Inlägg från: Hanna 681 |Visa alla inlägg
  • Hanna 681

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Valle80 skrev 2015-03-03 19:55:38 följande:

41 dagar kvar till bf. Varit hos bm idag.. allt ser bra ut med lillgossen dock lågt järn.

Jag har varit 100% sjukskriven sedan v23. Foglossningar utan dess like. Ligger mest i sängen. Mannen får snällt hjälpa till att vända mig.

Känner mig uppgiven. Mina 2 tidigare graviditeter var hur smidiga som helst. Inga Foglossningar, inget illamående och inga sd. 5 resp 4 timmars fl. Känner mig sönder... och gnällig. Har börjat stressa inför fl. Rädd att jag ska få en lång och smärtsam fl denna gången. Allt annat har ju typ skitit sig.

Sen känns det jätteskumt att jag ska få en pojke ....

Sorry, var tvungen att kräka av mig ????

Hade inte heller foglossning med mina två första barn, men den här gången har det varit riktigt besvärligt! Så tråkigt att inte kunna vara så fysisk aktiv som jag vill vara.
  • Hanna 681
    Kurona skrev 2015-03-04 10:31:36 följande:

Måste ventilera lite, var inne för minskade fosterrörelser i söndags på förlossningen, och det var helt normalt allting, läkaren påpekade dock att han hade rätt stort huvud, när hon tog måtten så var huvudet som på en fullgången bebis, men det var inget mer med det. 

Sen nu idag så får jag ett sms med en påminnelse, att jag har en tid hos kvinnokliniken där imorgon. Jag undrar nu om de sett något i efterhand eller om de tycker att han är för stor eller något sådant. 

Ringde och försökte få reda på vad besöket gällde, då jag måste veta om maken behöver ta ledigt från jobbet, om sonen kan följa med osv, men de skulle ringa tillbaka "under dagen" och berätta vad ärendet gällde. 

Nu blir jag ju galet nervös! Kunde de inte ha kollat lite snabbt vad det gällde? Känns jättejobbigt! Nu kommer jag sitta klistrad med telefonen i handen hela dagen.... 

Skriv gärna vad det gällde när du får reda på det, blev också nyfiken. Tycker att min bebis rör sig mindre, men den rör sig kontinuerligt. Jobbigt!
  • Hanna 681
    Michelle 341 skrev 2015-03-08 21:59:06 följande:

Är i v 34+5 nu. Tredje barnet. Har haft mkt sammandragningar och de sista dagarna har magen sjunkit rejält och idag kom delar av slemmis i trosorna. Det känns rejält där nere också och bebisen typ borrar med huvudet mot utgången och det gör skitont i ljumskar och hela utgången liksom. Känns som bebis ska trilla ut vilken sek som..

Vad tror ni? Kan den kanske komma lite tidigare?

Jag var inne på förlossningen förra veckan. Barnmorskan sa att det är väldigt vanligt att det känns som att barn nr 3 ska trilla ut. Känner också av det där borrandet och det ilar och gör ont där nere. Om du haft mycket sammandragningar plus att slemproppen gått hade jag nog ringt till förlossningen och rådfrågat!
  • Hanna 681
    Madelen b skrev 2015-03-09 07:46:00 följande:

Här har man åkt på kräksjuka:( värsta natten på länge! Trodde ungen skulle komma ut, fick hemska SD hela natten!

Är as hungrig men får inget behålla:(

Usch och fy, krya på dig!
  • Hanna 681
    Emmadee skrev 2015-03-09 08:05:48 följande:

Har haft ganska mycket förvärkar i helgen. Kommer morgon och kväll, men där emellan känner jag ingenting. De gör inte direkt ont, och jag hoppas på att det tyder på att kroppen förbereder sig på att "skicka ut" bebis runt utsatt tid den här gången. ( gick över rejält förra gången det begav sig och då verkade kroppen noll intresserad av att föda barn)

Sa till sambon igår att jag hade förvärkar och att jag funderade på att bebis kanske vill titta ut för tidigt. "Det tror jag inte" svarade han som det var det mest självklara i världen. Så jag misstänker att åtminstone en av oss skulle bli rejält chockad om det satte igång snart.

Är i v 34+ 2, så ett par veckor till får den gärna stanna kvar även om jag börjar bli trött på att vara gravid.

Sådär säger min man också, han verkar inte fatta att de faktiskt kan komma tidigare. Det är ju inte jättevanligt, men kan hända. Han ville åka bort med jobbet ett dygn, men nu en månad innan tycker jag att han får hålla sig hemma. Kan inte tänka mig något värre än att behöva föda utan min man med på förlossningen.
  • Hanna 681
    LillaSandy skrev 2015-03-11 09:29:54 följande:

Hej! Min bebis har aldrig sparkat särskilt mycket utan mest buffat runt. De senaste dagarna buffar den inte särskilt mycket utan kan känna när den rör på något som sticker ut litegrann, typ en armbåge eller ett knä eller fot. Är i v 34+0. Någon som känner igen sig?

