En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
![](http://www.familjeliv.se/gallery/image/5214453/full_600/php0jHLlx83151.jpg)
Jag har också samma som er 14+4. Tycker också att magen har växt mer senaste två veckorna. Läste att nu när vi gått in i andra trimetern ska känna oss piggare, men jag har varit jättetrött senaste veckan. Ska kolla upp järnvärde.
Vad glad jag är nu! Har hittat en vagn som jag tror att jag vill ha! :D Phil & Teds Navigator. Någon som har använt den?
Den känns asbra, kostar "bara" 6000kr ny med alla delar som vi behöver.
Tips till alla med järnbrist och även andra trötta :) köp raw baobab från Renée Voltaire. Blanda en tsk i ett glas vatten en gång om dagen, gör susen och man slipper dessa tabletter :)
Jag äter gravidmultivitaminer från apoteket, niferex järntabletter och omega 3. Idag tror jag att jag för första gången kunde känna kanten på livmodern :) såg även idag att jag fått en mörk rand från naveln o neråt, men den är väldigt svag än så länge iaf. Sen var jag på tidig glukosbelastning igår och det gick bara bra :) inte alls så jobbigt som jag läst att det varit för några andra. Någon anna som gjort tidig glukosbelastning? visst får alla göra de senare i graviditet? Och så har jag fått svårt för att äta potatis i de flesta former. Är det vanligt att man får svårt att äta vissa saker?
Vi tror vi väntar en kille och jag gillar namnen jack, Bill, ebbe, Lo. Min sambo gillar dem dock inte, så vi får väl se. Hinner ju ännu fundera ett bra tag :)
Jag äter gravidmultivitaminer från apoteket, niferex järntabletter och omega 3. Idag tror jag att jag för första gången kunde känna kanten på livmodern :) såg även idag att jag fått en mörk rand från naveln o neråt, men den är väldigt svag än så länge iaf. Sen var jag på tidig glukosbelastning igår och det gick bara bra :) inte alls så jobbigt som jag läst att det varit för några andra. Någon anna som gjort tidig glukosbelastning? visst får alla göra de senare i graviditet? Och så har jag fått svårt för att äta potatis i de flesta former. Är det vanligt att man får svårt att äta vissa saker?
Någon som varit med om tvålsmak i munnen när ni varit gravida? Tog precis en tugga av en macka med kaviar och det smakade parfymerad tvål - superäckligt. Trodde någon tagit i limpan med intvålade händer eller något men isåfall måste det vara någon i paketeringsprocessen för det är inte min sambo. Jag slängde mackan och gjorde två nya på knäckebröd och det smakar fortfarande tvål så att jag knappt kan äta. Superkonstigt.
Här hemma har jag ingen aning om hur vi någonsin ska lyckas komma överens om ett namn till barnet... Min sambo är totalt anti mot alla namn jag säger och kommer inte med några egna förslag.
Fram till igår hade vi i alla fall lyckats komma fram till två tjejnamn som vi båda gillade men när jag tog upp dem på tal den här gången så ratade han dem helt. Mission impossible!!
Jag har i alla fall fastnat helt för Miranda ifall det blir en tjej.