Inlägg från: Hanna 681 |Visa alla inlägg
  • Hanna 681

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Elbea skrev 2014-10-06 12:40:55 följande:

För övrigt när det gäller inköp... Eftersom vi har två barn så har vi också det mesta. Säng och babyskydd och bärsele och nu då även vagn och massor av kläder och pryttlar... Så jag vill liksom lyxa till och köpa sånt där som fått stryka på foten tidigare gånger smile1.gif . Som lyxiga filtar och snygg skötväska och annat "onödigt" smile1.gif . Och en bärsjal! Det har jag inte haft innan men ska testa nu, absolut. Och så ska jag titta på en ny, ekologisk madrass till spjälsängen. Någon som har tips kring sånt?

I samma sits, känns skönt att skippa tänka på inköp.

Har en bärsjal som jag inte använt, det är nog lite personligt om man gillar det eller inte.
  • Hanna 681
    JhjärtaK skrev 2014-10-06 18:46:49 följande:

Ang spjälsäng eller inte så köp en innan bebisen kommer. Kanske sover inte bebisen i den den första tiden men en spjälsäng kan de ha i åratal. Dottern är 2,5 och sover fortfarande i sin spjälsäng. I början sov hon i ett babynest i spjälsängen.

Hehe, mina började klättra ur vid 1,5 års ålder

Men håller med om att en spjälsäng är bra att ha!
  • Hanna 681
    Madelen b skrev 2014-10-09 09:59:13 följande:

De ända min sambo följt med på är Rul förra graviditeten gick ja själv på alla kontroller mm. Mig kvittar de lite, hans lost lixom:)

Jag går helst till MVC själv, men KUB och RUL då vill jag ha mannen med mig!
  • Hanna 681
    BigMami skrev 2014-10-10 11:12:01 följande:
    Skulle precis skriva att ökad behåring tyder på pojke & så skrev du att du hade fått en han! Men det är ju bara skrönor. I alla fall stämde det på min väninna...
    Det där är nog en skröna när jag väntade min son slutade håret på benen i princip att växa, det var prefekt i sommartider! Den här gången växer håret som vanligt.
  • Hanna 681
    BigMami skrev 2014-10-10 15:49:48 följande:
    Jag tycker det är kul och kolla dessa "skrönor". Så olika det kan vara smile1.gif Lika med linea nigra randen, jag har aldrig haft någon men har en pojk och två töser..
    Den kinesiska kalendern är också kul

www.blimamma.se/forutsag-din-bebis-kon-med-kinesisk-legend.html

Mina två barns kön har stämt hittills. Den här gången kan det bli en tjej om jag ska tro på den.
  • Hanna 681
    alhi skrev 2014-10-11 08:41:34 följande:
    Vi ligger lika du och jag! 14+4 idag och UL den 10:e Glad
    såkandetgå
    Jag har också samma som er 14+4. Tycker också att magen har växt mer senaste två veckorna. Läste att nu när vi gått in i andra trimetern ska känna oss piggare, men jag har varit jättetrött senaste veckan. Ska kolla upp järnvärde.
  • Hanna 681
    elouiseh skrev 2014-10-11 16:05:03 följande:

Tips till alla med järnbrist och även andra trötta :) köp raw baobab från Renée Voltaire. Blanda en tsk i ett glas vatten en gång om dagen, gör susen och man slipper dessa tabletter :)

Hur smakar det? Är lite känslig nu under graviditeten
  • Hanna 681
    elouiseh skrev 2014-10-11 16:05:03 följande:

Tips till alla med järnbrist och även andra trötta :) köp raw baobab från Renée Voltaire. Blanda en tsk i ett glas vatten en gång om dagen, gör susen och man slipper dessa tabletter :)

Är också lite tveksam om detta kan tillgodose mitt järnbehov, tidigare graviditeter har jag behövt 200mg extra järntillskott. Är vegetarian så behöver lite mer. Exempelvis blutsaft innehåller inte tillräckligt med järn.
  • Hanna 681
    Bell13 skrev 2014-10-12 16:08:51 följande:
    Jag har ett par och hatar dem. Går inte att röra sig i dem, får dra upp dem i varje steg.
    Jag tror att det beror på vad man har för kroppsform, jag använder stretch och de åker inte ner
  • Hanna 681
    Bell13 skrev 2014-10-13 07:19:07 följande:
    Vilken kroppsform har du då?
    Svårt att beskriva långa ben, markerad höft

, normalstor rumpa tror jag. Jag köpte ett par av märket Proud, från Colonelle. Snygga, men dyra. De går att dra åt både i höft och upptill ovanför mage. Sedan har jag ett par från HM, men de sitter inte lika bra.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)