Jag känner igen mig. Har också en lugn bebis, verkar sova hela natten. Var på förlossningen och kollade upp, hon ligger med ryggen utåt och benen in mot min rygg stånkat känner inte av alla rörelser. Men det är jobbigt att behöva oroa sig, skulle hellre ha lite mer sparkar!
  • Hanna 681
    Phosie skrev 2015-03-10 21:10:03 följande:

Någon annan som har tappat all aptit på lagad mat? Det enda jag får ner är juicer, frukostmat, frukt och glass.. Och då är jag inte illamående för fem öre! Bör man vara orolig för att bebisen inte får i sig vad den ska för att kunna växa? Är i vecka 35!

Äter också hellre glass än köttfärssås, inte alls lika hungrig på mat. Tror inte att du behöver oroa dig, men rådfråga med din barnmorska om du känner dig osäker!
  • Hanna 681
    Nannaedlund skrev 2015-03-11 17:46:04 följande:

Jag har inte varit inne på länge, och då hette jag Gun-Britt! Men hur som, följer med och hoppas att allt går bra för alla och att våra små kommer när de ska och är pigga och friska! Ville höra lite med er andra hur ni hade resonerat utifrån följande scenario, som jag alltså är i: var inne på spec Mvc idag för en koll pga att jag tyckt att hon rört sig mindre sista veckan där inne. Har inte riktigt haft tid att känna efter och har haft en stressig vecka (avslut på jobbet mm) och mkt sd så jag har tänkt att jag kanske känner mindre bara för att magen är så hård hela tiden. Tidigare under grav har jag inte behövt känna efter alls utan hon har varit väldigt tydlig och gjort sig påmind stup i kvarten. Men nu har det gnagt några dagar i bakhuvudet att hon är så lugn, så idag ringde jag och fick komma in. Väl där verkar hon vakna till av ctg apparaten eller ljuden eller nåt och sparkar och rör sig mer än tidigare. Hjärtljud och BT var bra, så efter ctg var jag rätt cool. Sen skulle ett UL göras, för att se att man kan se att hon rör sig och att det finns nog med fostervatten osv. Och då håller doktorn på och verkligen trycker och bökar utan att det händer så mkt, bebis reagerar väldigt lite och rör sig inte mkt. Doktorn säger Att ja hon rör sig ju inte så mkt... Och så håller det på en stund och det kommer några frampressade rörelser som jag tycker verkar lite slöa jämfört med tidigare UL. Men hon är påtagligt lugn och stilla. Doktorn säger eg varken bu eller bä. Hon är inte DIREKT orolig men kan inte heller lugna mig riktigt utan säger att det är ju bara jag som vet hur hon brukar vara osv...och att det viktigatE är att jag blir lugnad. Men hon kan samtidigt inte säga något särskilt lugnande utan säger att hon ser att hon rör sig litegrann iallafall.... Hm... Vet inte riktigt hur jag ska agera, blev liksom upp till mig på ngt sätt om jag ville komma in igen ikväll och kolla.... Om jag "inte får den respons jag vill" under eftermiddagen. Inget har ändrats under eftermiddagen. Känner lite diffusa rörelser men inte som tidigare. Vet varken ut eller in. Hur hade ni resonerat? Kram

Hej!

Min bebis rör sig också väldigt lite. När jag var in på förlossningen blev min bebis tokvild av ctg apparaten och rörde sig jättemycket mer än vanligt. På UL var det mer som du beskrev lite lugnare i magen, kunde se att min bebis rörde en arm (utan att jag själv kände av det). Varje kväll brukar min bebis röra sig lite mer, men dagarna och nätterna är väldigt lugna. Jättesvårt att bedöma när jag ska åka in igen pga oro. Men det är väl bättre att åka in en gång för mycket. Ska till barnmorskan snart och höra mig för. Gör de inga andra undersökningar när bebisen rör sig mindre har jag undrat. Hoppas det löser sig för dig!
  • Hanna 681
    NaEd skrev 2015-03-12 14:09:05 följande:

Hanna 681: vad sa de till dig om att bebis var stilla på UL men gick igång på CTG? Min var också mkt mer livlig under CTG:n så då kände jag mig nästan lite dum som åkt in först. Men det ska väl inte krävas en CTG apparat för att få lite liv i luckan kan man tycka? Inte mkt action nu när jag ligger ner på rygg och känner efter. Blir nog absolut en ny koll senare i eftermiddag/kväll då sambon kommit hem.

Det har varit väldigt lugnt i magen idag, så jag ringde in till förlossningen. Hon bad mig dricka iskallt vatten, rucka på magen i sidled och sedan ligga ner en timme. Sedan ska jag ringa in igen. Legat ner en halvtimme nu och bebisen har faktiskt kommit igång, rört sig ovanligt mycket.

Till mig sa de att bebisen kan bli lite stressad av ctg, min bebis hade 170 i hjärtljud ganska länge i början när ctg:n sattes på.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)