Inlägg från: Hanna 681 |Visa alla inlägg
  • Hanna 681

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

LillaSandy skrev 2015-04-04 11:25:07 följande:

Ringde butiken idag angående babyskyddet vi köpt som är tillverkat 2013 och de säger att det är fem år från då den tas i bruk första gången. 

Är det någon som vet vad som gäller?? 
    Är det fem år från köpedatum eller fem år från tillverkningsdatum??

Fick du någon rabatt på det? 2 år gammalt är ändå ganska mycket tycker jag. angående 5 årsregeln så åldras materialet även om det inte är i bruk skulle jag tänka.

Googlade fram detta

www.ntf.se/Norrbotten/norrbotten/bilbarnstolar/
  • Hanna 681

Appropå det där med svanskotan. Fick en spricka (gjorde ingen röntgen, men hade ont i flera veckor efter fl) i svanskotan när jag födde min son. Barnet kan alltså ligga så att det trycker mot svanskotan.

• Hanna 681
    Agnesmamma01 skrev 2015-04-06 11:39:55 följande:

Har hängt med i tråden från start men aldrig tagit mig tid att skriva.

Väntar andra barnet som var beräknat 4/4 och har hela tiden varit inställd på att bebis skulle komma före eftersom första kom dagen före bf.

Men nu sitter man här och gått över 2 dagar och känns inte alls som att det är på G.

Har provat storstädning och färdknäpp flera gånger men inget verkar fungera :P

Någon mer som varit med om liknande? När kom era bebisar? Kommer aldrig orka va gravid ända till 42+0!!!

Väntar mitt tredje barn och har bf idag. Födde första barnet två dagar tidigare och förväntade mig då att andra barnet också skulle komma innan bf, men han kom en vecka efter bf. Denna gång räknar jag med att gå över tiden, men vill inte heller vänta till 42+0. Tredje barnet verkar lite klurigt dock!
  • Hanna 681
    Sommarsnö skrev 2015-04-06 13:00:29 följande:

Vaknade inatt med sammandragningar var femte minut. Det höll på i tre timmar men eftersom de inte var särskilt smärtsamma så ringde jag inte förlossningen. Nu är de borta. Är det vanligt med så täta förvärkar eller kan det vara på G nu snart tro?

Hade så med andra barnet, täta förvärkar som försvann. En dag utan några som helst värkar, sedan startade det igen efter ett dygns vila.
  • Hanna 681
    Badblomma skrev 2015-04-06 16:55:48 följande:

Är det någon här som dricker hallonbladste? Hur många koppar tar ni om dagen och hur snabbt trappade ni upp intaget? Om man vill kickstarta en förlossning, hur mycket ska man våga dricka då?

Jag började för en vecka sedan och har from idag börjat med 3 koppar/dag, läste någonstans att det var rekommenderad dos.
  • Hanna 681
    Sommarsnö skrev 2015-04-06 20:09:35 följande:

Alltså jag förstår mig inte riktigt på den där TENS:en. Har bara ont framtill i magen under sammandragningarna men där får man ju inte sätta elektroderna. De rekommenderade istället att man skulle sätta dem i ljumsken och höften men det hjälper ju inte ett dugg känner jag för det är ju inte där jag har ont. Någon som har fått till en bra smärtlindring för magpartiet med TENS?

För mig har det bara gjort ont framtill i magen i början. När värkarna blir kraftigare har det gjort ont där bak i ryggslutet. Tensen tycker jag ändå kan vara bra i syfte att du blir avslappnad och lugn genom värkarna.
  • Hanna 681
    Sommarsnö skrev 2015-04-06 19:00:17 följande:
    Startade förlossningen sedan när det kom tillbaka eller var det ytterligare dagar med lugn? Mina femminuters har startat nu igen så jag ringde förlossningen och de tyckte att jag ska vara hemma så länge det känns bra. Får se om det tilltar inatt.
    När det startade igen var det på riktigt

Hoppas det är dags för dig! Jag vill också föda nu!
  • Hanna 681
    Bell13 skrev 2015-04-07 11:48:33 följande:
    De kommer kolla dina värkar hur långa de är och hur ofta de kommer.

Tror de gör en individuell bedömning. Säger du att du är helt slut och om de ser att förutsättningarna finns kan du säkert få

Igångsättning
    Jag tror också att man måste överdriva lite för att få hjälp. Känns typiskt Sverige tycker jag att allt ska ske så naturligt som möjligt, på gott och ont.
  • Hanna 681

Grattis alla som har fått bebis!

Hejar på er som har fått lite värkar. Själv känner jag inget alls. Bf+1. Vill bara få det gjort!

• Hanna 681
    Sommarsnö skrev 2015-04-07 16:44:52 följande:
    Ja det är skitjobbigt och tär på krafterna psykiskt. Ska börja tröstäta nu, haha. 
    Bra ide, det blir chokladglass ikväll!!
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)