• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • 91an

När tänker ni berätta på jobbet?

Jag är i v 12 (11+1) och ska på kub-UL nästa vecka. Jag jobbar på ett tryckeri och står upp hela dagarna, än så länge är det ju inga problem alls men kommer väl bli längre fram.

Vi är bara 6 st som jobbar i produktionen och har en öppen relation mellan varandra. Jag tycker det är så jobbigt att behöva vara kryptisk om vart jag ska någonstans när jag har varit på inskrivning hos BM osv. Skulle vilja berätta för min närmsta chef efter kub-UL. Så jag slipper hålla på och mörka om vart jag ska. Två av mina kollegor vet redan.

Hur tänker ni angående detta?

• alhi
    91an skrev 2014-10-04 09:51:09 följande:

Jag är i v 12 (11+1) och ska på kub-UL nästa vecka. Jag jobbar på ett tryckeri och står upp hela dagarna, än så länge är det ju inga problem alls men kommer väl bli längre fram.

Vi är bara 6 st som jobbar i produktionen och har en öppen relation mellan varandra. Jag tycker det är så jobbigt att behöva vara kryptisk om vart jag ska någonstans när jag har varit på inskrivning hos BM osv. Skulle vilja berätta för min närmsta chef efter kub-UL. Så jag slipper hålla på och mörka om vart jag ska. Två av mina kollegor vet redan.

Ja berättade förra veckan i 12+ för min chef eftersom jag själv arbetar i middle management och behöver planera ledigheten väl. 

Hon tog det väl och de som jobbar med mig är glada för min skull.
    såkandetgå
  • agirlnamedbill
    jenny7906 skrev 2014-10-04 09:25:50 följande:

Jag tycker inte om fisk förutom gravad lax, tonfisk på burk och makrill i tomatsås :) Åt varken firre eller omega-3tabletter förra graviditeten..

Har inte tänkt på kosten så mycket denna gång heller. Ut kom dock en superfrisk liten kille sist :)

Nu blev jag sugen på makrill!

Jag är likadan, fisk är inte riktigt någon favorit. Äter tonfisk eller makrill på mackan mycket nu när jag är gravid just för att det är fisk. Kan äta annan fisk om det är mycket god sås till men inget jag lagar själv men äter om det bjuds på jobbet. Ska dock börja äta omega-3 för vet ju att det är nyttigt och känns viktigare när man har barn i magen liksom, plus att det kan hjälpa lite mot trötthet! Barnet tar ju det den behöver men jag blir ändå nojjig :)
  • Bell13
    alhi skrev 2014-10-04 09:37:58 följande:

Kroppen är rätt fantastisk.
    Det här är min 4:e graviditet och jag har plussat 40-22 kg med de andra tre och jag har gått ner allt på 3 månader varje gång utan problem. Men tyvärr är det tungt de där sista månaderna så den här gången slutar jag inte rida och springa utan håller igång kroppen i hopp om max 17 kg upp.

såkandetgå
    Har du gått ner 40 kg på 3 månader???
  • alhi
    Bell13 skrev 2014-10-04 10:29:07 följande:
    yes. Var iof mest vätska men min kropp har rasat av sig kilona efter förlossning. Vägde 99 kg dagen innan ettan föddes och 64 kg på återbesöket 9 veckor senare. Sista 5 kg sprang och ammade jag bort. Ska se om jag hittar någon bild.
    såkandetgå
  • Kiickson
    91an skrev 2014-10-04 09:51:09 följande:

Jag blev mer eller mindre tvungen att berätta för min chef när jag var i vecka 6-7 pga att jag blev sjukskriven, inte för graviditeten utan mina knän och på intyget stog det att jag var gravid och inte kunde äta antiinflammatoriska mediciner. Men de tog de bra.

Är i v12 nu så dom har vetat ett tag.
  • alhi
    Ska lägga till också att jag alltid tränat ganska hårt så jag har en bra grundfysik. Den här bilden är tagen någon månad efter sonen föddes.
    såkandetgå
  • alhi
    och så här såg jag och kurvan ut 

såkandetgå
  • FCet

Jag gick upp 30kg under min förra graviditet, på 3v var allt borta. Jag hann inte komma igång med träningen samt banta gjorde jag inte heller pga amning. Var nog mycket vätska :)
  • jenny7906
    alhi skrev 2014-10-04 10:41:15 följande:
    Ska lägga till också att jag alltid tränat ganska hårt så jag har en bra grundfysik. Den här bilden är tagen någon månad efter sonen föddes.
    såkandetgå
    Snyggt jobbat! Jag gick upp 20kg med första, gick ner 10kg i samband med förlossningen typ och sen när jag tog tag i första riktiga försöket för att gå ner resten så rasade jag ytterligare 14kg (tack vare 5:2) nu när jag vet hur enkelt det var för mig att gå ner i vikt (t o m dem där extrakilona jag hade velat bli av med i flera år) så är jag så sjukt ostressad över viktuppgången även denna gång.

Men man vet ju aldrig, det skulle ju kunna bli jättesvårt nästa gång...
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)