En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
![](http://www.familjeliv.se/gallery/image/5214453/full_600/php0jHLlx83151.jpg)
Hej!
Hoppar in här om det är okej? :)
21 år gammal är jag och är gravid i vecka 14 och upplever fortfarande trötthet,visst illamående och yrsel :/ börjat med ett tillskott för gravida så de börjar bli bättre nu men då har jag fått sån smärta i korsryggen och undrar om någon mer har det? Första barnet så jag trodde inte det skulle komma fören senare. Som träningsvärk i korsryggen hela dagarna vilket är lite drygt :/ någon som har något litet tips på det ? :p
Här är en till med grymt ont i nedre delen av ryggen! Känns som om strålar ut mot höfterna och vissa dagar som träningsvärk i ljumskarna. Hugger/låser sig i höger höft/skinka om jag stått lite fel och ska ändra ståställning.. 2a natten jag sover riktigt illa nu :/ Lägger jag mig ner eller tar det lugnt någon dag så är det betydligt bättre.. Men nu stått och gått mycket några dagar då jag varit på jobbet, vilket gjorde de betydligt värre :(
Foglossning? Eller något annat som någon känner igen sig i?
Förstår att det känns jobbigt. Men den blivande pappan har rätt att få ledigt från jobbet för mvc-besök (kub, RUL etc inkluderat) så kanske kan han ta ledigt just den tiden?
Det var ju på kub vi fick reda på att de var två. Hade inte min man varit där då så vete sjutton hur jag hade tagit mig hem då jag var i en väldig chock.
På tal om kön.. Är det någon som testat bikarbonat-testet? =)
Ni som fått barn innan; har er magkänsla alltid stämt? Lite nyfiken på hur mycket man ska lita på den
Svarar på här;)
Ligamenten känner jag med av nästan som sendrag i magen ibland, gör ont!
Maten ja som jag skrev har jag såå problem med min nota mage och blir proppmätt snabbt och sedan hungrig efter 1h så mycket småätande här med!
Namn jag gillar är, Frans, Beppe, Ebbe, Hedda, Tuva-lee, vi är lite bohem av oss;P
V15 (14+3) och nu är rul med bokat, 10 november :) exakt 1 månad, 4 veckor som gärna får gå fort!.. Har även gjort graviditeten offentlig nu :)
Rejäl kula, explosion senaste veckan.. :)
Längtar efter att få se liten, hoppas få reda på kön med då :D
Nån som börjat fundera på namn än?
Eller som kanske redan bestämt?
Känns som att alla bra namn är upptagna
Och jag och sambon har extremt olika smak gällande allt så det kommer inte bli det lättaste direkt