Inlägg från: Hanna 681 |Visa alla inlägg
  • Hanna 681

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Josephine92 skrev 2014-10-14 07:00:03 följande:

Det här med att gå upp och kissa på nätterna, till vilken grad behöver ni andra göra det?

Alltså jag får gå upp var tionde minut för det bokstavligen känns som att jag ska kissa ner mig = ingen sömn alls. Slutar mitt ena jobb 22.00 börjar det andra 06.00, behöver verkligen de där timmarna men det kan man ju se sig i stjärnorna efter, är det verkligen meningen att det ska vara så extremt?

Känner mig så frustrerad och helt slut!

1-2 gånger per natt
  • Hanna 681
    Madelen b skrev 2014-10-13 20:16:08 följande:

Jag äter filmjölk när jag har svårt m maten, inland m banan! De ända som ja aldtig blir illamående av:)

Filmjölk med banan är toppen, det äter jag både morgon och kväll!
  • Hanna 681
    Bell13 skrev 2014-10-13 21:24:13 följande:
    Det var just de låga stretchjeansen från hm jag syftade på :) har ett par stretchjeans från mamalicious och de sitter som en smäck :)
    Okej
  • Hanna 681

Vore bra med en BF lista tycker jag, någon som vill skapa en ny? Vi hade ju en till den gamla tråden. Jag är i vecka 16 (15+4), tredje barnet.

• Hanna 681
    JhjärtaK skrev 2014-10-19 06:43:47 följande:
    Låter som "spökveckorna" för dig smile1.gif

Jag hade dem med dottern också och då det var första graviditeten så hade jag inte ens fått mage som bevis heller.

Men denna gång har det tyvärr inte blivit några spökveckor. Dubbla hormonhalter och en tydlig bebisbula har förhindrat det rätt så rejält kan man väl säga smile5.gif
    Jag fick inga spökveckor denna graviditet. Illamående till vecka 14, sen kom trötthet/utmattning, lite foglossning och falsk ischias krypande samt att magen växt. Nu i vecka 16 och känner bebisen i magen då och då. Har inte gått upp så mkt än, 2 kg. Tidigare graviditeter har slutat på +20kg.
  • Hanna 681
    Linaslus skrev 2014-10-24 23:03:39 följande:

Här är min mage v15 (14+3)

Har verkligen sagt pang, har haft en hel del växtvärk i magen och att det kliar i huden phpaar2DI50355.jpg

Känner igen det där med kliande mage
  • Hanna 681
    Sommarsnö skrev 2014-10-25 20:27:33 följande:

Tycker det är jobbigt med alla restriktioner som gravid vad gäller maten - jag blir så nojig. Köpte alkoholfri glögg med max 0,5 % alkohol idag då jag och min sambo resonerade som så att det är så lite att man isåfall också borde utesluta fil och liknande som också innehåller alkohol. Men efter jag druckit en mugg så blev jag nojig och läste då om någon alkoholforskare som menade att man ska avstå även alkoholfritt upp till max 0,5 %. Men fil eller andra livsmedel som kan innehålla alkohol säger ju ingen något om! Hur tänker ni?

Och jag som har craving på a-fil, har inte alls tänkt i de banorna. Brukar undvika all sorts alkoholdryck, kollar efter symbolen med gravidmagen på om jag ska köpa något alkoholfritt. Men nån sorts helt alkoholfri glögg borde väl finnas, det längtar jag efter. Annars får det väl bli julmust!
  • Hanna 681
    Emmadee skrev 2014-10-29 10:56:46 följande:

Jag har känt av små puffar och fladder ett tag. På exakt samma ställe som BM hade ultraljudsapparaten. Är i v 16 nu så det är tidigt att känna, men var tidig med sonen också trots att det var första barnet. Annars skulle jag lätt kunna börja tro att jag inte är gravid. Har visserligen lite mage, men inget som inte kan misstas för att jag blivit tjockare. Annars är symptomen borta, till och med det dåliga humöret och känslostormarna (som jag tror sambon lidit mest av)

Har ni några cravings?

Jag har inga direkta, men är däremot inte sugen på sötsaker och vill helst äta ost och kött.

Jag är just nu helt galen i morötter, vilket känns helt ok. Annars har jag ställt mig och lagat jansons frestelse några gånger redan, för att jag har varit så sugen på det. Lakrits och avokado är också en favoriter
  • Hanna 681
    Bell13 skrev 2014-11-04 19:53:02 följande:

I morgon har jag rul. Är så förväntansfull över att få veta om det är pojke eller flicka OCH att få se att allt ser bra ut också så klart :)

Lycka till!
  • Hanna 681
    alhi skrev 2014-11-07 15:11:20 följande:

Hur ofta känner ni solklara sparkar från bebisen?

såkandetgå
    Ca 4 gånger om dagen. Ofta morgon i bilen, efter lunch, bilen på vägen hem och sedan på kvällen i soffan
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)