• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Bell13
    mandalii skrev 2014-10-13 15:44:49 följande:

KUB imorgon! Ihhhh, är såååå nervös. Kommer då att vara i vecka 13+2.

Självklart är det viktiga att allt ser bra ut och att barnet är friskt, men tror ni att man kan försöka se barnets kön själv, om inte läkaren vill säga något?

Min syster sa att man kunde hålla utkik efter "tre streck" om det var en flicka.Vad tror ni?

Tror att det blir väldigt svårt för dig att se könet. Jag gjorde kub i 12+4 och det var omöjligt att se tydligt för mig. Bm sa att det inte går att se innan v 17
  • AnnHelen
    Phosie skrev 2014-10-13 15:32:52 följande:

Du tar 1-2 teskedar bikarbonat och lägger i en mugg, sen kissar du i den! Om det börjar pysa och skumma så sägs det att det blir en pojke och händer det ingenting så blir det en flicka! Tydligen så utsöndras det någon syra i urinen om man väntar en pojke som utlöser själva skummandet/pysandet =)

Aha det måste testas, så får vi se om testet kan stämma sen då.
  • Solkatten
    Josephine92 skrev 2014-10-13 09:27:41 följande:

Här är både mage och bröst borta, magen kommer väl snart ikapp igen med sin riktiga bebisform, dock lite besviken över brösten haha. Hade jag inte sett den lilla för en vecka sen hade jag troligtvis blivit orolig men nu känner jag mig ganska lugn på de flesta planen, äntligen.

Känner igen era symptom ang järn där, kanske är det man skulle behöva? Kan järnbrist uppkomma senare, jag tänker eftersom bm inte sa något om det vid provtagning? Om det nu skulle vara så

Väldigt många behöver järntillskott från vecka 20 eftersom barnet då tar av mammans järn. Har man låga järnreserver kan/ska man börja direkt men om man inte har det utan hb börjar gå ner vid V. 20 börjar man då. Gravidvitaminer innehåller järn men inte ens nära den mängd som många behöver när barnet börjar nalla på mammans hb :)
  • Phosie
    Madelen b skrev 2014-10-13 16:03:35 följande:
    Nä jag med så länge de är bra datum!

Men fick hem tidningen " allt för föräldrar" o där skrev dem att man inte skulle äta det! Blir ju helt vimmelkantig! Men på slv står de väl att de är ok?
    Ja jag har läst på och frågat min barnmorska och det är inga problem enligt henne!
  • agirlnamedbill
    Fridhaa skrev 2014-10-13 14:31:11 följande:

Måste fråga en sak!

Jag arbetar som undersköterska enbart natt 80%

Vården är ett slitsamt arbete därför är jag tacksam över att man får gå 2 Månader inna beräknad Bf MEN!

Är det bara jag som upplever mina kolleger som överbeskyddande ?

Jag får inte göra si eller så.. Jag vill inte se mina kolleger slita men jag tänker sjävklart på vad jag gör och vad jag inte bör göra.

Kan bara inte släppa tanken..

Jag jobbar på äldreboende och ingen av mina arbetskamrater säger någonting om att ta det lugnare än dom. Och det gjorde vi inte till en tjej som var gravid i somras heller. Det beror väl på vem man arbetar med. Dom flesta där jag jobbar är 30-40 och har egna barn och vet att man kan arbeta som vanligt som gravid. Kan tänka mig att yngre som inte har barn kan vara mer överbeskyddande. Eller folk som allmänt överreagerar kring saker som skrivs på nätet.
  • Fridhaa

Märkligt!

Mina kolleger är mellan 25-52 och själv mamma/mormor/farmor.

Kanske för att vi jobbar 11 timmars pass?

Jag för börja säga ifrån!

Tyckte dom va bättre förra graviditeten ;)

agirlnamedbill skrev 2014-10-13 17:32:56 följande:

Jag jobbar på äldreboende och ingen av mina arbetskamrater säger någonting om att ta det lugnare än dom. Och det gjorde vi inte till en tjej som var gravid i somras heller. Det beror väl på vem man arbetar med. Dom flesta där jag jobbar är 30-40 och har egna barn och vet att man kan arbeta som vanligt som gravid. Kan tänka mig att yngre som inte har barn kan vara mer överbeskyddande. Eller folk som allmänt överreagerar kring saker som skrivs på nätet.

• Fridhaa

Lycka till imorgon!

Har också kub i veckan på Torsdag.

Nervöst

mandalii skrev 2014-10-13 15:44:49 följande:

KUB imorgon! Ihhhh, är såååå nervös. Kommer då att vara i vecka 13+2.

Självklart är det viktiga att allt ser bra ut och att barnet är friskt, men tror ni att man kan försöka se barnets kön själv, om inte läkaren vill säga något?

Min syster sa att man kunde hålla utkik efter "tre streck" om det var en flicka.Vad tror ni?

• Madelen b
    JhjärtaK skrev 2014-10-13 16:13:15 följande:

Ang mozzarella så är det ok nyförpackad enligt slv:

Mozarella ? nyförpackad

Ja hur vet man det lixom, jag har bara kollat då dem inte närmat sig bästföre!
  • Madelen b
    Phosie skrev 2014-10-13 17:05:07 följande:
    Ja jag har läst på och frågat min barnmorska och det är inga problem enligt henne!
    Skönt att höra! Nojat lite över mina 3 mozzarella mackor;)
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)