• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Miaomiao

ägget fäster tidigast på ÄL+6. Så vi får vänta med att känna efter efter hugg ett par dagar :) Jag är på ÄL+4 idag. Inga symtom ännu...

• Lectin

Vissa websidor hävdar att ägget kan fästa in på dag 3-7 efter äl och andra säger dag 5-9 så det verkar inte helt klarlagt. Optimisten i mig fortsätter hoppas. Igår hade jag galet ont i några hugg, sen gick det över till en mer molande småvärk istället...

Välkommen skrosa! Hur känner du då? Räknar du dagar och grubblar och väntar eller lyckas du ta det som det kommer du också? När vi började försöka igen trillade jag direkt ner i samma tankar, förhoppning och funderingar som när det inte tog sig med de första barnen. Nu har jag nog hamnat mer på ett "det är klart att det blir men det gör inget om det tar ett tag heller".

• Miaomiao

hej tjejer, ÄL+5 idag för min del. Molande verk i magen hela tiden! Det måste väl vara bra tecken :) Annars inga andra symtom.

• Kastrull

Hej. Är pratglad och 37 år men försöker få till en fyra. Är det ok om jag hoppar in. Har precis börjat och har ÄL på måndag.

• Elvie

Åh precis en tråd för mig! Är snart 36 och är ännu inte igång med försök till en trea men jag tänker på det hela tiden och har börjat med äl-test för att ha lite koll och min man har gått från att inte vilja alls till att säga "inte riktigt än". Själv har jag lite åldersnoja och tänker att vi kanske inte har så mycket tid på oss. Så spännande att följa er som har tagit steget att börja försöka! 

• skrosa

Jag grubblar massor mest på vad händer när det tar sig orkar man med 3 jo det borde man men tänk om...åhh blir tokig på att tänk om det o det hela tiden. Är i stadiet att jag tänker inte köra med stickor och räkna dagar i alla fall utan tar en dag i taget :) Är mera rädd för att vi ska få MF igen, det gjorde så ont på alla sätt o vis och gör fortfarande ont...

• Miaomiao

Äl+6 här idag. Ständig molvärk. Annars inga andra symtom. Min 7-åriga tjej konstaterade igår att hennes strumpbyxor har blivit för små för henne och föreslog att vi skulle spara dem till hennes barn i framtiden :) Ja, spara ska vi absolut göra, tänkte jag :) Vi har annars gjort oss av med alla barnkläder då det får bli att skaffa massa nytt när det är dags :)

• Lectin

Här är det också kanske äl +6... Så frustrerande när man inte vet säkert. Hade lite äl-värk men inte så tydliga äl-flytningar. Livmodertappen var åtminstone mjuk men ändå kan jag inte veta säkert om det var äl... Har haft molvärk hela veckan med små hugg i slutet. Igår fick jag mer ont och blödde pyttelite! Jag var på toa på kvällen och kände hur tappen kändes och upptäckte då lite blod... Vet inte om det var att jag råkade rispa mig, om det var nidblödning eller pyttemens så just nu är frustrationen EXTRA stor!! Köpte två cb-digital igår men ska försöka låta bli att testa till nästa helg... Får se hur det går med det...

• Lectin

Miaomiao: söttjejen! Vi har också gjort oss av med mycket men långtifrån allt. Så där lagom att jag måååste handla lite!

• Lectin

Strosa: jag också! Det är så mycket som kan gå fel och som är annorlunda nu än när ettan och tvåan kom! :-S

Elvie och Kastrull: hjärtligt välkomna båda två!

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea