• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Fridhaa

Måste fråga en sak!

Jag arbetar som undersköterska enbart natt 80%

Vården är ett slitsamt arbete därför är jag tacksam över att man får gå 2 Månader inna beräknad Bf MEN!

Är det bara jag som upplever mina kolleger som överbeskyddande ?

Jag får inte göra si eller så.. Jag vill inte se mina kolleger slita men jag tänker sjävklart på vad jag gör och vad jag inte bör göra.

Kan bara inte släppa tanken..

• Phosie
    AnnHelen skrev 2014-10-13 13:44:25 följande:
    Förstod att det har med kön o göra men hur gör man det?

Nu ska ju inte vi kolla könet på rul, men kan vara intressant till den dagen den tittar ut.
    Du tar 1-2 teskedar bikarbonat och lägger i en mugg, sen kissar du i den! Om det börjar pysa och skumma så sägs det att det blir en pojke och händer det ingenting så blir det en flicka! Tydligen så utsöndras det någon syra i urinen om man väntar en pojke som utlöser själva skummandet/pysandet =)
  • Phosie
    Madelen b skrev 2014-10-13 15:20:43 följande:

En fråga mozzarella, hur tänker ni som gillar detta ang det? Står olika överallt!!

Enligt vad jag läst ska det inte vara någon fara alls att äta det! Har själv ätit en hel del mozzarella!
  • mandalii

KUB imorgon! Ihhhh, är såååå nervös. Kommer då att vara i vecka 13+2.

Självklart är det viktiga att allt ser bra ut och att barnet är friskt, men tror ni att man kan försöka se barnets kön själv, om inte läkaren vill säga något?

Min syster sa att man kunde hålla utkik efter "tre streck" om det var en flicka.Vad tror ni?

• Madelen b
    Phosie skrev 2014-10-13 15:34:05 följande:
    Enligt vad jag läst ska det inte vara någon fara alls att äta det! Har själv ätit en hel del mozzarella!
    Nä jag med så länge de är bra datum!

Men fick hem tidningen " allt för föräldrar" o där skrev dem att man inte skulle äta det! Blir ju helt vimmelkantig! Men på slv står de väl att de är ok?
  • JhjärtaK
    Madelen b skrev 2014-10-13 15:20:43 följande:

En fråga mozzarella, hur tänker ni som gillar detta ang det? Står olika överallt!!

Så länge den är gjord av pastöriserad mjölk så är det fritt fram!
  • JhjärtaK
    mandalii skrev 2014-10-13 15:44:49 följande:

KUB imorgon! Ihhhh, är såååå nervös. Kommer då att vara i vecka 13+2.

Självklart är det viktiga att allt ser bra ut och att barnet är friskt, men tror ni att man kan försöka se barnets kön själv, om inte läkaren vill säga något?

Min syster sa att man kunde hålla utkik efter "tre streck" om det var en flicka.Vad tror ni?

Jag tror att det kommer bli svårt att se då de mest tittar kring nacken på kub men det är helt korrekt att man på tjejer ser tre ljusa streck mellan benen. När bm påpekade dessa på RUL så såg vi men vi hade aldrig sett om hon inte visat

Men fråga kan du ju alltid göra och se om de vill ge sig på en gissning
  • linnis83
    Fridhaa skrev 2014-10-13 09:50:57 följande:

Någon som kan tipsa om bekväma byxor som inte är leggings eller mamma byxor med mudd ? Jeansen passar inte länge och jag blir galen på mamma byxor med mudd

Jag köpte ett par härliga byxor med resår på Gina (alltså inte mammabyxor men med en skön, ganska bred resår i midjan). Tror modellen hette Ronja, kostade 199:-. Bra köp!
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)