• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Shrew

Jag har kollat med hjälp av en app när jag har ägglossning, eller borde ha. Jag tycker att jag tidigare märkt när jag har ägglossning t ex har haft ont i ryggen, annorlunda flytningar och ont i äggstockarna/magen. Förra månaden kände jag inte att jag hade ägglossning men det kan ju bero på massa anledningar t ex att jag inte var så uppmärksam, litade helt på appen osv. I augusti hade vi sex varje dag under 10 dagars period så vi borde inte ha missat ägglossningen om jag hade den, eller?

Vet inte om jag borde testa med ÄL-test för att se om jag har ägglossning eller inte. Är dock orolig för att om jag missar att testa på rätt tid så är resultaten inte pålitliga. Har också tänkt att inte stressa för mycket över det här och med ÄL-test skulle jag säker bli det. Blir iofs ändå stressad ju närmare BIM kommer. 

• Lectin

Shrew: Just när mensen är oregelbunden är det ju oerhört värdefullt att veta när det är dags att tumla lite extra i sänghalmen! Jag har pco och kan aldrig vara säker på om eller när en ägglossning ska dyka upp så för mig är det guld värt att veta när det närmar sig. De senaste cyklerna har jag inte fått ägglossningen förrän fyra veckor efter mens och sedan tar det 14 dagar från ägglosning till bim... eller i mitt fall de här gångerna: mens. Det är ju tiden från äl till mens som alltid är konstant även om cykeln är oregelbunden. Om din mens var två veckor sen så borde alltså ägglossningen ha varit två veckor senare än vanligt.

• Iskristall

Heja Lectin med tempning o äl-test o lycka till!! Vi kör samma metod du och jag tester plus temp :) Men tänk på att du först efter äl kommer att uppmärksamma att äl varit med tempmetoden. Men det kommer vara värdefullt i kommande cykler om du inte plussar förstås :)

• Lectin

Iskristall: Tack detsamma! Ja och med flytningskoll och tappkoll på det så MÅSTE man ju få till det, eller hur? Jag ser alla metoder som en bekräftelse på ATT jag har äl!

• Miaomiao

hej tjejer, fick positivt äl-test idag. ÄL imorgon mao, pricis som beräknat. Nu kör vi hårt.

• Iskristall
    Lectin skrev 2014-09-11 15:56:02 följande:

Iskristall: Tack detsamma! Ja och med flytningskoll och tappkoll på det så MÅSTE man ju få till det, eller hur? Jag ser alla metoder som en bekräftelse på ATT jag har äl!

Haha ja, man kan ju tycka det! :)
  • Lectin

Lilla My o co: Åhh... Jag förstår dig. Hoppas det händer något snart. Kram!

Miaomiao: Kör så det ryker! Heja heja!

• Miaomiao

hej tjejer! en snabb fråga. Jag har ÄL idag och tänkte springa Stockholms halvmarathon imorgon. Är det korkat? Borde jag skippa?

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea