• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • madde10
    alhi skrev 2014-09-06 09:19:18 följande:

Tack allihopa Kyss
    Måste säga att stämningen i den här tråden är mycket trevligare än i den förra. I like it!

Jag går in i v 11 idag. Oj vad tiden flyger iväg! Har inte handlat någonting öht, väntar med det till våren när vi är över på lite säkrare tider. Har inga bebiskläder kvar efter som vi inte skulle ha några fler barn. Däremot är ett måste en manduca bärsele. Det absolut mest använda i våran familj. Babybjörn är varken bra för bebis eller våra ryggar men i min manduca bar jag sonen när han var ett utan problem. 

Åh, den såg ju jätteskön ut. Har funderat på sjal, men en sån kanske är lättare att få på sig. hade babybjörn med sonen men fick ont i ryggen efter ett tag.
  • madde10
    amandanS skrev 2014-09-06 08:51:04 följande:

Jag hoppas kunna föda vaginalt, något jag just nu inte känner mig alls rädd för. Ser snarare fram emot upplevelsen :)

Har ni andra köpt något inför bebis ankomst? Eller hur går planerna för er? Jag är planeringsmänniska så det heter duga, och vi kommer ta reda på kön för att "slippa" köpa allt neutralt :)

Vi beställde babyskyddet igår :D

Har inte ens börjat fundera. Tycker det är för tidigt än. Har kvar en del saker sen sonen, men alla bebissaker är borta då vi inte tänkte ha fler barn.
  • madde10
    amandanS skrev 2014-09-06 08:51:04 följande:

Jag hoppas kunna föda vaginalt, något jag just nu inte känner mig alls rädd för. Ser snarare fram emot upplevelsen :)

Har ni andra köpt något inför bebis ankomst? Eller hur går planerna för er? Jag är planeringsmänniska så det heter duga, och vi kommer ta reda på kön för att "slippa" köpa allt neutralt :)

Vi beställde babyskyddet igår :D

Har inte ens börjat fundera. Tycker det är för tidigt än. Har kvar en del saker sen sonen, men alla bebissaker är borta då vi inte tänkte ha fler barn.
  • alhi
    Solkatten skrev 2014-09-06 11:26:52 följande:
    Kön är socialt konstruerat ja men just därför har jag alla möjliga sorters kläder till barnen. Inte så mycket neutralt och trist utan tycker att alla kläder är för alla barn, dvs mina snippbärare har kläder som enligt normen är pojkkläder och flickkläder. Helst färgglatt
    jag råkade vara anonym igen.  Sorry!
    Det där med neutrala är såklart en smaksak. Jag gillar vitt, blått och rött.
    såkandetgå
  • Anonym
    Astilbe skrev 2014-09-06 10:05:29 följande:

Alhi: vi funderar på en bugaboo. Vilken holländsk sida har du köpt från? (Och vilken bugaboo valde ni?)

camelon och ska kolla om jag hittar kvittot
  • Sommarsnö

Har ätit "Apoteket Gravid" multivitamintabletter sedan några veckor tillbaka. Det har gått bra ända tills igår då jag fick magont och illamående när jag tog dem till frukost. Idag tog jag dem till lunch och det blev samma reaktion - världens magont och illamående som kom helt plötsligt. Någon annan som fått liknande reaktion? Ska höra med min bm på torsdag - tror att jag bara äter folsyra nu fram till dess och skippar dessa tabletter. Men märkligt att det gått bra i flera veckor och nu helt plötsligt reagerar magen.

• amandanS
    Sommarsnö skrev 2014-09-06 14:28:34 följande:

Har ätit "Apoteket Gravid" multivitamintabletter sedan några veckor tillbaka. Det har gått bra ända tills igår då jag fick magont och illamående när jag tog dem till frukost. Idag tog jag dem till lunch och det blev samma reaktion - världens magont och illamående som kom helt plötsligt. Någon annan som fått liknande reaktion? Ska höra med min bm på torsdag - tror att jag bara äter folsyra nu fram till dess och skippar dessa tabletter. Men märkligt att det gått bra i flera veckor och nu helt plötsligt reagerar magen.

Jag äter också de där, gjort sedan v 4, v 10 nu. Och mår inte sämre av dom. Däremot kan jag må illa osv av vissa maträtter, det är inte något sådant? Så att det är av en slump som de kommit i samband med tabletten? Bara en tanke :P
  • alhi
    Astilbe skrev 2014-09-06 12:07:55 följande:

Alhi: ok. Det är precis den vi funderar på. Har den varit bra och så?

Super! Bor på landet och har grusvägar och leriga hästhagar. Den fungerar överallt :)
    såkandetgå
  • Sommarsnö
    amandanS skrev 2014-09-06 14:40:14 följande:
    Jag äter också de där, gjort sedan v 4, v 10 nu. Och mår inte sämre av dom. Däremot kan jag må illa osv av vissa maträtter, det är inte något sådant? Så att det är av en slump som de kommit i samband med tabletten? Bara en tanke :P
    Det kan ju vara så. Kanske ska ge dem några dagar till för att se om det blir likadant. Tror jag tagit dem mest på kvällen tidigare - ska nog återgå till det så kanske det blir bättre. Min mage är överlag väldigt känslig på morgnarna.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)