• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • amandanS
    alhi skrev 2014-09-06 09:19:18 följande:

Tack allihopa 

Måste säga att stämningen i den här tråden är mycket trevligare än i den förra. I like it!

Jag går in i v 11 idag. Oj vad tiden flyger iväg! Har inte handlat någonting öht, väntar med det till våren när vi är över på lite säkrare tider. Har inga bebiskläder kvar efter som vi inte skulle ha några fler barn. Däremot är ett måste en manduca bärsele. Det absolut mest använda i våran familj. Babybjörn är varken bra för bebis eller våra ryggar men i min manduca bar jag sonen när han var ett utan problem. 

Håller med om att denna tråden är trevligare, jag hoppade av den andra ganska tidigt. Mindre troll här känns det som! :)

Vi funderade med på om det är/var för tidigt, men samtidigt. Det kan lika väl gå fel i slutet med så vi har släppt de tänket och skaffar nu efterhand då vi hittar det vi vill ha till bra priser. Som nu babyskydd på rea, nästan 40% rabatt.. :)
  • alhi
    amandanS skrev 2014-09-06 09:47:23 följande:
    Håller med om att denna tråden är trevligare, jag hoppade av den andra ganska tidigt. Mindre troll här känns det som! :)

Vi funderade med på om det är/var för tidigt, men samtidigt. Det kan lika väl gå fel i slutet med så vi har släppt de tänket och skaffar nu efterhand då vi hittar det vi vill ha till bra priser. Som nu babyskydd på rea, nästan 40% rabatt.. :)
    äsch! Hanlda på. Bara jag som är både lite lat och lite snål Flört
    Barnvagn är däremot bäst att beställa från england/holland. Sparade 5000:- på min bugaboo.
    såkandetgå
  • Astilbe

Alhi: vi funderar på en bugaboo. Vilken holländsk sida har du köpt från? (Och vilken bugaboo valde ni?)

• amandanS

Vi har redan bestämt oss för en Brio happy duovagn, testat den i bilen och den gick in på längden så några matkassar eller väskor får plats de med :D Dock försöker vi hitta en begagnad, 8-10 000 känns som lite väl mycket pengar..

• JhjärtaK
    amandanS skrev 2014-09-06 08:51:04 följande:

Jag hoppas kunna föda vaginalt, något jag just nu inte känner mig alls rädd för. Ser snarare fram emot upplevelsen :)

Har ni andra köpt något inför bebis ankomst? Eller hur går planerna för er? Jag är planeringsmänniska så det heter duga, och vi kommer ta reda på kön för att "slippa" köpa allt neutralt :)

Vi beställde babyskyddet igår :D

Vi har inte köpt något alls än. Dels har vi ett barn sedan innan och dels vill vi vänta tills efter kub för att se att allt är bra. Med dotter så köpte vi en body för att fira det fina kub-resultatet. Allt annat väntade vi med tills efter RUL, det mesta köpte vi när jag var i vecka 32 typ.

Finns en massa bra "checklistor" på nätet kring vad man kan tänkas behöva den första tiden. Jag utgick mycket ifrån dem och tips från vänner som hade barn sedan innan. Men man får tänka på att något som har varit helt fantastiskt för en person kan vara fullkomligt onödigt för en annan
  • popcornplaya

Hej kan jag hoppa in här? Jag va med i förra tråden men va inte så aktiv. Bf 3/4 enligt senaste mens med fjärde barnet.

Älskade Philip 080716 och älskade Alice 101111(sarahsbaby.blogg.se)
  • JhjärtaK
    alhi skrev 2014-09-06 09:19:18 följande:

Tack allihopa Kyss
    Måste säga att stämningen i den här tråden är mycket trevligare än i den förra. I like it!

Jag går in i v 11 idag. Oj vad tiden flyger iväg! Har inte handlat någonting öht, väntar med det till våren när vi är över på lite säkrare tider. Har inga bebiskläder kvar efter som vi inte skulle ha några fler barn. Däremot är ett måste en manduca bärsele. Det absolut mest använda i våran familj. Babybjörn är varken bra för bebis eller våra ryggar men i min manduca bar jag sonen när han var ett utan problem. 

såkandetgå
    Vi har en ergobaby som jag älskar! Tänkte använda den nu när vi skall iväg till Spanien med dottern som är 2,5. Det blir maken som får ha henne på ryggen när hon inte orkar gå längre
  • Elbea

Har inte handlat... har en hel del kläder och prylar förstås. Babyskydd har vi lånat ut till...nån, får se Om jag kan lokalisera det. Barnvagnen gav vi bort så där blir det ny/begagnad. Ska skaffa någon form av sjal den här gången. Eller låna syrrans kanske. Finns gott om småbarnsföräldrar i familj och vänkrets så vi kan nog hitta det mesta! Känns överlag ganska chill med såna saker med nr tre. Och blir det en pojk så sover han nog utmärkt i rosa nattlinnen med volanger .

Illamåendet är inte lika chill. Jag äter nästan maxdos av mina mediciner och mår förfärligt. Kräktes inatt. Har grinat hela morgonen för att jag insett att jag kommer "missa" du kommande 8 månaderna i mina döttrars liv. Jag överdramatiserar lite (Hej hormoner!) men ni fattar. Idag ska de iväg på aktiviteter men jag orkar ibte stå på benen så jag ligger här och tycker synd om mig själv. Att det leder till ett litet syskon går liksom inte att greppa nu, jag är bara sjuk.

• Solkatten
    Anonym skrev 2014-09-06 09:21:59 följande:
    jag är en sån där vuxen som tänker att kön är en social kontruktion och mina barn har de kläder de vill oavsett färg och tryck. Däremot har alltid mina bebisar neutrala färger eftersom det är finast på alla sätt, tryck- och logoträsket kommer snart ändå.
    Kön är socialt konstruerat ja men just därför har jag alla möjliga sorters kläder till barnen. Inte så mycket neutralt och trist utan tycker att alla kläder är för alla barn, dvs mina snippbärare har kläder som enligt normen är pojkkläder och flickkläder. Helst färgglatt
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)