• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Madelen b
    tjallamallan skrev 2014-10-12 11:20:17 följande:

Någon mer som känt av sammandragningar så här tidigt i graviditeten? Är i v. 12+3 och känner tydliga sammandragningar vilket känns lite olustigt. Har två barn sedan tidigare så jag är ganska säker på vad jag känner. Skulle ni åka in till akuten eller avvakta? Har känt av det vid flera tillfällen, inte bara idag. Var till bm för 1.5 v. sedan för provtagning, inga bakterier i urinen.

Jag känner oxå av det, lika långt gången som fu, gjort det flertal gånger men min bm bara sa att de var säkert andra saker. Så länge ja inte fick ont eller blödde så var de ingen fara!!

Vad säger din bm?
  • Josephine92

V 15 igår! :)

Vi ska ta reda på kön (:

Fick hem vår hjärtljudsdoppler igår och har hört att hjärtljuden ska låta som ett swischande ljud men jag hör bara snabba helt vanliga hjärtljud, hur häftigt som helst, men visst måste det vara barnet jag hör? Och inte typ mitt eller någon puls? Haha konstig fråga men var så inställd på att hitta ett swisch ljud

• Sommarsnö
    Josephine92 skrev 2014-10-12 11:41:30 följande:

Vi ska ta reda på kön (:

Fick hem vår hjärtljudsdoppler igår och har hört att hjärtljuden ska låta som ett swischande ljud men jag hör bara snabba helt vanliga hjärtljud, hur häftigt som helst, men visst måste det vara barnet jag hör? Och inte typ mitt eller någon puls? Haha konstig fråga men var så inställd på att hitta ett swisch ljud

Det är väl bara att höra om det stämmer överens med dina egna. Barnets ska ju vara mycket snabbare - typ 160 slag per minut.
  • 91an

Någon som har använt hms gravid jeans med stretch? Är sugen på att köpa men är rädd att de ska vara sånna som åker ner så fort man rör på sig så man måste gå och dra upp dom hela tiden. Har aldrig haft på mig ett par gravidbyxor (väntar första barnet) så tänkte höra om ni vet :)

• Josephine92
    91an skrev 2014-10-12 12:10:25 följande:

Någon som har använt hms gravid jeans med stretch? Är sugen på att köpa men är rädd att de ska vara sånna som åker ner så fort man rör på sig så man måste gå och dra upp dom hela tiden. Har aldrig haft på mig ett par gravidbyxor (väntar första barnet) så tänkte höra om ni vet :)

Jag har ett par från hm och tycker de glider ner lite men tänker att de sitter nog uppe bättre i takt med att magen växer, de är väldigt sköna annars (:
  • cu2013
    tjallamallan skrev 2014-10-12 11:20:17 följande:

Någon mer som känt av sammandragningar så här tidigt i graviditeten? Är i v. 12+3 och känner tydliga sammandragningar vilket känns lite olustigt. Har två barn sedan tidigare så jag är ganska säker på vad jag känner. Skulle ni åka in till akuten eller avvakta? Har känt av det vid flera tillfällen, inte bara idag. Var till bm för 1.5 v. sedan för provtagning, inga bakterier i urinen.

Jag har också haft sammandragningar, tror det var runt den tiden du är i nu. Har dock inte känt av ngt mer den senaste veckan (14+3). Jag fick också kolla om det var uvi vilket det inte var. Min BM trodde bara att kroppen övar, en annan BM sa att det var missfall på gång...snacka om att alla säger olika. Försök ta det lite lugnare och se om det blir bättre då.
  • FCet
    Josephine92 skrev 2014-10-12 11:41:30 följande:

Vi ska ta reda på kön (:

Har inte provat något sånt själv, men du har ju stora kroppspulsådern som går igenom hela magen. Är slagen mindre än 90/min är det då nog inte bebisen :)
  • JhjärtaK

Jag tycker att mina åker ner rätt så lätt men kanske har jag ännu inte tillräckligt stor mage för att de skall stanna uppe . Men jag har två par från förra graviditeten som inte är superskinny runt benen och de sitter uppe bättre. Men oavsett så är det ju såååå skönt att ha gravidbyxor som inte klämmer över magen
  • Sommarsnö

Jag har köpt ett par och är irriterad på att de glider ned. Men som någon sa tidigare så hoppas jag på att de sitter uppe bättre när magen är större. Jag har knappt någon mage alls än.
  • Kiickson

Jag har två par. Visst åker de ner lite, men som någon annan skrev, de kommer nog sitta uppe i takt med att magen växer och blir riktigt rund. De glider inte så farligt mycke tycker jag. Men de är riktigt super sköna! :)
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)