• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Bell13
    emmasdag skrev 2014-10-12 18:45:45 följande:

Jag älskar mina gravid jeans från hm med hög mudd :) Provade med låg mudd igår och gillade inte alls det, tryckte mitt på magen o jag hatar de! Provade också några stretchiga byxor men dom kasar ner o gav typ häng eller hur jag ska förklara, haha. Är sugen på o beställa gravid jeans från lindex, någon som har erfarenhet av deras mamma kläder? :)

Jag köpte ett par från mamalicious med stretch på sidorna. Jättebra :) de åker inte ner och sitter bra. Rekommenderar dessa.
  • amandanS

Jag har 4 mammabyxor från hm, 1 par superstretch jeggings(de för 199kr) och 2 parjeans som inte är riktigt lika stretchiga (299-399kr jeansen) och 1 par svarta chinos. Alla med hög mudd och tycker alla sitter grymt skönt! Tycker inte de glider ner särskilt mycket.. Har ganska grova (cykellår) ben och inte så super liten över höfter och rumpa heller jämför med överkroppen ( nu börjar dock överkroppen och magen komma ifatt ;))..

Själv kommer jag nästan inte i någonting längre, brösten växer med så alla linnen börjar skära in i armhålorna och topparna räcker nätt o jämnt över magen... Så de gravidkläderna jag köpt är verkligen de som sitter skönast, inget klämmer på magen, skaver i armhålorna eller glider upp över magen...

• DiplomatiskaJag
    Jhalie skrev 2014-10-12 20:08:44 följande:

Fick mail av min barnmorska att jag ska börja äta järntabletter från v 20...

Åt inga med de två sista barnen.

Men nu är jag allt som oftast väldigt yr, blir lätt svag och darrig. Matt liksom.

Kan det vara pga att lågt järnvärde?

Och kan jag isf börja med järntabletter redan nu? V 16...

Jag har börjat med järntabletter i v14 men då tar jag varannan eller var tredje dag. Min bm sa "börja med järntabletter ca v18 varannan dag. Tidigare om du är trött och har huvudvärk."

Det är inte bra med för mycket järn heller men du behöver ju inte ta varje dag. Men kolla med din bm för säkerhets skull vad hon tycker.
  • DiplomatiskaJag
    DiplomatiskaJag skrev 2014-10-13 08:10:12 följande:

Jag har börjat med järntabletter i v14 men då tar jag varannan eller var tredje dag. Min bm sa "börja med järntabletter ca v18 varannan dag. Tidigare om du är trött och har huvudvärk."

Det är inte bra med för mycket järn heller men du behöver ju inte ta varje dag. Men kolla med din bm för säkerhets skull vad hon tycker.

Det kan ju vara blodtrycket eller blodsockret med.
  • Anonym (V.12)
    Jhalie skrev 2014-10-12 23:15:34 följande:

Hmm okej... Blir nog att maila bm imorn då å se vad hon tycker.

Jobbigt att vara så yr hela tiden.

Förstår hur du har de, jag har varit yr i 6 veckor, sjukskriven för att det är så kraftig yrsel. Träffade en Gyn-läkare för några veckor sedan, han sa att vissa blir yr och det finns inget att göra. Vi får bita ihop och hoppas de går över snart.
  • Josephine92

Här är både mage och bröst borta, magen kommer väl snart ikapp igen med sin riktiga bebisform, dock lite besviken över brösten haha. Hade jag inte sett den lilla för en vecka sen hade jag troligtvis blivit orolig men nu känner jag mig ganska lugn på de flesta planen, äntligen.

Känner igen era symptom ang järn där, kanske är det man skulle behöva? Kan järnbrist uppkomma senare, jag tänker eftersom bm inte sa något om det vid provtagning? Om det nu skulle vara så

• Fridhaa

Någon som kan tipsa om bekväma byxor som inte är leggings eller mamma byxor med mudd ? Jeansen passar inte länge och jag blir galen på mamma byxor med mudd

• Fridhaa

Nu har jag läst igenom typ alla inlägg "missat mycket"

Har inte riktigt tiden med en härligt trotsig tvååring ;)

Vår dotter heter Tuva som tilltals namn och Ebba i mellan namn.

Från början skulle hon heta Tuva-Lisa men de ville inte min man.

Namn på mini är antingen Saga eller Lowa som de ser ut nu men jag tror att det är en pojke och där är vi inte alls överens...

Min man gillat sten och Nils medan jag vill ha junis , Viggo eller Charlie

• AnnHelen
    Phosie skrev 2014-10-10 21:36:04 följande:

På tal om kön.. Är det någon som testat bikarbonat-testet? =)

Förstod att det har med kön o göra men hur gör man det?

Nu ska ju inte vi kolla könet på rul, men kan vara intressant till den dagen den tittar ut.
  • Fridhaa

Ska man komma ihåg de också ????

Jag tror att vi väntar en pojke men min man är helt 100 på att han bara får flickor.

För min del spelar det ingen roll barn som barn.

Fast nyfiken är man och vad gör man av alla flickkläder ;)

AnnHelen skrev 2014-10-13 13:44:25 följande:

Förstod att det har med kön o göra men hur gör man det?

Nu ska ju inte vi kolla könet på rul, men kan vara intressant till den dagen den tittar ut.

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)