Inlägg från: Hanna 681 |Visa alla inlägg
  • Hanna 681

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Anonym (??) skrev 2015-01-15 19:11:23 följande:
    De jag varit hos, min BM och hon som gjorde ULena säger också han. Fast vi inte tagit reda på könet.

Jag frågade hon som gjorde mina ul varför hon sa han. Fick till svar att de oftast säger han ändå.

Har läst att det är vanligt att de säger han ändå även om människan först var en hon (sägs det). Så jag tror inte de har "avslöjat" något.

Men fråga din BM för säkerhetsskull.
    De borde ju säga "hen" eller barnet/bebisen kan jag tycka.
  • Hanna 681
    Bell13 skrev 2015-01-16 03:00:07 följande:

Känner mig som ett barn på julafton - vår barnvagn är redo att levereras från Holland. Den skickas idag och jag hoppas att den kommer i slutet av nästa vecka smile1.gif som jag har längtat efter den.

Går in i v 30 idag, tänk att han är här om 2,5 månad. Jag har gjort 30 av 40 veckor. Känner att tiden går lite snabbare nu och jag längtar verkligen efter honom.

Kul!
  • Hanna 681

Någon som vet när statistik för namn år 2014 kommer? Har två namn som vi funderar på, men inget som är bestämt ännu.

• Hanna 681
    S1528 skrev 2015-01-18 17:48:33 följande:
    Ja om man inte planerat att gifta sig inom det närmaste kan jag förstå att man ger två efternamn, det underlättar säkert lite av "hanteringen" när det är papper och grejer inblandat och om man som förälder behöver legitimera sig..

Jag har den stora turen att ha hittat en sambo med ett fint efternamn som jag kan tänka mig att heta, men hade han hetat typ Svensson vetesjutton om jag hade velat göra besväret att byta ;)
    Mina barn har mitt efternamn. Är gift, men har inte velat ta mannens efternamn.
  • Hanna 681
    Sommarsnö skrev 2015-01-21 17:27:42 följande:
    Kläder skyddar ju men i väldigt olika grad. Helt skydd (typ solskyddsfaktor 50) får man bara av typ jeans. Har för mig att tunn vit t-shirt är som solskyddsfaktor 10 ungefär. Det kan man säkert googla på om man vill veta exakt. Menar bara att man inte ska lita blint på att kläder skyddar helt.
    UV kläder från POP är jättebra och har solskydd spf 50. Kommer nog avvakta inköp av uv dräkt, men kan bli aktuellt då mina barn troligtvis kommer att vilja bada mycket i sommar.
  • Hanna 681
    BigMami skrev 2015-02-02 10:42:11 följande:
    Haha! Samma här smile2.gif Sitter stadigt gör man också :-P Kommer knappt i några byxor längre.. Men som sagt den som väntar på något gott!
    Har lagt byxorna på hyllan, får bara på mig klänning. Men mest för att mudden på byxan är alldeles för trång för magen.
  • Hanna 681
    Sommarsnö skrev 2015-02-02 22:25:35 följande:

Är en örontermometer bra? Såg en på rea nu. Har för mig att vanlig stjärttermometer mäter bäst (läste det någonstans) men örontermometer verkar så himla smidigt när man har sjuka barn. Någon som har erfarenhet av det?

Tycker att örontermometern är bättre för barn över ett år. Vi har kört i stjärten fram tills barnen blivit ca två år.
  • Hanna 681
    Sommarsnö skrev 2015-02-04 14:44:09 följande:

Går i Aurorasamtal och ska skriva förlossningsbrev ihop med barnmorskan vid nästa samtal i slutet av februari. Men det står redan inskrivet i min journal en del saker som jag har talat om för henne hur jag vill ha det så det känns lite tryggt om det skulle komma igång för tidigt.

Det här med klädstorlekar......Kan man "hoppa över" en storlek, vad är era erfarenheter av det? Eller brukar alla storlekar användas? Jag har några set i 50 nu och några i 62 men bara nåt i 56. Borde jag köpa mer i 56?

Min son gick direkt till stl 62. Min dotter använde jag stl 56 ganska länge. Stl 50 kunde jag använda Max en vecka.
  • Hanna 681
    Bell13 skrev 2015-02-05 17:23:57 följande:

V 33 imorn och besök hos bm. Har bytt till en mottagning 5 min promenad från hemmet, den förra var det 15 min med bil. Har rätt jobbigt nu när jag sitter i bilen och har svårt att komma i och ur den pga magen, ichias och foglossning smile4.gif känns som de här veckorna får gå fort nu.

Har också problem med att komma in i bilen, ska bli skönt att återfå sin vanliga smidighet sen!
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)