• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • JhjärtaK
    Prettyr3dd skrev 2014-10-11 03:46:20 följande:

Hej!

Hoppar in här om det är okej? :)

21 år gammal är jag och är gravid i vecka 14 och upplever fortfarande trötthet,visst illamående och yrsel :/ börjat med ett tillskott för gravida så de börjar bli bättre nu men då har jag fått sån smärta i korsryggen och undrar om någon mer har det? Första barnet så jag trodde inte det skulle komma fören senare. Som träningsvärk i korsryggen hela dagarna vilket är lite drygt :/ någon som har något litet tips på det ? :p

Välkommen! När jag var gravid första gången så fick jag också foglossning redan i vecka 14 som du. Mina tips är att inte gå alltför långa promenader, inte sitta med benen i kors eller i skräddarställning (tänk att knäna skall vara ihop), undvika trappor.

Min foglossning försvann nästan efter några veckor för att sedan komma tillbaka med besked i vecka 30 ungefär.

Denna gång kände jag av den redan i vecka 8! Men den har nästan försvunnit helt och jag är nu i vecka 16.
  • JhjärtaK
    amandanS skrev 2014-10-11 05:49:33 följande:

Här är en till med grymt ont i nedre delen av ryggen! Känns som om strålar ut mot höfterna och vissa dagar som träningsvärk i ljumskarna. Hugger/låser sig i höger höft/skinka om jag stått lite fel och ska ändra ståställning.. 2a natten jag sover riktigt illa nu :/ Lägger jag mig ner eller tar det lugnt någon dag så är det betydligt bättre.. Men nu stått och gått mycket några dagar då jag varit på jobbet, vilket gjorde de betydligt värre :(

Foglossning? Eller något annat som någon känner igen sig i?

Ja låter som en kombination av foglossning och falsk ischias. Väldigt vanligt att få båda under graviditeten tyvärr
  • Elbea
    JhjärtaK skrev 2014-10-10 07:05:46 följande:

Förstår att det känns jobbigt. Men den blivande pappan har rätt att få ledigt från jobbet för mvc-besök (kub, RUL etc inkluderat) så kanske kan han ta ledigt just den tiden?

Det var ju på kub vi fick reda på att de var två. Hade inte min man varit där då så vete sjutton hur jag hade tagit mig hem då jag var i en väldig chock.

I vanliga fall går det att lösa men just den tiden är han i Norge och att missa hela resan blir lite mastigt. Men det är okej. Eller så får vi se vad jag säger på onsdag...
  • alhi
    Phosie skrev 2014-10-10 21:36:04 följande:

På tal om kön.. Är det någon som testat bikarbonat-testet? =)

pojke här
    såkandetgå
  • alhi
    Sommarsnö skrev 2014-10-10 20:43:55 följande:

Ni som fått barn innan; har er magkänsla alltid stämt? Lite nyfiken på hur mycket man ska lita på den

nope, trodde att dottern var en kille vilket bekräftades av UL i v 18, ut kom en flicka.

Trodde att H var en flicka, blev en pojke

Nu tror jag ingenting, känns säkrast så.
    såkandetgå
  • alhi
    Madelen b skrev 2014-10-10 13:35:03 följande:

Svarar på här;)

Ligamenten känner jag med av nästan som sendrag i magen ibland, gör ont!

Maten ja som jag skrev har jag såå problem med min nota mage och blir proppmätt snabbt och sedan hungrig efter 1h så mycket småätande här med!

Namn jag gillar är, Frans, Beppe, Ebbe, Hedda, Tuva-lee, vi är lite bohem av oss;P

Fina namn! Min son heter Hilding, så roligt att han alltid är ensam om det.

Jag gillar också Folke, Stellan, Svante.
    såkandetgå
  • alhi
    amandanS skrev 2014-10-10 13:05:46 följande:

V15 (14+3) och nu är rul med bokat, 10 november :) exakt 1 månad, 4 veckor som gärna får gå fort!.. Har även gjort graviditeten offentlig nu :)

Rejäl kula, explosion senaste veckan.. :)

Längtar efter att få se liten, hoppas få reda på kön med då :D

Vi ligger lika du och jag! 14+4 idag och UL den 10:e Glad
    såkandetgå
  • Hanna 681
    alhi skrev 2014-10-11 08:41:34 följande:
    Vi ligger lika du och jag! 14+4 idag och UL den 10:e Glad
    såkandetgå
    Jag har också samma som er 14+4. Tycker också att magen har växt mer senaste två veckorna. Läste att nu när vi gått in i andra trimetern ska känna oss piggare, men jag har varit jättetrött senaste veckan. Ska kolla upp järnvärde.
  • alhi
    Hanna 681 skrev 2014-10-11 09:11:10 följande:
    Jag har också samma som er 14+4. Tycker också att magen har växt mer senaste två veckorna. Läste att nu när vi gått in i andra trimetern ska känna oss piggare, men jag har varit jättetrött senaste veckan. Ska kolla upp järnvärde.
    sover som en stock jag också. Har haft betygsättning av 220 elever denna vecka. Däckade kl 19.45 igår och har hb på 140. Tror det beror lite på vilket tempo man lever i, är däremot piggare på dagarna nu.
    såkandetgå
  • alhi
    Jhalie skrev 2014-10-10 11:04:53 följande:

Nån som börjat fundera på namn än?

Eller som kanske redan bestämt?

Känns som att alla bra namn är upptagna

Och jag och sambon har extremt olika smak gällande allt så det kommer inte bli det lättaste direkt

Åh det är så svårt! Jag är lärare och de flesta namn känns förbrukade av den anledningen. Har undervisat runt 800 elever sedan jag började jobba. Blir många namn att förknippa med olika egenskaper.

Men favoriter är Calle (efter min pappa), Ville (efter morfar), Stellan, Fabian, Sven.
    Flicknamn är Valborg (efter mormor), Dagmar och Greta (gammalfaster)

Båda mina barn nu har släktnamn så det blir nog det nu också. Gillar den traditionen i våran släkt.
    såkandetgå
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)