Lectin

skrosa och limegrön: Ja tankar, känslor funderingar, hopp, längtan och besvikelse går om vartannat i den här karusellen. Jag har ibland funderingar på att det kanske vore enklare att bara sluta tänka på en liten trea men i nästa ögonblick svider det i hjärteroten och jag längtar mig blå efter nästa lilla knyte!

Limegrön: Jag har aldrig lyckats få plus på äl-test men har i ärlighetens namn inte gett det så många chanser heller. Jag har under bebisverkstäderna lärt mig känna igen när jag har äl. Inte 100% men ändå. När jag väl HAR är är det knappt någon tvekan men däremot kan jag inbilla mig och försöka hitta en möjlig äl långt dessförinnan. Som den här cykeln till exempel. Jag börjar ju leta tecken på äl redan två veckor efter mens (ifall jag skulle råka ha en 28 dagars cykel just den gången... Drömmer). När väl äl kommer så är det tydligt med både trådiga halkiga äl-flytningar och värk och lustskjuts men jag vet ju ändå inte EXAKT vilken dag som äl är. Om det inte tagit sig den här gången så har jag lovat mig själv att ta Iskristall på orden och börja tempa!

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea