• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • 91an

Den senaste veckan har jag haft problem med smärta i högra höften. Det känns bara när jag går, inte konstant men det kommer och går, och känns som att hela höften låser sig och jag måste liksom stanna för det tar tvärstopp. När smärtan kommer så strålar det nästan ända ner till knäet på utsidan av låret. Någon som har någon ide om vad det kan vara och om det hör ihop med graviditeten? Tips på lindring?

• Humledumle
    Phosie skrev 2014-10-10 21:36:04 följande:

På tal om kön.. Är det någon som testat bikarbonat-testet? =)

Ja ! Det tyder på tjej så vi får se den 6:e november :)
  • FCet
    Phosie skrev 2014-10-10 21:36:04 följande:

På tal om kön.. Är det någon som testat bikarbonat-testet? =)

Pojke här. Spännande!!
  • Kiickson

Det är ju förkylningstider nu.

Jag har äkt på smällen att ha fått en jäkla jobbig hosta. Är inne på fjärde natten i rad där det blir minimal sömn pga det.

Har pratat med min bm om det och hon säger bara honungsvatten men det hjälper inte det minsta. Börjar bli väldigt jobbigt att få så lite sömn nu.

Har ni nå tips på vad jag kan göra för att dämpa hostan iaf under nätterna? Jag ligger högt med huvudet och vi har ett fönster öppet lite då det blir värre om det är varmt i rummet.

Jag har varit i kontakt med vårdcentralen också men dom hänvisade mig till deras öppna mottagning idag som stängde 11.30 och jag hade ul 10 så det hann jag ju såklart inte.

Någon som har nå tips???

• JhjärtaK
    91an skrev 2014-10-10 21:33:26 följande:

Den senaste veckan har jag haft problem med smärta i högra höften. Det känns bara när jag går, inte konstant men det kommer och går, och känns som att hela höften låser sig och jag måste liksom stanna för det tar tvärstopp. När smärtan kommer så strålar det nästan ända ner till knäet på utsidan av låret. Någon som har någon ide om vad det kan vara och om det hör ihop med graviditeten? Tips på lindring?

Låter som falsk ischias när smärtan strålar ut så i benet. Massage av sätesmuskeln och ländryggen kan hjälpa.
  • JhjärtaK
    Kiickson skrev 2014-10-11 01:08:42 följande:

Det är ju förkylningstider nu.

Jag har äkt på smällen att ha fått en jäkla jobbig hosta. Är inne på fjärde natten i rad där det blir minimal sömn pga det.

Har pratat med min bm om det och hon säger bara honungsvatten men det hjälper inte det minsta. Börjar bli väldigt jobbigt att få så lite sömn nu.

Har ni nå tips på vad jag kan göra för att dämpa hostan iaf under nätterna? Jag ligger högt med huvudet och vi har ett fönster öppet lite då det blir värre om det är varmt i rummet.

Jag har varit i kontakt med vårdcentralen också men dom hänvisade mig till deras öppna mottagning idag som stängde 11.30 och jag hade ul 10 så det hann jag ju såklart inte.

Någon som har nå tips???

Det sägs att jordgubbssaft kan ha en viss hostdämpande effekt. Varva kall och varm för bästa resultat. Hoppas du kryar på dig!
  • Prettyr3dd

Hej!

Hoppar in här om det är okej? :)

21 år gammal är jag och är gravid i vecka 14 och upplever fortfarande trötthet,visst illamående och yrsel :/ börjat med ett tillskott för gravida så de börjar bli bättre nu men då har jag fått sån smärta i korsryggen och undrar om någon mer har det? Första barnet så jag trodde inte det skulle komma fören senare. Som träningsvärk i korsryggen hela dagarna vilket är lite drygt :/ någon som har något litet tips på det ? :p

• amandanS

Här är en till med grymt ont i nedre delen av ryggen! Känns som om strålar ut mot höfterna och vissa dagar som träningsvärk i ljumskarna. Hugger/låser sig i höger höft/skinka om jag stått lite fel och ska ändra ståställning.. 2a natten jag sover riktigt illa nu :/ Lägger jag mig ner eller tar det lugnt någon dag så är det betydligt bättre.. Men nu stått och gått mycket några dagar då jag varit på jobbet, vilket gjorde de betydligt värre :(

Foglossning? Eller något annat som någon känner igen sig i?

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)