• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • lillalivet8084

vi gjorde kub test igår som visade väldigt låg risk, känns skönt! jag är sååå nyfiken om det är flicka eller pojke därinne men barnmorskan sa direkt att det är för tidigt att se i vecka 14 så hon ville inte änns försöka!  är såå nyfiken så jag spricker snart! någon som fått veta kön i vecka 14?

• emmasdag
    tjallamallan skrev 2014-10-12 11:20:17 följande:

Någon mer som känt av sammandragningar så här tidigt i graviditeten? Är i v. 12+3 och känner tydliga sammandragningar vilket känns lite olustigt. Har två barn sedan tidigare så jag är ganska säker på vad jag känner. Skulle ni åka in till akuten eller avvakta? Har känt av det vid flera tillfällen, inte bara idag. Var till bm för 1.5 v. sedan för provtagning, inga bakterier i urinen.

Jag har också sammandragningar. Har haft det sedan vecka 12 typ.. Min bm sa att det inte är farligt sålänge de inte gör ont och kommer hela tiden. Extra vila och så är de som gäller :)
  • Phosie

Vi ska också ta reda på kön! Kan inte hålla mig.. Men beundrar dom som kan =)

• SaTo

Hej.

Jag har startat en facebookgrupp för oss som ska ha bebis i april 2015. Skicka ett meddelande med ditt namn om du vill vara med så bjuder jag in er. Jag måste bli vän med er på Facebook för att kunna bjuda in er men jag tar bort er så fort ni är med i gruppen.

Hoppas ni vill vara med!

• Smulan 89

Vi ska inte ta reda på könet. Har inte gjort det med de två andra heller. Jag tycker att det känns som att öppna sin julklapp innan julafton, sen slå in den igen och vänta till själva julafton. För min del så finns det knappt något spännande vid förlossningen kvar om jag redan vet könet. Det är ju det som är spännande och se hur bebisen ser ut.

• Elbea

Ja! Ska ta reda på könet. Gör det lite verkligare och gör anknytningen lite lättare för mig som mår så dåligt hela graviditeten. Att bli överraskad vid fl har ingen betydelse för mig. Tvärtom kändes det lite lättare att kämpa på när jag visste att vi snart skulle få träffa vår lilla flicka...

Ja! Har sammandragningar och har haft ett tag (12+2). Har haft mycket och tidigt i alla grav och kontrollerar min GBS regelbundet eftersom den ställt till det lite tidigare. Bara sammandragningarna i sig är dock inget att oroa sig för. Blödningar och regelbundna, kraftiga sd kan man dock kolla upp (och be dem då "topsa" för GBS för det är vanligare än man tror och kan kontrolleras med antibiotika)

• Solkatten
    91an skrev 2014-10-12 12:10:25 följande:

Någon som har använt hms gravid jeans med stretch? Är sugen på att köpa men är rädd att de ska vara sånna som åker ner så fort man rör på sig så man måste gå och dra upp dom hela tiden. Har aldrig haft på mig ett par gravidbyxor (väntar första barnet) så tänkte höra om ni vet :)

De med hög nyss åker ner innan man har stor mage men de med låg middag är superbra.
  • LillaSandy

Ja hon som gjorde vårat privata ultraljud i v 12 gav sig på en gissning om vårt barns kön och hon visade på skärmen varför trodde de var det könet. Men hon sa också att det inte alls är 100% säkert att det är rätt. Spännande att se på rul i v 19 om de säger samma :)

• Bell13
    91an skrev 2014-10-12 12:10:25 följande:

Någon som har använt hms gravid jeans med stretch? Är sugen på att köpa men är rädd att de ska vara sånna som åker ner så fort man rör på sig så man måste gå och dra upp dom hela tiden. Har aldrig haft på mig ett par gravidbyxor (väntar första barnet) så tänkte höra om ni vet :)

Jag har ett par och hatar dem. Går inte att röra sig i dem, får dra upp dem i varje steg.
  • Jhalie

Vi ska inte kolla kön. Eller sambon e lite sugen men jag vill absolut få det som en överraskning på förlossningen. Har inte kollat med de andra tre heller.

Gravidkläder har jag aldrig haft. Köpte nya jeans häromdagen. Med jättelåg midja. Gick upp en storlek och hoppas de passar hela grav. Har inte tänkt gå upp så mycket i vikt, haha

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)