• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • amandanS
    Hanna 681 skrev 2014-10-11 09:11:10 följande:

Jag har också samma som er 14+4. Tycker också att magen har växt mer senaste två veckorna. Läste att nu när vi gått in i andra trimetern ska känna oss piggare, men jag har varit jättetrött senaste veckan. Ska kolla upp järnvärde.

Kul att vi är flera som delar dag :)

Jag är med trött, men har så ont i ryggen så sover dåligt med. Så tror mest det handlar om de för min del. För övrigt mår jag bra nu :)

Konstant hungrig bara...
  • agirlnamedbill

Vad glad jag är nu! Har hittat en vagn som jag tror att jag vill ha! :D Phil & Teds Navigator. Någon som har använt den?

Den känns asbra, kostar "bara" 6000kr ny med alla delar som vi behöver.

• silverfirren
    Hanna 681 skrev 2014-10-11 09:11:10 följande:
    Jag har också samma som er 14+4. Tycker också att magen har växt mer senaste två veckorna. Läste att nu när vi gått in i andra trimetern ska känna oss piggare, men jag har varit jättetrött senaste veckan. Ska kolla upp järnvärde.
    Även jag är på samma dag 14+4 idag :) Känner mig mer trött än innan men vet inte om de är för jag har jobbat mer än vanligt 
  • Sommarsnö
    silverfirren skrev 2014-10-11 13:15:41 följande:
    Även jag är på samma dag 14+4 idag :) Känner mig mer trött än innan men vet inte om de är för jag har jobbat mer än vanligt 
    Ni som är trötta; kolla upp järnvärdet! Jag var jättetrött men trodde det hörde till graviditeten. Fick sedan veta att jag hade dåligt järnvärde och efter några dagar med järntabletter blev jag mycket piggare - enormt stor skillnad. Jag var som en zombie innan.
  • elouiseh

Tips till alla med järnbrist och även andra trötta :) köp raw baobab från Renée Voltaire. Blanda en tsk i ett glas vatten en gång om dagen, gör susen och man slipper dessa tabletter :)

• LillaSandy

Jag äter gravidmultivitaminer från apoteket, niferex järntabletter och omega 3. Idag tror jag att jag för första gången kunde känna kanten på livmodern :) såg även idag att jag fått en mörk rand från naveln o neråt, men den är väldigt svag än så länge iaf. Sen var jag på tidig glukosbelastning igår och det gick bara bra :) inte alls så jobbigt som jag läst att det varit för några andra. Någon anna som gjort tidig glukosbelastning? visst får alla göra de senare i graviditet? Och så har jag fått svårt för att äta potatis i de flesta former. Är det vanligt att man får svårt att äta vissa saker?

• LillaSandy

Vi tror vi väntar en kille och jag gillar namnen jack, Bill, ebbe, Lo. Min sambo gillar dem dock inte, så vi får väl se. Hinner ju ännu fundera ett bra tag :)

• agirlnamedbill
    LillaSandy skrev 2014-10-11 16:22:20 följande:

Jag äter gravidmultivitaminer från apoteket, niferex järntabletter och omega 3. Idag tror jag att jag för första gången kunde känna kanten på livmodern :) såg även idag att jag fått en mörk rand från naveln o neråt, men den är väldigt svag än så länge iaf. Sen var jag på tidig glukosbelastning igår och det gick bara bra :) inte alls så jobbigt som jag läst att det varit för några andra. Någon anna som gjort tidig glukosbelastning? visst får alla göra de senare i graviditet? Och så har jag fått svårt för att äta potatis i de flesta former. Är det vanligt att man får svårt att äta vissa saker?

Nej alla får inte göra det, bara om man har högt blodsocker hos BM och är i risk för att få graviditetsdiabetes. Jag pratade med min bm att jag hade högt blodsocker förra graviditeten så hon kollade i mina filer och såg att jag haft 9,5 och man är i risk för diabetes vid 9. Så jag borde ha fått gjort glukosbelastning förra graviditeten men min bm då sket i det, så jag har tur att jag inte fick nån diabetes!
  • Sommarsnö

Någon som varit med om tvålsmak i munnen när ni varit gravida? Tog precis en tugga av en macka med kaviar och det smakade parfymerad tvål - superäckligt. Trodde någon tagit i limpan med intvålade händer eller något men isåfall måste det vara någon i paketeringsprocessen för det är inte min sambo. Jag slängde mackan och gjorde två nya på knäckebröd och det smakar fortfarande tvål så att jag knappt kan äta. Superkonstigt.

• naughtyn

Här hemma har jag ingen aning om hur vi någonsin ska lyckas komma överens om ett namn till barnet... Min sambo är totalt anti mot alla namn jag säger och kommer inte med några egna förslag.

Fram till igår hade vi i alla fall lyckats komma fram till två tjejnamn som vi båda gillade men när jag tog upp dem på tal den här gången så ratade han dem helt. Mission impossible!!

Jag har i alla fall fastnat helt för Miranda ifall det blir en tjej.

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)