Inlägg från: Hanna 681 |Visa alla inlägg
  • Hanna 681

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

JhjärtaK skrev 2014-11-08 07:31:10 följande:
    Haha, jag är civilingenjör så har bra sifferminne samt att jag tycker att det är roligt att veta värdena smile1.gif ju mer info desto bättre och skulle aldrig acceptera "ja men det ser bra ut" smile2.gif
    Jag är också civilingenjör, men för mig räcker det att få veta att värdena ser bra ut.
  • Hanna 681
    JhjärtaK skrev 2014-11-08 07:27:02 följande:
    På mig tog de prover då jag i släkten har personer som haft avvikande värden på sköldkörtelhormon. Det är ett rätt så vanligt prov att ta då graviditeten kan påverka sköldkörteln.

Hoppas att du får en bra undersökning och lite hjälp med att fatta ett beslut. En kompis till mig födde vaginalt efter sin ruptur och hon behövde bara sy några stygn. Dock var det psykiskt jobbigt då hon och hennes kropp mindes mot slutet hur det hade gått så hon spände sig rejält under krystarbetet så det är bra att få chans att prata om förlossningen innan.
    Fick äta levaxin vid min förra graviditet på grund av brist på sköldkörtelhormon. Då var jag helt utmattad under graviditeten. Den här graviditeten är jag mkt piggare, känner mig nästan mer energisk än vanligt under dagarna. Min värden har varit normala. Tänk att varje graviditet kan vara så unik!
  • Hanna 681
    Sommarsnö skrev 2014-11-08 11:10:04 följande:

Hur långt ner känner ni sparkar? Mina är alltid nedanför troslinjen. Tycker att det är väldigt långt ner, är bebisen verkligen så långt ned? Borde det inte ibland kännas längre upp också för att den vänder på sig och har sig?

känner också väldigt långt ner. precis som du beskriver, nere vid könshåret
  • Hanna 681
    madde10 skrev 2014-11-08 11:28:59 följande:

Gah, jag börjar noja nu. v 17+4 och har inte känt nånting än. Barn nummer två. Nojar över MA hela tiden. RUL på onsdag så då får jag veta. 

Hoppas det går bra!
  • Hanna 681
    emmasdag skrev 2014-11-09 12:04:24 följande:

Alltså jag har sån jäkla foglossning nu!!! Med förra satt det mest baktill, nu har jag mest fram, vid blygdbenet! Det gör så förbannat ont när jag ex ska vända mig i sängen på natten, att jag vaknar! Har ett sånt bälte, men de tycker jag inte hjälper alls! Har ni några knep eller tips för o orka? Blir livrädd när det gör såhär ont redan :(

Har precis som du, vid blygdbenen. Överkomligt än så länge, hoppas att det inte blir värre. Märker att det ökar då jag är mer fysisk aktiv, så är glad att jag har ett kontorsjobb
  • Hanna 681

Jag har ganska dålig erfarenhet av bugaboo cameleon. Funderar på att sälja min och köpa en bugaboo Buffalo istället, någon som har testat den?

• Hanna 681
    emmasdag skrev 2014-11-12 18:45:58 följande:
    Åh, vad läskigt att det är så lika för oss! Upptäckte dom det på erat rul då? Vår bebis hade fel på skelettet, inget ben på ena sidan, o bara stumpar på andra benet o armarna.. Och så va det något med lillhjärnan och lungorna! När hände detta er? Så skönt att det såg fint ut denna gången för er med! Man lär sig att ta vara på livet och inte ta något för givet!
    Usch, vilken ledsam historia. Skönt att det ser bra ut med era bebisar i magen!
  • Hanna 681
    Madelen b skrev 2014-11-12 21:06:18 följande:
    Jag som bor i en kullerstens stad vet många vars vagnar har "rasslat" sönder dvs plast detaljer som spruckit av vibrationer vilket är kasst då man faktiskt överlag inte kör så mycket på kullersten iaf!

Sedan är dem väl ganska små i sitsen och stumma!

Men en smak sak antagligen!

Som sagt byter från el till en buffel så får väl se;P

Kommer aldrig våga erkänna ett nederlag inför min sambo haha;P
    Min cameleon har följande brister: förlängning av handtag gått sönder en gång, styret snedställt två gånger (då den drar i vägen lutning). Vi har dock fått nytt chassi, så det är positivt. Tycker det sämsta med vagnen är körbarheten på grusvägar och andra ojämna väglag. Sen tycker jag att den känts stum. Vid användning av vinterhjulen måste man lyfta upp framhjulen för att kunna svänga. Men den är toppen i stan vid exempelvis shopping. Vi har flera vagnar, så har kunnat välja vagn efter underlag.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)