• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Tjejjen89
    JhjärtaK skrev 2014-09-07 07:12:01 följande:

Tror den är väldigt bra men dyr. Sen gillar jag personligen inte handtaget, att det inte är runt liksom. Tycker att det känns obekvämt.

Vi funderar på någon billigare variant där man ändå kan ha sittdelen vänd mot sig. Oklart hur mycket vi kommer att behöva vagnen då dottern kommer att vara tre år när denna kommer.

Beställer man från Holland blir den inte jätte dyr :) får gå prova den i butik och se hur de känns. Min dotter kommer bara vara 15 månader när bebis kommer så är väldigt beroende av en bra syskonvagn
  • Anonym
    alhi skrev 2014-09-07 12:15:50 följande:

Har mina vanliga jeans på mig som är från zara. Köpte 27/34 så att de blir lite baggy och just den modellen är extremt låga. Inga problem att knäppa under lilla kulan. Är helnöjd eftersom jag inte gått upp mer än 500g än, v 12 nästa vecka. Mitt mål på Max 10 plus kilon kan gå vägen! Mer än så kommer hästen inte orka bära. :)

Jag har som mål att gå upp max 12 kg men nu i vecka 11 visar vågen 3 kg + så jag tror att det kommer att spricka dessvärre
  • JhjärtaK

Ang att gå upp så insåg jag under graviditeten med dottern att jag inte kunde påverka det särskilt mycket och att det mesta var vatten. Gick upp drygt 20 kg med dottern och hade tappat 16 av dessa på två veckor och resterande var borta efter 2 månader utan att jag gjorde någonting. Däremot så skulle jag gärna gå upp mindre denna gång då det blir så tungt för knäna :-/

• amandanS
    Astilbe skrev 2014-09-07 13:08:39 följande:

Vet ni vilka fysiska butiker som har ett bra utbud på mammakläder?

Tror bara det är H&M som har nu.. Polarn o. Pyret slutade för några år sedan och Lindex har bara på e-handeln nu mera.. Babyproffsen tror jag bara har ett mindre sortiment av amningsplagg.. Annars är det väl om det finns någon specialbutik någonstans.. Men hos de klassiska stora kedjorna är utbudet dåligt! :(
  • jekkpekk

Vi hade babytravel dublin som syskonvagn ock det var den bästa vagnen. Jag var supernöjd med den. Tur att jag sparade vår vagn fastän vi sa att vi nöjde oss två!

• Astilbe

amandanS: Nej, men vad störigt att det knappt finns. Får ta en tur förbi hm då. Tycker det är superkrångligt att beställa kläder på nätet just nu för även om jag inte har någon mage än så ser jag hur mycket kroppen redan nu har förändrats. Vågar inte gissa vilken storlek jag har längre... :-O

• agirlnamedbill

Mitt illamående idag har varit hemskt. Har varit sängliggandes hela dagen och om jag rest mig så har jag börjat skaka. Det känns som att någon trycker på övre delen av magen också.. Någon som vet vad man kan göra åt saken? :(

• Solkatten
    JhjärtaK skrev 2014-09-07 16:09:12 följande:

Ang att gå upp så insåg jag under graviditeten med dottern att jag inte kunde påverka det särskilt mycket och att det mesta var vatten. Gick upp drygt 20 kg med dottern och hade tappat 16 av dessa på två veckor och resterande var borta efter 2 månader utan att jag gjorde någonting. Däremot så skulle jag gärna gå upp mindre denna gång då det blir så tungt för knäna :-/

Precis som jag känner och tänker. Känns verkligen som en onödig stress att tänka på vikten under graviditeten. Självklart ska man vara noga med vad man äter så det inte utvecklas graviddiabetes eller att man får problem. Men att gå upp i vikt är något man får räkna med. Så sorgligt att höra viktprat från gravida tycker jag. Om det endast handlar om utseendet då. Såg ni den alarmerande rapporten om kvinnor som VUL ha små barn och bantar under grav?!
  • Anonym
    alhi skrev 2014-09-07 12:15:50 följande:

Har mina vanliga jeans på mig som är från zara. Köpte 27/34 så att de blir lite baggy och just den modellen är extremt låga. Inga problem att knäppa under lilla kulan. Är helnöjd eftersom jag inte gått upp mer än 500g än, v 12 nästa vecka. Mitt mål på Max 10 plus kilon kan gå vägen! Mer än så kommer hästen inte orka bära. :)

Har också mina vanliga jeans, men det hade jag med båda barnen hela vägen. Åkte till och hem ifrån förlossningen i mina vanliga jeans. Gick upp 15 kg båda gångerna, så hoppas att det blir ca 15, eller mindre denna gång.
  • Malinpetronella

Jag ärjjätte rädd för att föda vaginalt igen...det var ffruktansvärt tyckte jag. Vill mer än gärna ha ett ks denna ggn men tror inte det är så lätt att få =(

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)