Inlägg från: Hanna 681 |Visa alla inlägg
  • Hanna 681

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Sommarsnö skrev 2014-12-13 12:04:16 följande:

Jag funderar på en sån här: lekmer.se/barnrum/textilier/madrasser/red-castle-sovbädd-cocoonababy-stl-3-inkl-bäddlakan

Det låter ju väldigt bra när man läser om den. Har tänkt att ha den i vår säng istället för babynest isåfall. Men sedan fick jag höra från någon att det inte är bra för bebisen att ha en alltför livmoderliknande miljö eftersom de kan sova för djupt då och att de behöver de där reflexerna för att vakna till. Någon som vet mer om detta?

Den såg härlig ut! Dyr, men kanske värd pengarna!

Tror inte att den ger så pass fosterliknande miljö att det skulle vara någon risk för plötslig spädbarnsdöd.
  • Hanna 681
    agirlnamedbill skrev 2014-12-16 17:01:31 följande:

Jag ringde till förlossningen igår (eller 1177 kopplade dit mig) och hon jag pratade med sa att det inte var någon fara så länge vattnet inte går eller jag får värkar. Hon sa dock inget om att den kan återbildas för det vore ju skönt att veta ju...

Jag har haft som tjock slemmig flytning som liknar snor några gånger under den här graviditeten. När slemproppen gått vid tidigare förlossningar har det skett ca 10 h innan bebis tittat ut, med tydliga blodspår i.

Hoppas att det var falskt alarm eller att den återbildas!
  • Hanna 681

Jag är gravid 24+1 och har gått upp ca 7 kg. Tidigare graviditeter har slutat med plusvikt på 17 kg resp 20kg. Räknar med ca 17 kg denna gång. Åt väldigt mycket marängsviss när jag gick upp 20kg har gått ner all vikt ganska snabbt, tycker inte att man ska oroa sig för vikten. Huvudsaken är att bebisen mår bra!

• Hanna 681
    EmmasaraL skrev 2014-12-17 16:42:19 följande:

Gått in i v 23 idag smile1.gif Äntligen har magen kommit. Den bara dök upp! När jag tog blodprov häromdagen sa sjuksköterskan "men åh vilken gullig mage!!" Tyckte det var rätt kärt av henne, man kände sig lite stolt!

Känner mycket rörelser nu, bebis har varit och vänt en hel del nere vid urinblåsan så att det kittlar till. Man kan se magen röra sig när hon sparkar och har sig :) Vår lilla gullfia!

Är så tacksam med mina 7 syskon, vet inte hur mycket saker vi har fått ärva. Två barnvagnar, två skötbord, 1 spjälsäng, 1 vagga, amningskudde, babynest, täcken, kuddar, leksaker, babygym... Kan man lägga pengarna på andra saker som vi planerar, tygblöjor, tyglappar, ekologiska och giftfria saker. Toppen! :) Har ni fått ärva något - familj/vänner??

Vi har även varit på vårt 4:e UL, två till väntar. Känns coolt att få följa lillans resa från böna till bebis.

Bjuder på en magbild smile1.gif
    Toppen att du får ärva så mycket. har fått köpa allt själv, då vi var först ut bland syskon och kusiner. Nu när vi väntar 3:e barnet har vi nästan allt. Har börjat kika lite på nappar, funderar på en sån där giftfri i naturgummi.
  • Hanna 681
    JhjärtaK skrev 2014-12-18 14:38:22 följande:
    Ok, my bad. Gravidhormoner smile1.gif
    Känner igen det där med gravidhormonerna, kan bli rejält upprörd över småsaker på exempelvis jobbet!
  • Hanna 681
    amandanS skrev 2014-12-19 15:06:43 följande:

Pyssetips här igen ;)

phpcPah0B03275.jpg

Mycket enkelt att sy i mitt tycke!! :)

Snyggt, önskar att jag hade orken att sy en sån
  • Hanna 681
    Sommarsnö skrev 2014-12-21 19:46:50 följande:

Cocillana (tror jag det var) fick jag som barn då pappa lallade ned mitt i natten till kylskåpet trött som bara den och inte fattade att han tog fel till mig. Innan hade mamma sagt åt honom "ta nu rätt medicin". Dagen efter tyckte de att jag sov väldigt länge ;)

Man ger ju morfin under förlossning så det kan ju inte vara så farligt för bebisen då kan jag tycka om man tar det i lite hostmedicin. Det är så mycket mediciner och annat som alla doktorer och barnmorskor säger så olika om så man blir ju helt vimsig.

Fick cocillana utskrivet till min dotter när hon var 4 år.

Har också fått hosta nu

Krya på er allihopa!
  • Hanna 681
    silverfirren skrev 2014-12-29 10:41:41 följande:

Ni som har barn sen innan har ni också massor av funderingar på vad ni ska göra annorlunda den här gången? Jag vill tex amma den här gången för jag är besviken på mig själv att jag gav upp för lätt men tänk om de inte går alls nu.. :( 

Hoppas det går den här gången! Alla barn är olika och det är inte alls säkert att det kommer bli svårt kommande barn.

Jag lärde mig att inte vänta med nappen för länge efter första barnet, som totalvägrade när vi testade först då hon var ca 3 veckor. Mina bröst blev hennes napp. Med andra barnet tvingade jag i nappen efter några dagar. Kommer att göra det den här gången också.
  • Hanna 681
    ullin skrev 2014-12-29 13:08:55 följande:

Är det fler här inne som får dåligt samvete över att sambon/maken/pappan får göra mer grovgöra hemma när ryggen gör ont pga graviditeten? Känner mig så himla onyttig av och till när jag tar det lugnt och pappan åker på soptippen eller dammsuger/bär tungt.

Jag har jättedåligt samvete, här får pappan också göra det mesta pga min foglossning.
  • Hanna 681
    emmasdag skrev 2014-12-28 13:19:00 följande:
    Strepsils får du lov o ta! En sort, tror det är den med mint, ska du vara försiktig med!
    Någon som vet vad som gäller med mint? Är det ok att äta mintgodis? Är sjukt sugen på det.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)