En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
13 dagar kvar nu och jag längtar som tusan! Väskan är packad och jag känner mig redo att få träffa den lilla.
13 dagar kvar nu och jag längtar som tusan! Väskan är packad och jag känner mig redo att få träffa den lilla.
Idag har vår lilla Ellen blivit utplockad! En riktig sötnos på 3645 g och 49 cm. <3
- Mamma, visst gör det ont ibland när du går? Sa min 6-åring när jag haltande och vaggande försökte ta mig från stolen där jag suttit stilla lite för länge. Eh, ja, det gör ont lilla gubben ;)
Hej! Är nu i vecka 37+5, inte så mycket kvar med andra ord.. Men jag blir ibland (rätt ofta egentligen) så orolig när han verkar röra på sig mindre än tidigare. Kanske det bara är mindre utrymme där, men ändå.. Brukar ligga på sida nästan varje dag och räkna rörelser, men jag sku ju vilja kunna njuta oxå av den här sista tiden. Är det någon annan som upplever en liknade oro? I måndags var jag till rådgivningen, och då hade han inte fixerat sig ännu, så förväntar mig att jag kommer att gå över tiden med honom. Har ni tips på hur jag "snabbt" sku få honom att röra på sig när jag blir fundersam? Ibland brukar han börja röra på sig när hans pappa pratar med honom,
nu är hon här! Vår lilla tjej fick vääääldigt bråttom. 6h efter första misstanke, 1h efter första OMG värk, krystvärkar i entrén på SÖS. 30 min senare var hon ute! 3200g 50 cm. Herregud säger jag bara, åk in i tid omföderskor
Efter en något utdragen förlossning så föddes tillslut vår dotter igår, måndag. 51 cm och 3505 gram ren kärlek!
I morse 07.57 anlände det en liten gosse på 3910gram och 51cm! Allt gick bra