• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Madelen b

Oj vad många fina bebismagar:)

Jag har blivit 50% sjukskriven i 2mån till pga kraftig foglossning! Så jäkla ledsamt då ekonomin stressar mig jätte mycket och tron om att de ska bli bättre krymper för varje dag! Jobbigt att knappt kunna gå heller!

Om 2v är de UL sedan skall de bli offentligt längtar och är så nervös på samma gång! Funderar ofta på att boka in de tidigare;P

Jag är sjuktsvullen om magen, har fått sätta gummiband i byxorna på jobbet, längtar tills jag kan be om större brallor;P

• alhi
    jenny7906 skrev 2014-10-04 10:54:43 följande:
    Snyggt jobbat! Jag gick upp 20kg med första, gick ner 10kg i samband med förlossningen typ och sen när jag tog tag i första riktiga försöket för att gå ner resten så rasade jag ytterligare 14kg (tack vare 5:2) nu när jag vet hur enkelt det var för mig att gå ner i vikt (t o m dem där extrakilona jag hade velat bli av med i flera år) så är jag så sjukt ostressad över viktuppgången även denna gång.

Men man vet ju aldrig, det skulle ju kunna bli jättesvårt nästa gång...
    Tack
    Visst är det skönt att inte noja!?
    Och nej det blir inte svårare. Det här är min 4:e graviditet och alla de andra har kilona rasat av. Man ska njuta av att vara gravid! Juice är min grej, en liter om dagen glider ner.
    såkandetgå
  • jenny7906
    alhi skrev 2014-10-04 10:58:57 följande:
    Tack smile1.gif
    Visst är det skönt att inte noja!?
    Och nej det blir inte svårare. Det här är min 4:e graviditet och alla de andra har kilona rasat av. Man ska njuta av att vara gravid! Juice är min grej, en liter om dagen glider ner.
    såkandetgå
    Haha samma här, har aldrig druckit så mycket juice varje dag som jag gör nu! Skönt att höra ang viktnedgång, hoppas det är detsamma för mig. Den gången som jag beskrev är den enda gången i mitt liv som jag har försökt och behövt gå ner i vikt så har inget att jämföra med..

Min filosofi nu som då är att jag ska ju ändå bli "tjock" så det är bara att passa på att käka haha
  • Fridhaa
    alhi skrev 2014-10-04 09:37:58 följande:

Kroppen är rätt fantastisk.

Det här är min 4:e graviditet och jag har plussat 40-22 kg med de andra tre och jag har gått ner allt på 3 månader varje gång utan problem. Men tyvärr är det tungt de där sista månaderna så den här gången slutar jag inte rida och springa utan håller igång kroppen i hopp om max 17 kg upp.

Wow!

Jag fick kämpa men allt går blod , svett och tårar.

Vägde 91 kg på förlossningen/ akut snitt drygt 14 månader senare 72 kg
  • Madelen b
    Fridhaa skrev 2014-10-04 12:09:20 följande:
    Wow!

Jag fick kämpa men allt går blod , svett och tårar.

Vägde 91 kg på förlossningen/ akut snitt drygt 14 månader senare 72 kg
    Du är inte själv, mina grav kilon satt som berget alltså!!
  • Bell13
    alhi skrev 2014-10-04 10:41:15 följande:
    Ska lägga till också att jag alltid tränat ganska hårt så jag har en bra grundfysik. Den här bilden är tagen någon månad efter sonen föddes.
    såkandetgå
    Wow helt mållös :)
  • Solkatten

Så här ser min mage ut i vecka 15! Tycker den är stor överallt speciellt efter lunch och fika som på bilden.

• Josephine92

Jag har läst alldeles för mycket på nätet om mf och ma som inte märkts och har inte ul förän i november. Hur lugnar man dessa nerver? Jag kände hur jag verkligen andades ut när v 12 var passerad, sen dumma mig gick jag in och läste och hittade alldeles för mycket som jag helst skulle göra oläst.. Är nu i v 14, så de värsta symptomen som illamående och tröttheten har ju lagt sig. Någon som känner igen sig men har något knep för att hålla lugnet?

• 91an
    Josephine92 skrev 2014-10-04 16:04:05 följande:

Jag har läst alldeles för mycket på nätet om mf och ma som inte märkts och har inte ul förän i november. Hur lugnar man dessa nerver? Jag kände hur jag verkligen andades ut när v 12 var passerad, sen dumma mig gick jag in och läste och hittade alldeles för mycket som jag helst skulle göra oläst.. Är nu i v 14, så de värsta symptomen som illamående och tröttheten har ju lagt sig. Någon som känner igen sig men har något knep för att hålla lugnet?

Har tyvärr inga tips att komma med men vill bara säga att jag känner PRECIS som du. Har också läst alldeles för mycket. Är i v 12 och mina symtom gav med sig för några veckor sedan.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)