-
En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
-
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
-
Oj, anonym, haha.Anonym skrev 2014-09-07 19:07:41 följande:Har också mina vanliga jeans, men det hade jag med båda barnen hela vägen. Åkte till och hem ifrån förlossningen i mina vanliga jeans. Gick upp 15 kg båda gångerna, så hoppas att det blir ca 15, eller mindre denna gång.
-
Jag hade också ett tryck på övre del av mage igår kväll. Fruktansvärt obehagligt. Ska till bm och skriva in mig idag och ska fråga henneagirlnamedbill skrev 2014-09-07 17:56:25 följande:
Mitt illamående idag har varit hemskt. Har varit sängliggandes hela dagen och om jag rest mig så har jag börjat skaka. Det känns som att någon trycker på övre delen av magen också.. Någon som vet vad man kan göra åt saken? :(
-
Jag bryr mig om hur jag ser ut och är väldigt hälsomedveten. Självklart går jag upp i vikt när jag är gravid första barnet 13 kg och andra barnet 18 kg. Första barnet var inga problem att gå ner efter men andra tog nästan 1 helt år. Tycker det är väldigt tråkigt ordval du har "sorgligt att gravida pratar om vikt" för mig handlar det inte om att dieta under graviditeten utan om att välja hälsomedvetet. Min baby mår inte sämre av att jag äter färsk ananas, rädisor eller dricker färskpressad juice istället för läsk, chips och kakor.Solkatten skrev 2014-09-07 18:58:08 följande:Precis som jag känner och tänker. Känns verkligen som en onödig stress att tänka på vikten under graviditeten. Självklart ska man vara noga med vad man äter så det inte utvecklas graviddiabetes eller att man får problem. Men att gå upp i vikt är något man får räkna med. Så sorgligt att höra viktprat från gravida tycker jag. Om det endast handlar om utseendet då. Såg ni den alarmerande rapporten om kvinnor som VUL ha små barn och bantar under grav?!
Jag är i 10+3 idag och har gått upp 3 kg vilket är helt rimligt.
Om du tycker att det är helt ok att gå upp 40 kg så gör gärna det men respektera gärna att det finns andra som vill komma tillbaka till vältränad kroppsform så fort det går.
/Malin personlig tränare & kostrådgivare -
Fast jag måste faktiskt hålla med lite att det är lite "sorgligt" att gravida pratar om vikt. Det blir lätt en hets när man tänker att man max ska gå upp si och så mycket. Två gravida kan äta exakt samma saker och ändå gå upp väldigt olika.
Jag tycker man ska släppa vågen äta som vanligt sen sköter kroppen hur mycket man går upp.
Sen att man själv vill gå upp så lite som möjligt och väljer nyttiga alternativ ist för onyttigt är ju superbra -
Det är upp till var och en. Vi provoceras av olika saker. Vissa blir sjuuukt provocerade av planerat kejsarsnitt när anledningen t ex är att man inte orkar/vill föda vaginalt.Linaslus skrev 2014-09-08 07:48:24 följande:
Fast jag måste faktiskt hålla med lite att det är lite "sorgligt" att gravida pratar om vikt. Det blir lätt en hets när man tänker att man max ska gå upp si och så mycket. Två gravida kan äta exakt samma saker och ändå gå upp väldigt olika.
Jag tycker man ska släppa vågen äta som vanligt sen sköter kroppen hur mycket man går upp.
Sen att man själv vill gå upp så lite som möjligt och väljer nyttiga alternativ ist för onyttigt är ju superbra
Respekterar absolut att det finns kvinnor som inte bryr sig om att de går upp 40 kg och som accepterar att de kilona sitter där de sitter. Jag vill vara vältränad och trivs med att vara fit och vill således gå upp minimalt. Går jag upp 20 kg får det vara så. Herregud alltså :) -
Kan det bero på förstoppning kanske..? Berätta gärna vad bm sa. Ska ringa och boka tid idag, nu när jag vet att ett hjärta tickar.Bell13 skrev 2014-09-08 05:50:57 följande:Jag hade också ett tryck på övre del av mage igår kväll. Fruktansvärt obehagligt. Ska till bm och skriva in mig idag och ska fråga henne
-
God morgon alla gravida Vill bara höra om det är fler som har jobbigt med andningen ibland? Idag har jag sjukt tungt att andas och får hjärtklappningar med jämna mellanrum. Förstår att det kan vara normalt osv men är väldigt obehagligt. Är det fler som upplever samma? (Går in i v 12 på onsdag)
-
Jag har haft samma i ca 1 v. Gick in iFr1da skrev 2014-09-08 08:28:47 följande:
God morgon alla gravida Vill bara höra om det är fler som har jobbigt med andningen ibland? Idag har jag sjukt tungt att andas och får hjärtklappningar med jämna mellanrum. Förstår att det kan vara normalt osv men är väldigt obehagligt. Är det fler som upplever samma? (Går in i v 12 på onsdag)
V 11 i fredags och jag tror att blodmängden börjar öka och att det är därför. Bröstkorgen börjar ju också vidgas och kanske blir andningen påverkad? Jag tycker det är otäckt när det blir så där. Ska till bm idag för inskrivning och tänkte fråga henne då -
Ja jag har haft det till och från i några veckor nu. Men idag känns det värre än vad det gjort tidigare. Kanske också får höra av mig till min bm o höra vad som är normalt. Men förstår ju absolut att det måste ha med den ökade blodvolymen att göra. Jobbigt bara när man blir svimfärdig av det. Jaja, är i alla fall glad att mitt illamående börjar gå över!Bell13 skrev 2014-09-08 08:35:35 följande:Jag har haft samma i ca 1 v. Gick in i
V 11 i fredags och jag tror att blodmängden börjar öka och att det är därför. Bröstkorgen börjar ju också vidgas och kanske blir andningen påverkad? Jag tycker det är otäckt när det blir så där. Ska till bm idag för inskrivning och tänkte fråga henne då -
Fr1da: Jag är också väldigt flåsig och det känns som att luften inte räcker till. Frågade om detta och det var tydligen helt normalt och även om det känns som att luften inte räcker till så får kroppen fortfarande i sig det syre som den behöver.