• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • limegrön

Jag köpte 2 test idag. Först hade jag tänkt vänta med att börja testa som dej kastrull men tror inte jag kan hålla mej. På cb testet står det att man kan testa upp till 4 dagar innan BIM och det kan bli ett plus. Men då är det ju inte hundra tillförlitligt. Men ett par dgr innan ska det vara nästan hundra. Jag kanske testar redan imorn morgon, när man testar tidigt ska man ju ha morgonurin. Är det neg. får jag vänta och testa igen. Illamåendet håller i sej för mig och jag måste äta för att det ska försvinna, men dyker upp efter ngn timme igen. Jobbigt fast just nu ett bra tecken. Har du fler tecken än molande värk kastrull? Spännande att alla har BIM typ samtidigt.

• Kastrull

Jag har precis haft ÄL så jag känner inget ännu. När jag blev gravid förra gången så märkte jag det då mitt hemska pms humör aldrig dök upp.

Har BIM 8/9

• Miaomiao
    limegrön skrev 2014-08-25 14:34:43 följande:

När tänker du börja testa dej miaomiao?

Låter väldigt lovande med illamåendet! :) Jag ska nog börja på BIM-2 ca (om 4 dagar alltså). Har teststickor från billigatester. De är väl inte lika känsliga som clearblue. Började testa väldigt tidigt förra grav, och plussade på bim-1 tror jag.
  • Iskristall

Lectin: Jag började tempa för ca ett år sen för att få koll på mina cykler och oj så mycket man lärt sig om sin egen kropp på detta sätt. Efter det har vi försökt men inte kunnat pricka in äl varje månad dock.

Det dumma med temp metoden är ju att man inte vet att man haft äl förrän efteråt. Men det är ju bra koll på när man räknar sig ha bim eller förvänta sig mens. Äl stickorna har visat sig inte vara så pålitliga alltid, det är inte alltid jag lyckats pricka in fullt positivt utslag men att tempen sen visat på äl. Så vi får se hur länge vi försöker själva...tiden rinner ju lite iväg...

• Lilla My o co

Hejsan!

Får man hänga på här?

Har två tjejer (07 och 08) men vill ha en trea med min nya sambo. Är 35 år. Skilde mig från tjejernas pappa för 2,5 år sen och blev vips (oplanerat) ihop med min nuvarande sambo för drygt två år sen. Var liksom inte tanken. ;)

Han är yngre än mig och har inga egna barn, så vi vill ha en gemensam. <3

Han är helt underbar med mina tjejer och älskar dem över allt annat.

Jag har gått på P-spruta i ett år, skulle ta min senaste v 32 (det är vecka 35idag) men vi bestämde att strunta i den. :D jag vet dock inte hur lång tid det tar innan jag får äl igen. :/

Tjejerna fick jag väldigt lätt, men nu är jag ju äldre och vet inte hur "kompatibel" jag är med min sambo. :)

Kul att prata och hänga med likasinnade. ;)

• Lectin
    Miaomiao skrev 2014-08-25 14:24:07 följande:

äl+8 idag. Molvärket är nästan borta, känner av det lite bara. När tänker ni börja testa, tjejer? Hur många dagar före BIM kan man få ett + på stickan? 

Jag hade nog också tänkt testa på fredag. Har molvärk kvar och är öm precis över livmodern om jag trycker ovanför blygdbenet. Både illamående och sötsugen på samma gång...
  • Lectin

Iskristall: jag tänker hela tiden att jag ska börja tempa nästa cykel om det inte tar sig men hittills har jag inte fått tummen ur...

• Iskristall
    Lectin skrev 2014-08-25 17:52:29 följande:

Iskristall: jag tänker hela tiden att jag ska börja tempa nästa cykel om det inte tar sig men hittills har jag inte fått tummen ur...

Detta med tempande har efter ett år blivit en vana. Jag vaknar tom av mig själv vid rätt tid på dagar då jag är ledig för att tempa haha
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea