En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Fan så arg o ledsen jag är nu, mitt Rul vart inställt och framflyttat 1v! Blir så jävla less! Vill bara lägga mig under täcket 1v o grina!!
Fan så arg o ledsen jag är nu, mitt Rul vart inställt och framflyttat 1v! Blir så jävla less! Vill bara lägga mig under täcket 1v o grina!!
Var på RUL idag. Allt såg bra ut och vår flicka är beräknad till den 6/4.
Var på RUL idag. Väntar en frisk liten bebis, blev framflyttad några dagar vilket känns bra.
Hon bm sa att hon är säker på att det blir en flicka. Jag har lite svårt att lita på det fullt ut och köpa "rosa grejer" i förväg.
Hur känner ni?
Och här spänner de ordentligt i sidorna av magen, växtvärk? Högg på båda sidor vid morgonens nysning (hehe konstigt men nyser varje morgon!). Blandat med en,och annan lättare sammandragning och en fruktansvärt dryg halsbränna som bara kommer tillbaka hela tiden! V.20 (19+2)...
Funderar på det där med bärsjal/sele och det verkar ju vara en hel vetenskap. Finns det någon här med erfarenhet som kan guida en vilsen förstagångsmamma? Finns det någon man kan köpa som håller för flera åldrar eller måste man hålla på och byta storlek? Vill helst inte ha någon som är alltför krånglig att ta av och på heller för då misstänker jag att jag kommer att strunta i den. Sedan är det ju bra om man inte får ont i ryggen av den heller (som jag hört att man får av t ex Baby-Björn).
Är gravid i v 22 nu och har mycket sammandragningar ikväll. Det är mycket aktivitet i magen också. Har gått på Ikea idag och dragit en tung vagn, kan det vara därför?
Grattis till alla fina RUL!
Är de fler än jag som har massor av sammandragningar? Får flera gånger om dagen och vissa gör ont men nu har jag även så att så fort jag rör mig gör de jätte ont i livmodern tex när jag reser mig, går eller står länge. De är inte ligamenten utan de känns som extremt kraftig mensvärk :(
Väntar på att barnmorskan ska ringa upp för 40 min sen men undrar om de är någon här som kanske vet va de kan vara? :)