Elvie skrev 2014-08-27 10:56:59 följande:
Så spännande, håller tummarna för alla som är i testar-tagen! Jag har precis fått mens och fast vi inte ens försöker än så blir jag besviken varje gång...så dumt! Nu har vi börjat prata mer om det hemma och min man säger "känslomässigt vill jag men rationellt så verkar det ännu körigare med allt praktiskt och pendling osv."
Jag vill ju verkligen, och är tidvis nästan besatt av tanken på en trea men samtidigt orolig inför hur det ska bli och om det är att liksom utmana det vi har idag. Samtidigt, som 35-åring tänker jag att man kanske ångrar sig om man inte försöker...
Har det varit självklart för er andra att ta beslutet? Har ni alltid velat ha tre barn?
Hej Elvie! Det var inte självklart för vår del. Vi har varit bestämda hela tiden att vi bara ska ha två barn. Jag gav bort alla kläder och skor som var för små för mina två barn. Men plötsligt så hände något och vi blev helt berusade av tanken att vi skulle kunna ha en trea :) Det är klart att man utmanar det man redan har, och livet har precis börjar bli enkelt med två barn som klarar av det mesta själva. Men visst blir det underbart med en liten till, och så är det ju toppen för barnen som vi redan har att få ett till syskon.