• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Miaomiao

Hej tjejer, jag kan rapportera att jag fortfarande har molvärk i nedre delen av magen (har haft det sedan äl) och senaste två nätterna var jag tvungen att gå upp och gå på toa och sedan äta något (vrålhungrig). Sånt beteende hade jag hela mina två graviditeter, fast inte direkt från början. Imorgon (äl+13, bim-1) gäller det - ska testa mig!

• Lilla My o co
    Miaomiao skrev 2014-08-29 18:42:30 följande:

Hej tjejer, jag kan rapportera att jag fortfarande har molvärk i nedre delen av magen (har haft det sedan äl) och senaste två nätterna var jag tvungen att gå upp och gå på toa och sedan äta något (vrålhungrig). Sånt beteende hade jag hela mina två graviditeter, fast inte direkt från början. Imorgon (äl+13, bim-1) gäller det - ska testa mig!

Åhhhh så spännande!!!!
  • skrosa

Så spännande och följa alla :) Jag får vänta ytterligare minst en månad då mens börjat spotta igång lagom till en 2 veckors period av rent helvete (självvalt) med skolan, jobb och en tripp till ALV med barnen, den kommer alltid så lägligt den jäkeln ;)

• limegrön
    Miaomiao skrev 2014-08-30 08:46:15 följande:

Jag är inte gravid, testade nyss med cb digitala. Nya tag nästa månad.

Hur har det gått för dej? Har du testat igen, eller har du fått mensen? För du hade väl BIM idag?

Jag är på BIM +1 idag och har inte fått mensen än. Men känns som den ska komma varje gång jag är på toa. Ska göra ett test imorgon bitti om det inte hänt ngt. Min mens brukar aldrig vara sen så detta är lite underligt, känner mej ju verkligen inte gravid heller.. som sagt det får bli ett test imorn.

Hur går det för er andra? Fler som närmar sig BIM väl?
  • Iskristall

Tråkigt miaomiao! :(

Limegrön: Håller tummarna för dig!

Jag närmar mig BIM...men tror inte på nåt plus. Lite oklart exakt vilken dag äl inträffade. Men är på äl +12 i morgon enligt FF.

• Miaomiao

Jag fick min mens idag. Om två veckor ska vi pricka in ÄL :) Och till dess ska jag dricka vin och äta gravad lax och mögliga ostar :)

Lycka till ni andra, hoppas att mensen inte kommer!!

• Lectin

Miaomiao och skrosa: Åh nej så synd! Bara att bryta ihop och komma igen.   Jag gillar din strategi Miaomiao! passa på och njut av allt som kommer vara förbjudet senare! Fast det är just på det viset jag alltid går upp i vikt medan vi försöker få barn!

Håller tummarna limegrön!

Jag har molvärk av och till men inte konstant. Har inga tydliga symtom egentligen i övrigt. Är ganska säker på att jag hade äl typ i måndags eller tisdags så jag väntar med att testa till början av nästa vecka om inte mensen kommit.

• limegrön

...fortf ingen mens, vilket såklart e positivt men testade imorse (bim +2) och samma starka minus visade sej. Gahh..vad händer liksom?! Och inte en enda symtom på en graviditet. Brukar verkligen ALDRIG gå över, mensen kommer som på beställning med 28 dgr mellan och nu har det gått 30.. då är frågan kan man vara gravid fast man får ett neg. grav.test? Och andra frågan, kan man vara gravid utan en enda symtom? (Hade ju flera symtom för en v sedan men nu inget)

• Elvie

Miamiao: härlig strategi! 
    Limegrön: Håller tummarna för att det är ett plus...jag har varit gravid utan direkta symptom eller rättare sagt så verkar mina symptom i tidig grav vara de samma som inför mens. Spännande!

Aldrig finns så mycket tecken att tolka som inför BIM, eller ja det skulle vara inför förlossningsstart då:) 

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea