Inlägg från: Hanna 681 |Visa alla inlägg
  • Hanna 681

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

lais skrev 2015-02-24 17:35:49 följande:
    Inlägg var verkligen ett måste för mig med, det kunde ju spruta rakt ut från båda brösten! Amnings-bh tyckte jag däremot var krångligare än linne men som sagt, det är väl en smaksak. smile1.gif
    Körde både linne och amnings bh, lite beroende på aktivitet. Håller med om att inläggen är viktiga
  • Hanna 681
    Tussenn skrev 2015-02-28 10:57:12 följande:

Tack. Han väger nästa 2 kg. Dom vet inte riktigt varför men jag har haft mycket sd och tappen blev kortare och kortare. Har försökt stoppa förlossningen i flera veckor men tillslut gick det inte.

Grattis!
  • Hanna 681
    Ellaella skrev 2015-03-01 11:45:28 följande:

Väntar andra barnet i v 31 och sitter hemma med magsjuk 3-åring. Har senaste veckan vabbat både för förkylning med feber och nu magsjuka. Är så jobbigt att inte veta om man själv kommer bli sjuk eller inte ???? Å andra sidan är det väl bra att den värsta sjukdomssäsongen är över när bebisen kommer.

Yes, har haft samma scenario här hemma. Har nu åkt på förkylning, men det är bättre än magsjukan hoppas att du slipper!
  • Hanna 681
    Linaslus skrev 2015-03-02 09:41:25 följande:
    Jag har inte köpt hem nån ersättning till nån av mina barn amningen har alltid funkat. Tror man märker ganska snabbt om det inte funkar. Men ett pkt ersättning skadar ju inte att ha hemma om man vill.
    Samma här, har inte köpt någon ersättning. Det har tagit ca 2 dagar innan amningen kommit igång ordentligt, men mina barn har klarat sig utan ersättning.
  • Hanna 681
    Ellaella skrev 2015-03-02 10:16:44 följande:

Har köpt en Urban jungle mountain buggy.

Det är en superbra vagn! Har en hemma, med endast sittdelen

Vi har köpt en bugaboo Buffalo till bebisen.
  • Hanna 681
    LillaSandy skrev 2015-03-02 12:04:22 följande:

Plastad frotté eller annat?

Jag var tvungen att använda plastad frotté till sonen, då han i början ofta kissade igenom blöjan. Gillar egentligen inte heller plastad frotté, men bättre än en blöt säng/vagn. Min dotter har aldrig kissar igenom blöjan.
  • Hanna 681
    LillaSandy skrev 2015-03-02 12:03:23 följande:

Vad har ni i bebissängen? Täcke/filt? Kudde?

Har kudde och bommulsfilt även babynest
  • Hanna 681
    LillaSandy skrev 2015-03-02 22:01:46 följande:

Vilken storlek på blöjor har ni köpt hem? 1 eller 2?

Är i vecka 32+5. Var till bm ikväll och hon sa att bebisen till 95% ligger med huvudet neråt, men inte helt säkert. Hon ska känna igen om två veckor. Fy vad det är obehagligt o lite ont då hon känner och trycker på magen. Var öm i magen nån timme efter jag varit där.

Blodtrycket var 110/55. Hon sa att det var bra.

Har gått upp 11 kg. Hur mycket har ni gått upp?

Vi har behövt använda många paket med stl 1 innan vi har bytt till stl 2. Libero är lite hårdare än pampers tycker jag.

Tycker också att det kan göra ont/kännas obehagligt när barnmorskan trycker på magen.

Har gått upp 19 kg går in i vecka 36 idag.
  • Hanna 681
    Freje skrev 2015-03-03 13:35:23 följande:

51 dagar kvar till BF. Börjar mer och mer tänka på kommande förlossning. Och komma underfund lite med hur jag vill ha det. Men försöka att inte planera, då det garanterat inte kommer bli som förväntat.

Ibland kan jag få panik och funderar på vad jag gett mig in på. Just när sonen är stor nog (4 år) att klara mycket själv ska man börja om med en liten. Men samtidigt längtar jag enormt mycket efter vår lilla skrutt nu.

Känner lite som du, har en 4-åring och 6-åring och livet har precis blivit lite enklare. Men det ska bli mysigt med en bebis!
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)