• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • skrosa

Lectin: håller tummarna
    Elvie: Ja det finns mycket som cirkulera där uppe i knoppen...

egentligen är väl det inte det bästa läget i mitt liv att skaffa en till då jag studerarar och är färdig till jul. Sen är jag arbetslös om jag inte får nåt efter min utbildning men SGIn är sparad så jag ska få samma penning som med de förra barnen sa de...hoppas det stämmer. Som tur är att gubben min har ett mycket bättre betalt jobb nu än då.

Eftersom jag inte har en regelbunden menscykel så vet jag inte riktigt när jag har ÄL dock tror jag att, jag har haft det nu i helgen. Så bara att avvakta o se :)

• limegrön

Gjorde ett test imorse, är på BIM-4 så vet att det är optimistiskt men kunde inte hålla fingrarna i styr. Det blev ett starkt -. Får intala mig att det var för tidigt. Men är inte fövånad heller, man har ju sett det där minuset så många ggr nu... men som sagt hoppet är absolut inte ute än, får testa i helgen igen.

• Miaomiao
    limegrön skrev 2014-08-26 08:50:48 följande:

Gjorde ett test imorse, är på BIM-4 så vet att det är optimistiskt men kunde inte hålla fingrarna i styr. Det blev ett starkt -. Får intala mig att det var för tidigt. Men är inte fövånad heller, man har ju sett det där minuset så många ggr nu... men som sagt hoppet är absolut inte ute än, får testa i helgen igen.

jag förstår att du inte kunde hålla dig! jag är själv likadan. Men det är som sagt väldigt tidigt att testa! Jag är på BIM-5 nu, spänningen stiger!!

Har du några symtom? Mina symtom är helt försvunna nu.
  • limegrön
    Miaomiao skrev 2014-08-26 10:57:33 följande:

jag förstår att du inte kunde hålla dig! jag är själv likadan. Men det är som sagt väldigt tidigt att testa! Jag är på BIM-5 nu, spänningen stiger!!

Har du några symtom? Mina symtom är helt försvunna nu.

• limegrön

Teknikens värld..hjälp:-P

När jag tänker efter så har faktiskt mina symtom oxå avtagit lite. Har ju mått pyton i några dagar, "en bakfyllekänsla" ,ingen mat smakade gott. Men idag har jag mått som vanligt. Sen har jag flytningar, molande värk i nedre magen, ömma bröstvårtor. Så denna gång trodde jag nog det kunde vara ngt. Ska se om jag lån hålla mig till lördag med att testa igen..

• Lectin

Åh testen är så förföriskt lockande! Jag har faktiskt redan testat en gång också... negativt så klart... Men jag skyller på att vi hade svärisarna på besök och de bor långt bort så jag ville inte missa en chans att få berätta öga mot öga!

Jag håller tummarna stenhårt för er limegrön och Miaomiao nu när BIM närmar sig! För egen del törs jag inte hoppas och vet inte när eller om jag ska testa. Hade en pytteblödning igen igår, typ rosa flytning vid toabesök (jösses så rakt på sak jag är!) och har samtidigt väldigt rikliga lätt trådiga flytningar... Så jag kanske har äl nu istället?

• Lectin

Lägger till Kastrull i listan

BIM-lista

limegrön: 30/8

Miaomiao: 31/8

Lectin: 31/8

Kastrull: 8/9

• Miaomiao

Lectin, svärföräldrarna på besök är absolut en bra ursäkt för att testa :)

Här kom molvärket tillbaka, det gör mig glad :) jag testar på fredag, då är jag på äl+12.

• skrosa

Åhh så lätt det var att falla tillbax i samma tankegångar igen, att börja med ÄL stickor, kommer det bli fel igen mm. MEN jag ska inte, får inte tänka måste släppa och ta dagen som den kommer.
    Tillbax till tänket blir det så blir det :) Borde få min mens eller ja förhoppningsvis inte då om ca en vecka då cykeln oftast är på 5-6 veckor men har jag min vanliga otur så hoppar den väl flera månader igen :/ Den ända fördelen med det är att man faktiskt slipper mensen ett tag :)

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea