Inlägg från: Hanna 681 |Visa alla inlägg
  • Hanna 681

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

JhjärtaK skrev 2014-11-08 07:31:10 följande:
    Haha, jag är civilingenjör så har bra sifferminne samt att jag tycker att det är roligt att veta värdena smile1.gif ju mer info desto bättre och skulle aldrig acceptera "ja men det ser bra ut" smile2.gif
    Jag är också civilingenjör, men för mig räcker det att få veta att värdena ser bra ut.
  • Hanna 681
    JhjärtaK skrev 2014-11-08 07:27:02 följande:
    På mig tog de prover då jag i släkten har personer som haft avvikande värden på sköldkörtelhormon. Det är ett rätt så vanligt prov att ta då graviditeten kan påverka sköldkörteln.

Hoppas att du får en bra undersökning och lite hjälp med att fatta ett beslut. En kompis till mig födde vaginalt efter sin ruptur och hon behövde bara sy några stygn. Dock var det psykiskt jobbigt då hon och hennes kropp mindes mot slutet hur det hade gått så hon spände sig rejält under krystarbetet så det är bra att få chans att prata om förlossningen innan.
    Fick äta levaxin vid min förra graviditet på grund av brist på sköldkörtelhormon. Då var jag helt utmattad under graviditeten. Den här graviditeten är jag mkt piggare, känner mig nästan mer energisk än vanligt under dagarna. Min värden har varit normala. Tänk att varje graviditet kan vara så unik!
  • Hanna 681
    Sommarsnö skrev 2014-11-08 11:10:04 följande:

Hur långt ner känner ni sparkar? Mina är alltid nedanför troslinjen. Tycker att det är väldigt långt ner, är bebisen verkligen så långt ned? Borde det inte ibland kännas längre upp också för att den vänder på sig och har sig?

känner också väldigt långt ner. precis som du beskriver, nere vid könshåret
  • Hanna 681
    madde10 skrev 2014-11-08 11:28:59 följande:

Gah, jag börjar noja nu. v 17+4 och har inte känt nånting än. Barn nummer två. Nojar över MA hela tiden. RUL på onsdag så då får jag veta. 

Hoppas det går bra!
  • Hanna 681