Inlägg från: Hanna 681 |Visa alla inlägg
  • Hanna 681

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Sandybelles skrev 2015-03-24 12:50:59 följande:

13 dagar kvar nu och jag längtar som tusan! Väskan är packad och jag känner mig redo att få träffa den lilla. Glad

Åh, heja heja! Har också 13 dagar kvar, dock ej klar med väskan än.
  • Hanna 681
    linnis83 skrev 2015-03-25 17:28:12 följande:

Idag har vår lilla Ellen blivit utplockad! En riktig sötnos på 3645 g och 49 cm. <3

Grattis!
  • Hanna 681
    Cuchulainn skrev 2015-03-27 10:38:05 följande:
    Är oxå omföderska (alltså finns det nåt värre ord? haha) men kändes som om alla var iväg så ofta så tänkte om det var nån anledning att min BM inte vill träffa mig hehe ;)
    Samma för mig var tredje vecka nu på slutet också. Blir inget mer besök (38+3 idag), UL om jag går över tiden bara. Hade gärna setts en gång till, gillar att ha lite koll på slutet.
  • Hanna 681
    Cuchulainn skrev 2015-03-27 15:24:07 följande:
    känns skönt iaf att det inte bara är jag som har det så, hade lite "strul" i början med sjukskriven BM och "vikarier" som inte gjorde det dom skulle och inga tider så fick byta till en annan mottagning (bor lite "off" kan man säga utan att överdriva :p).
    är jättenöjd med min underbara BM, hon är fantastisk :)
    Haha, det låter precis som jag haft det. Först sjukskriven bm och vikarier, sedan slutar bm och jag har nu de två senaste gångerna haft en ny. Struligt, tur att det är tredje barnet.
  • Hanna 681
    MmeX skrev 2015-03-28 15:13:00 följande:

- Mamma, visst gör det ont ibland när du går? Sa min 6-åring när jag haltande och vaggande försökte ta mig från stolen där jag suttit stilla lite för länge. Eh, ja, det gör ont lilla gubben ;)

Det är synd om oss mammor ibland
  • Hanna 681
    Sabsab skrev 2015-03-28 19:01:58 följande:

Hej! Är nu i vecka 37+5, inte så mycket kvar med andra ord.. Men jag blir ibland (rätt ofta egentligen) så orolig när han verkar röra på sig mindre än tidigare. Kanske det bara är mindre utrymme där, men ändå.. Brukar ligga på sida nästan varje dag och räkna rörelser, men jag sku ju vilja kunna njuta oxå av den här sista tiden. Är det någon annan som upplever en liknade oro? I måndags var jag till rådgivningen, och då hade han inte fixerat sig ännu, så förväntar mig att jag kommer att gå över tiden med honom. Har ni tips på hur jag "snabbt" sku få honom att röra på sig när jag blir fundersam? Ibland brukar han börja röra på sig när hans pappa pratar med honom,

Hej! Om du är orolig så ska du ringa förlossningen. Jag har varit inne en gång för kontroll och även haft kontakt med dem vid ett annat tillfälle. Ett test jag fick göra hemma var att dricka iskallt vatten och sedan lägga mig på vänster sida och räkna antalet rörelser under en timme, sedan ringa tillbaka till förlossningen. Min bebis är lite ojämn, rör sig mer vissa dagar och mindre andra. Lita på din magkänsla och bättre att ringa en gång för mycket.
  • Hanna 681
    Sommarsnö skrev 2015-03-28 19:34:38 följande:
    Känner igen mig. Tycker min har längre sovperioder nu och när han väl rör sig så rör han sig mer ordentligt. Förut var det mer lite hela tiden liksom. Är alltid orolig på morgonen när jag vaknar och det är totalt stilla i magen.
    Känner igen det där med morgonen. Min bebis sover typ hela natten och är även still när jag går upp.
  • Hanna 681
    Nnaaeeede skrev 2015-03-31 11:09:53 följande:

nu är hon här! Vår lilla tjej fick vääääldigt bråttom. 6h efter första misstanke, 1h efter första OMG värk, krystvärkar i entrén på SÖS. 30 min senare var hon ute! 3200g 50 cm. Herregud säger jag bara, åk in i tid omföderskor smile1.gif

Stort grattis! Blev lite nervös nu för en snabb förlossning!
  • Hanna 681
    Fr1da skrev 2015-03-31 02:26:27 följande:

Efter en något utdragen förlossning så föddes tillslut vår dotter igår, måndag. 51 cm och 3505 gram ren kärlek!

Grattis!
  • Hanna 681
    BigMami skrev 2015-04-01 11:17:29 följande:

I morse 07.57 anlände det en liten gosse på 3910gram och 51cm! Allt gick bra smile1.gif

Grattis!
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)